מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
טרנד: המראה החלוד
אוקטובר 2020
ג'ינג'יות


אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד.
טרנד ושמו ראסטלוק


- טון רוקס / תצלומים: לילא לאופולד –

מכוניות אמריקאיות ישנות, רקובות וחלודות, שהגיעו למגרש גרוטאות או ננטשו 
במחסן רעוע. זה מה שהאמן ההולנדי פרנץ מאנדיגרס מחפש כדי להפיח בהן חיים 
חדשים. מי מכם לא נשבה בקסמן של ענתיקות הזרוקות לצד כבישים אמריקאים 
נידחים. ללא חלונות ופנסים הן מסתכלות עליכם בעיניים חלולות, מפתות להציץ 
לתוכן, לגלות שרידים אשר יספרו על חייהן הקודמים. חפיסה מעוכה של לאקי סטרייק 
מתחת למושב, סטיקר של שמורת הגרנד קניון על השמשה האחורית, ריימונד 
צ'אנדלר בכריכה רכה בתא הכפפות – חומרים שגורמים לכם לפנטז על המכונית 
והאנשים שנהגו בה. איזה מסעות הם עשו ואיזה שמחה וצער הם חלקו? האם כאב 
להם כשסובבו את המפתח בפעם האחרונה? יש כאלה שרואים במכוניות כאלו לא 
יותר מאשר גושי חלודה, אבל למרבה המזל יש גם מי שמוצא בהן יופי. אותו יופי 
שאפשר למצוא בפנים חרושי קמטים של קשישים. ואז מתעורר הרצון להקים אותן 
לתחייה.



היום האופציה הזאת קיימת, בטרנד חדש הנקרא ראסטלוק ("המראה החלוד"). 
מאנדיגרס התחיל עם זה כתחביב, היום הוא משקם גרוטאות חלודות ומוכר אותן. זו 
אינה רסטורציה מקובלת; הוא לא מחזיר את המכוניות למצבן המקורי כחדשות. הלוק 
החלוד נשמר, אבל הן במצב נסיעה. פגשנו שלוש מהן, כל אחת ילידת עשור אחר. 
הישנה מכולן היא פאקארד 1949, אחריה באה ביואיק רואדמאסטר 1957 והצעירה 
בחבורה היא לינקולן קונטיננטל 1964.



פאקארד, יצרן שבזמנו השתייך – יחד עם דוזנברג – לצמרת תעשיית הרכב 
האמריקאית, מיוצג כאן על-ידי דגם דה-לוקס 8 טורינג סדאן. האיכות היתה מעל 
ומעבר. היא שווקה תחת סיסמת הפרסומת, "שאל את מי שכבר יש לו אחת". המנוע 
היה 8 צילנדרים טורי(...), בנפח 4.7 ליטר, עם גיר 3 מהירויות. הדגם הזה עורר 
מחלוקת מאחר שהגוף האווירודינמי חרג מהקו העיצובי של דגמי פאקארד קודמים 
וזכה לכינוי "פילה בהריון".  

  



הפאקארד הזאת "ניצלה" ב-2007, אחרי ששכבה שלושים שנה בשדה בדקוטה 
הדרומית. המכונית היתה במצב טוב יחסית, אבל את מנוע 8 הצילינדרים כבר היה 
בלתי אפשרי להציל והוא הוחלף על-ידי מנוע 6 צילינדרים של קרייזלר, שמתקשה 
להזיז את המכונית הכבדה. הגוף הוא בדיוק כפי שהיה כשהמכונית נמצאה, כולל 
הצלקות והפצעים מהרוח והגשם. מבעד לחלון הביואיק זה תענוג לצפות בפאקארד, 
משייטת בין הטויוטות והטסלות המודרניות כמו מכונת זמן משנות הארבעים.



