מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
אוקטובר 2020
מלחמת העולמות


אירופה נגד אמריקה. פורד מציעה שתי גישות
שונות למכונית ספורטיבית. מנוע אטמוספרי או
טורבו? הנעה קדמית או אחורית? עימות מסקרן


- אנדרו פרנקל / תצלומים: מקס אדלסטון -

אני מודה, שלרגע תהיתי מה לעזאזל אני מחפש שם, מנסה להיצמד לאחוריה של 
קופה 5.0 ליטר V8 ליד ההגה של הצ'בק עם מחצית מספר הצילינדרים ופחות מחצי 
נפח המנוע. ואז נזכרתי: זה פשוט מעניין. היה ברור שהפורד פוקוס ST שלי לא תצליח 
להישאר צמודה לפורד מוסטנג בוליט המפלצתית, וגם לא הייתי אמור לצפות לזה: 
האחות האמריקאית חזקה יותר ב-60 אחוז ועולה פי אחת-וחצי. כמובן שזה לא מבחן 
השוואתי צרכני, אבל העימות עדיין היה מסקרן. 



מסקרן כי לפורד, היצרן שהביא את המכונית להמונים לפני למעלה ממאה שנה, יש 
מסורת ללא תחרות של מכוניות עממיות מהנות. במקרה של המוסטנג, שהשושלת 
שלה נולדה ב-1964, היא ייסדה תת-ז'אנר מבוסס, בו היא נותרה אמת המידה. 
שורשיה של הפוקוס פחות מוגדרים; יש מי שיסתפקו בדגם עצמו, שהדור הראשון שלו 
ראה אור ב-1998, יש מי שיילכו לאסקורט XR3 לפני 40 שנה, יש מי שירחיקו 
לאסקורט מכסיקו מ-1967 ויש מי שלעולם לא ישכחו את קורטינה לוטוס הנהדרת 
מהתחלת הסיקסטיז.

פורד תמיד נהגו לייצר שתי דרכים שונות לגמרי עם מטרה משותפת: לבדר את הנהג. 
השאלה העומדת היום על הפרק היא, עד כמה יכולה הצ'בק מיומנת להשתוות לקופה 
ספורטיבית ייעודית? או שהמוסטנג היא בליגה אחרת לגמרי ופער הביצועים ביניהן כה 
גדול עד שהקופה החטובה היא ממש מציאה?



על הנייר, הפוקוס לא נראית טוב. למרות שזה מאוד מצער, לא משווק היום בבריטניה 
עוד דגם בתצורה הקלאסית של המוסטנג: מנוע קדמי, 8V אטמוספרי, הנעה אחורית 
וגיר ידני – בדיוק כמו המוסטנג המקורית לפני 56 שנה. גם לפוקוס יש למעשה מנוע 
של מוסטנג, אבל זה 2.3 ליטר עצוב שהס מלהזכירו בחוגים ההולכים ומצטמצמים של 
טהרנים עקשנים, שטוענים בלהט ש"אין תחליף לנפח". אמנם גם לפוקוס יש גיר ידני 
(תודה לאל), אבל זה מעביר את הכוח למקום הלא נכון: קדימה. כשנוהגים במוסטנג 
עם המנוע הזה, לא מפסיקים לקלל שזה לא 8V; האם כשנוהגים בפוקוס לא מפסיקים 
להתפלל שזו תהיה מוסטנג?

אולי זה הגיון מעוות, או לפחות מלאכותי, אבל די בחשיפה קצרה לבוליט כדי לחזק 
אותו. אין לי כוונה להרחיב על שדרוג גירסת בוליט כי זו אינה מהדורה חדשה והסיפור 
כאן הוא של קרב בין שתי תפיסות ולא מבחן השוואתי בין שתי מכוניות. די לומר, שאם 
אתם רוצים מוסטנג לנהיגה אז היום הבוליט המתוגברת – מנוע, מיתלים ובלמים – 
היא האחת. הבוליט נראית, נשמעת ונוסעת טוב יותר מהמוסטנג GT הסטנדרטית.



