וולוו XC40 האופנתית היא 'מכונית השנה' באירופה –
האם מכונית אחרת ראויה יותר ממנה לתואר של נטקאר?




2018 Car of the Year – תוצאות התחרות הרשמית
1. וולוו XC40 
2. סיאט איביזה
3. ב-מ-וו 5
4. קיה סטינגר
5. סיטרואן C3 איירקרוס
6. אודי A8
7. אלפא סטלביו
   325 נקודות
   242 נקודות
   226 נקודות
   204 נקודות
   171 נקודות
   169 נקודות
   163 נקודות



פסולות גמר
7 המכוניות הנ"ל הגיעו לשלב הגמר בתחרות 'מכונית השנה' 2018 .
חבר השופטים, המורכב מ-60 כתבי רכב אירופאיים מ-23 מדינות, פסל
בשלב הסינון הסופי 28 מתחרות נוספות:
אודי Q5
אופל אינסיניה
אופל גרנדלנד X
אופל קרוסלנד X
ב-מ-וו X3
וולוו XC60
ג'יפ קומפאס
הונדה סיוויק
יונדאי i30
יונדאי קונא
לנד-רובר דיסקאברי
מאזדה CX-5
מיני קאנטרימן
מיצובישי אקליפס

סובארו אימפרזה
 
     סובארו XV
     סוזוקי איגניס
     סוזוקי סוויפט
     סיאט ארונה

     סקודה קארוק
     פורד פיאסטה
     פולקסווגן ארטאון
     פולקסווגן טי-רוק
     פולקסווגן פולו
     פורשה קאיימן

     קיה סטוניק
     קיה פיקנטו
     קיה ריו
     ריינג'-רובר ולאר
     רנו קולאוס
'מכונית השנה' 2018 – בחירת נטקאר
1 . -
2 . קיה סטינגר
3 . ב-מ-וו 5
(מבין 35 המועמדות בתחרות הרשמית)

  

"שוב בחרו עיתונאי הרכב של אירופה ללכת מאחורי העדר במקום להובילו. בחירה
ברכב - רכב, לא מכונית - המייצג אופנה חלולה אינה אלא הבעת אמון בטעם הקהל.
מעיתונאים בכירים מותר לצפות, שלא רק ינחו את העדר אלא אפילו יבקרו אותו
במידת הצורך. והצורך הזה קיים ודחוף היום יותר מאשר אי-פעם; כי בקצב בו הולכת
ומתפשטת אופנת רכבים-על-סטילטו, נמצאת המכונית
 בסכנה קיומית."

מזכיר לכם משהו? כך פתחתי את סקירת תחרות 'מכונית השנה' 2017. וכלום לא
השתנה. שנה שניה ברציפות נותנים העיתונאים לקהל את ליטרת הג'יפון שלו. ואולם,
השנה יש ל-60 כתבי הרכב האירופאים טענת הגנה: תעשיית הרכב לא נתנה להם
אף מכונית הראויה לזכות בתואר - וזו גם הסיבה שבפעם השניה אני לא מוכן לבחור
ב'מכונית השנה של נטקאר' (הפעם הקודמת היתה ב-2012).


מנצחת השנה בתחרות הרשמית, וולוו XC40, אינה אלא עוד ג'יפון אחד, שאינו
מקדם את עולם הרכב וגם לא ממש מחדש כלום. את המקום השני בבחירת נטקאר
אני נותן לקיה סטינגר, מכונית מרהיבה ומהנה, שגם היא לא מקדמת ולא מחדשת -
למעט עבור היצרן שלה. ליצרן עתיר מסורת ומוניטין כמו אלפא-רומיאו לקח לא פחות
מ-25 שנה כדי להבין שעם מכוניות הנעה קדמית הוא לא יגיע לשום מקום. קיה, יצרן
קוריאני טירון, הבין זאת כבר ברגע בו החליט שגם הוא רוצה לשחק במגרש של
הגדולים. על ההחלטה הנכונה והאמיצה הזאת מגיע לו מקום של כבוד בתחרות
הזאת, שכמו תערוכות הרכב הבינאומיות הולכת ומאבדת חשיבות ומעמד.