מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
שטח: למבורגיני LM002
אוגוסט 2020
רמבו למבו


נשבר לכם מג'יפונים משובטים? מרוביקונים מצוחצחים,
מריינג'-רוברים מפורכסים? אז קבלו את הדבר האמיתי


- גרג מקלמאן / תצלומים: אולגון קורדאל – 

קומץ תוספות בולטות לנוף המוטורי מעורר מחלוקת חריפה וחסרת תקדים, לה 
שותפים לראשונה חובבי ועוכרי רכב גם יחד: הגל החדש של סופר-ג'יפים, רכבים 
שגודלם מתחרה רק במחירם. מה שהתחיל עם חריג אחד, פורשה קאיין – שכהרף עין 
נעשה הרווחי בדגמי פורשה – הפך לתופעה די מקובלת עם הצטרפותם של בנטלי 
בנטאייגה, רולס-רויס קולימאן, אסטון-מרטין DBX ואפילו למבורגיני אורוס. ואולם, 
בניגוד לציפיות שהלמבורגיני יוכתר כמלך השטח החדש, מתחת לגוף הזוויתי שוכן 
משהו לא יותר אקזוטי מאודי Q7.  

האכזבה מהנציג האיטלקי מובנת לנוכח שושלת היוחסין של היצרן מסנטה-אגאתה, 
שהחל את דרכו כיצרן טרקטורים ובקורות החיים שלו מככב אחד הרכבים המרגשים, 
המגוחכים והמיותרים בהסטוריה. אין זו הפעם הראשונה שרכב מקורי הוא גם הטוב 
ביותר, אבל שום דבר אינו זועק "כבד את הוריך" יותר מלמבורגיני LM002 האבסורדי, 
מעורר ההשתאות והתדהמה. 



איך קרה שיצרן מכוניות-על אקזוטיות חטא בייצור רכב שטח? באמצע שנות השבעים 
חיפשו פליטי משבר האנרגיה של מלחמת יום כיפור שווקים חדשים. הצבא האמריקאי, 
שבדיוק חיפש תחליף מודרני לג'יפ העתיק, היה יעד קורץ למהנדסים האיטלקיים 
הגאים, שזה עתה השיקו את מכונית-העל הכי ראוותנית בהסטוריה, קונטאש. הם 
חברו לקבוצת יוצאי מארינס מקליפורניה שכבר ניסו קודם למכור – ללא הצלחה - 
לצבא האמריקאי ולצה"ל דיון באגי 8V נושא טילי נ"ט, XR-311. מהזיווג הזה יצאה 
הכלאה מקורית בין ג'יפ לבאגי, שענתה לשם צ'יטה. האמריקאים הביאו לחופה מנוע 
V8 של קרייזלר – והאיטלקים תחבו אותו מאחורי המושבים האחוריים. התוצאה היתה 
מחרידה, השותף האמריקאי ברח יחד עם העתקי התכניות ולמבורגיני – עכשיו תחת 
שליטתו של פאטריק מימרן - עברו לתכן יורש, LM001 ('למבורגיני מיליטרי 001'). 

אבטיפוס הוצג בתערוכת ז'נבה 1981, אבל הצבא האמריקאי כבר לא התעניין: העתקי 
התכניות של צ'יטה שימשו לתכנון רכב שטח צבאי מסוג אחר, שהתעתד לכבוש את 
העולם: האמר. למבורגיני החלו לחזר אחר קהל יעד חדש, פלייבויז בריביירה 
הצרפתית ושייחים בערב הסעודית (תצלום פרוספקט בערבית פורסם בגליון הבכורה 
של 'טורבו'). מה שלא השתנה היה מיקום המנוע מאחור וגם הדגם הזה הפגין 
התנהגות כביש בלתי מרוסנת. גורלו נחרץ.

  

צ'יטה                                                              האמר (תצלום: רונן טופלברג)

שנה אחת בלבד מאוחר יותר חזרו למבורגיני לתערוכת המכוניות הכי נחשבת 
באירופה עם רכב שטח, אבל עם שינוי אחד חשוב: המנוע. עכשיו זה היה V12 שלהם, 
המנוע של קונטאש(!), שהועבר לחרטום הרכב. לקח להם ארבע שנים נוספות – 
כמעט עשור אחרי אותו צ'יטה – להשיק ב-1986 את LM002 הסדרתי. גוף אלומיניום 
ופייברגלאס, מנוע 5.2 ליטר 48 שסתומים 450 כ"ס, גיר ZF ידני חמש מהירויות עם 
'הילוך כוח', הנעה כפולה, מיזוג אוויר וריפוד עור. 120 אלף דולר, ללא מיסים.

  

האבטיפוס והסדרתי

לא המחיר – ואפילו לא מיכל דלק בנפח 290 ליטר – הם שמנעו מ-LM002 למכור 
יותר מ-241 עותקים בשבע שנותיו. הצבא האמריקאי העדיף את בנו הלא חוקי, 
האמר, והותיר לו פירורים: האגף האקצנטרי בשוק האזרחי. אבל אפילו עבורו, 
הלמבורגיני לשטח פשוט מופרז. זה מתחיל פשוט בגודל שלו. אמנם רוחב של 2 מ'
כבר אינו כה נדיר היום, אבל הוא נראה הרבה יותר גדול עם תא המנוע המתנשא 
וצמיגי פירלי סקורפיון 325/65X17 הגמלוניים, שנתפרו במיוחד עבורו. במבט חזיתי 
הוא נראה כמו ביגפוט, שעומד לדלג מעל חצי תריסר אולדסמובילים מעוכים באיצטדיון 
פוטבול בטקסס, לא כמו מכונית ספורט אקזוטית שעומדת לנווט את דרכה בכבישים 
אירופאיים צרים וציוריים. 