הלינקולן היא מקליבר אחר לגמרי. זאת קונטיננטל מודל 1964, מכונית פאר פול-סייז 
שכיכבה בצמרת השוק האמריקאי. לינקולן מייצרת את קונטיננטל מזה 55 שנה והיא 
נמצאת עכשיו בדור העשירי שלה. בשנות החמישים והשישים היתה הקונטי מכונית 
הדגל של לינקולן ושל חברת האם פורד. הדור השני והשלישי היו היפים ביותר, אבל 
הרביעי הוא המרשים מכולם: קווים ישרי זווית, קישוטים צנועים, אורך של למעלה 
מחמישה מטר, גריל שנראה כמו מכונת גילוח רמינגטון ישנה ו"דלתות התאבדות" 
אחוריות, שנפתחות קדימה; במהירות גבוהה הן היו עלולות להיפתח לפתע אם לא 
נסגרו היטב. הן הקלו על הכניסה, אבל נשים לא אהבו את אפשרות ההצצה שפתחו. 
דגם 64' היה הראשון עם שילדה אחודה והיתה לו גירסת קונברטיבל, שנודעה בזכות 
העובדה המצערת שבה נסע הנשיא ג'ון קנדי בבוקר היום בו נורה (בלינקולן לימוזינה), 
בדאלאס ב-1963.

  



מתחת למכסה המנוע הכביר שוכן מנוע V8 בנפח 7.0 ליטר, ששירת גם את מרקיורי 
ואדסל, ומפיק 330 כ"ס ו-64 קג"מים. עם משקל של 2.5 טון, הלינקולן זקוקה לכל 
הכוח הזה, שהודות לו היא קלה לנהיגה וסופר-נוחה לנסיעה. כתמי החלודה מצליחים 
לשבור את משטחי הצהוב העצומים. פרנץ, צייר ומעצב גרפי בעברו, מודה שהוא עזר 
להם במלאכה, אבל הם נראים אותנטיים לגמרי. כמה זמן דרוש כדי ללמוד ולהתמחות 
ביישון מכוניות מקצועי? "שעתיים ועוד שלושים שנה," הוא משיב. כל מכונית ראסטלוק 
מתחילה בבחירת הדגם, הבנת איתני הטבע להם נחשפה, הצבע ומצב הרקבון של 
הריצפה. רק אחר כך הוא מתחיל לעבוד; לשקם, לשייף, ללטש, לטפח, לצבוע, לשמר 
ואפילו לייצר. לא פשוט. הוא מרבה להשתמש בצבע המיועד לגרפיטי, שנדבק היטב. 
"גלגלים יפים חשובים מאוד," הוא מסביר, כשהוא מצביע על גלגליה האדומים, 
המבריקים, של הביואיק. "זה הדבר הראשון עליו מסתכלים השוטרים. המכוניות שלי 
מושכות את תשומת ליבם – ואם הגלגלים והצמיגים נראים בסדר הם מניחים שגם 
המצב המכני טוב. הם מעולם לא עצרו אותי."



הביואיק נהדרת. בשנה שעברה היא הוצגה בתערוכת מכוניות בהולנד, שם גנבה את 
ההצגה עם קוד לבוש שלא דפק חשבון למכוניות המצוחצחות לידה. רואדמאסטר 
1957 דור שביעי, הארדטופ סדאן, מנוע V8 בנפח 6.0 ליטר, 300 כ"ס. היא מאופיינת 
בפריטי עיצוב ייחודיים, כמו ארבעה חרכים בכנפיים, גריל קמור וצמד בליטות סטייל 
כונסי מנוע סילון בפגוש. פתח מיכל הדלק מוחבא בפגוש האחורי, לצד פתחי צינור 
הפליטה, והפנסים האחוריים מעוצבים גם הם בהשראת מטוסי קרב סילוניים, שהיו 
הצעקה האחרונה בפיפטיז. הביואיק מונמכת ולא מביישת את שמה, מלכת הכביש. 
לגיר האוטומטי יש רק שתי מהירויות, אבל 55 קג"מ מאפשרים לה להגיע למאתיים 
קמ"ש. הביואיק במיטבה בשיוט עם הווי-8 מהמהם ברקע, אבל לחיצה בריאה על 
הדוושה מעירה את המנוע שמקבל אופי מאיים. 

  



הביואיק היא המכונית החביבה עלי בשלישיה הזאת. מכונת הזמן הזאת לוקחת 
אותכם למסע באמריקה של שנות החמישים, טריפ דמיוני בכבישיה המפורסמים 
והציוריים, מחוף לחוף על לינקולן הייוואיי ההיסטורי או על האספלט השומם החוצה 
את מדבר נוואדה. אפשר לעשות את זה גם בקורבט חדשה או בקדילאק קלאסית 
מבריקה, אבל אין מכונית שתשתווה לזאת שנושאת על גופה החלוד את צלקות הזמן 
שחלף.