פתיחת דלת הנהג הקלה להפתיע מגלה קבינה צרה, שהיא ניגוד מוחלט לממדים 
החיצוניים. הריצפה שטוחה, אין מפתן בולט, ומושב העור הנוח דחוק בין דופן הדלת 
למנהרת התמסורת העצומה. המחסור במרחב מזדקר לעין – אפילו לנהג נמוך – וזה 
עוד לפני שמציצים אחורה, שם החלל אינו מרווח יותר מאשר בהצ'בק קומפקטית. איך 
הם הצליחו לגרום למכונית כל כך גדולה לתת הרגשה של אוטו קטן? האם זה נעשה 
בכוונה, כדי שתרגישו דחוסים כמו באותה מכונית-על אשר תרמה ל-LM002 את 
המנוע שלה? למעט ריפוד העור וההגה האיטלקי מבית נארדי, שאר הקוקפיט מקרין 
תכליתיות שימושית, עם מתגים עבים במסגרות גומי מגוננות – מהסוג שהייתם מצפים 
למצוא במערבל בטון באתר בניה. זה תמהיל מוזר של עיצוב תעשייתי ופאר שלא 
תמצאו בשום מקום אחר.

  

  

הסטארטר עצל וכשהמנוע נעור לבסוף לחיים הוא שקט ממה שהייתם מצפים – רעש 
צרוד שמיטיבים ליהנות ממנו מחוץ לאוטו, מול האגזוז הכפול. הדוושות מספקות 
תזכורת נוספת לעידן שחלף ואיננו; הן כבדות, כאילו מוקמו על זרועות שנוצרו מעמודי 
תליה. וזה לא מקרי – המצמד פראי ורגל שמאל רועדת מהמאמץ הנדרש כדי לשלב 
את המוט להילוך ראשון. תמרון הרכב המגושם הזה, על שדה הראיה המוגבל שלו, 
הוא מבחן לעצבים לא פחות מאשר לשרירים. מראות הצד זעירות בעוד שהמבט 
לפנים נאלץ להתמודד עם תפיחת הקרבורטורים הענקית במרכז מכסה המנוע וקופסת 
מסנני האוויר הגדולים מימינה. פילטרים כאלה חיוניים ברכב שאמור לבלות זמן איכות 
בשטח, בחיפושי נפט או בשעשועי דיונות.



עם משקל עצום של למעלה משניים-וחצי טון וצמיגים כבירים, תגבור ההגה חייב 
להיות אגרסיבי, אבל הוא גם מעט בלתי צפוי, מפלרטט כהרף עין בין כבדות לקלות 
יתר. למרות זאת, מסתגלים די מהר לגודל הרכב ומנתבים את המוט הארוך בין 
ההילוכים כדי לחגוג עם פס קול שרק הולך ומשתפר ככל שהטורים עולים. מי שמצפה 
לשאגה א-לה-קונטאש עלול להתאכזב בהתחלה, אבל הסאונד שנעשה סימן ההיכר 
של ה-V12 הערב לאוזן מבית ביצאריני לא נעלם לחלוטין. הנהמה שמייצרת סוללה 
של שישיית ווברים כפולים עדיין נמצאת שם, אבל היא יותר עמוקה, נמוכה וחייתית. 



הלמבורגיני הזה הוא אותו חתול פרא, אלא שבמקום לצאת לספרינט זריז בעקבות 
איילה שלוחה הוא גורר הביתה את הטרף שצד. זה מורגש במיוחד בעלייה: דוושה 
מוצמדת לריצפה והלמבו רוכן לרגע לפני שהוא מסתער קדימה ללא מעצורים, בז לכוח 
המשיכה, לאווירודינמיות ולעוד כמה חוקי פיזיקה. קצת קשה לעכל את LM002. זה 
יותר הגודל והמסה שלו מאשר המהירות הצרופה; למרות 450 הסוסים, משקל של 
2700 קילו דורש לא פחות מ-7.7 שניות כדי שהמפלצת תגיע למאה. החושים אומרים 
שהשעון משקר, שהמהירות גבוהה יותר. אם אתם מספיק אמיצים, רמבו-למבו יגיע 
ל-190 קמ"ש, אבל הוא כל כך גדול, כל כך גבוה וכל כך מפרך עד שגם במהירות 
נמוכה בהרבה נדרשת מלא תשומת הלב כדי לשמור על הנתיב.

  

אבל, כפי שלא תשפטו את יוסיין בולט לפי הישגיו בקפיצה במוט, לא הוגן לדרג את 
LM002 אך ורק לפי יכולתו על הכביש. הלמבורגיני הזה תוכנן לשטח – כפי שמעידים 
צמיגיו – ושם הוא נמצא במיטבו, היכן שאפשר לנצל מירווח גחון של 30 ס"מ, 
דיפרנציאלים ננעלים, זוויות גישה ונטישה של 60 ו-45 מעלות. כמו קאיין, בנטאייגה, 
אורוס וקולימאן, LM002 לא מתאים לפטרל ברחוב הראשי. אבל שלא כמו אותם סמלי 
סטטוס אופנתיים, הלמבורגיני מצטיין כשהאספלט נגמר.



______________________________________________________________

גלריה: כולם היו בניו

  
למבורגיני LM002                                           למבורגיני LM002 וקונטאש

  
מרצדס G63AMG                                           למבורגיני אורוס

  
רולס-רויס קולימאן                                           בנטלי בנטאייגה

  
אסטון-מרטין DBX                                           פורשה קאיין


ריינג' רובר