למען האמת, היא הצליחה להפתיע אותי, בזכות משככי זעזועים אופציונליים, 
שהעלימו את התנודות המגושמות אשר מאפיינות את תנועתה של המוסטנג הרגילה 
על כביש משובש. עם מערכת השיכוך הזאת, נוחות הנסיעה ממש טובה. לנהוג בה 
מהר היא חוויה די מוזרה, מפני שכולנו כבר שכחנו איך זה מנוע אטמוספרי חזק. לא 
הרבה קורה עד 3500 טורים. רק כשמגיעים לשיא המומנט, כ-1000 סל"ד גבוה יותר, 
הפורד ממריאה. ואז היא מתחילה לממש את ההבטחה שבמראה שלה: אלה ביצועים 
אדירים, עתירי דחף, כאלה שגורמים לכם לסלוח על שהטורים צונחים לאט מדי בין 
ההילוכים, נותנים לכם שהות לטפל בזהירות במוט הידני הכבד.

שלא תהיה לכם טעות; למרות שבאמריקה אתם יכולים לרכוש מוסטנג GT5000 
סופרצ'ארג'ר עם 760 כ"ס, הבוליט היא עדיין "מכונית שרירים" אמריקאית ראויה, 
שהמהלומה הממתינה מתחת למכסה המנוע מקיימת את ההבטחה הראשונית. 
יש לה גם יכולת אחיזה מפתיעה. כשאתם יושבים שם בלב הרעם, מנחים את 
החתיכה האותנטית של מוטוריקה אמריקנה דרך הכבישים השוממים של וולס, 
המכונית האחרונה בעולם שתצפו ממנה לאתגר את המוסטנג היא ההצ'בק הכתומה, 
שבחוצפתה מתבייתת על צינורות המפלט העבים של האמריקאית.



אז מחליפים מקומות ומכוניות. עכשיו תורכם לנהוג בפוקוס כשהמוסטנג רודפת. איזה 
שינוי. בעוד שבאמריקאית אתם יושבים נמוך ומוטים לאחור, בוחנים את המחוונים 
המסמאים אותכם עם עודף מידע טכני, המכונית האירופאית מציעה תא נוסעים די 
מרושל אפילו במונחים של הצ'בק עממית הזולה בארבעים אחוז מהסופר-קופה מאותו 
בית. הוא נותן תחושה פחות מוצקה ובניגוד למוסטנג הישיבה בו גבוהה וזקופה. 
המנוע ניער לחיים בנחרה עמומה – מעורר געגועים לסאונד ארבעת הקאמשפטים של 
ה-V8.

משלבים לראשון ויוצאים לדרך. ההרגשה משתפרת. בעוד שה-ST מאיצה פחות חזק, 
הפער פחות גדול מהצפוי, משתי סיבות. ראשית, מאחר שזו הנעה קדמית נתון 
התאוצה למאה של 5.7 שניות מטעה בגלל שלפחות בחצי מהפרש הזמן המשיכה 
מוגבלת. עם כושר משיכה דומה לזה של הבוליט, מותר היה לצפות לזמן של 5.4 
שניות, בקושי חצי שניה לאט יותר מאחותה לסמל.



מדוע הבדל כה זעום כשיש הבדל כה גדול בהספק, 460 מול 280 כ"ס? משקל 
ומומנט. הפוקוס קלה ב-350 קילו תמימים מהמוסטנג ופירוש הדבר שיחס 
משקל/מומנט בפוקוס – נתון שלא נהוג לפרסם אך נותן את המדד הטוב ביותר ליכולת 
התאוצה המעשית – הוא 33.3 קילו/קג"מ, שאינו כה שונה מ-32.3 קילו/קג"מ 
במוסטנג. ובעוד שהפוקוס מספקת את מלוא המומנט ב-3000 סל"ד – בול באמצע 
טווח הטורים – המוסטנג דורשת 50 אחוז יותר טורים לפני שהיא מספקת את מלוא 
התוצרת.

ההשלכות הרבה יותר גדולות מזה. הבוליט היא מכונית אטמוספרית נהדרת ומאוזנת 
מבחינה דינמית, אם אתם מקפידים על סגנון נהיגה בוגר. ואולם, אם תתחיל להתפרע 
היא תתנגד. החרטום נעשה קצת מעורפל ותתחילו למצוא את עצמכם מבצעים 
תיקונים תכופים, לא בגלל שהיא מחליקה אלא בגלל שהיא פשוט לא מצייתת להגה. 
מעבר לנקודה מסויימת, ככל שאתם לוחצים יותר אתם נעשים יותר מודעים למיגבלות.

ה-ST היא בדיוק ההיפך. בתחום הבטוח על הכביש הציבורי, היא לא מפסיקה 
להשתפר. המנוע מתאים היטב למכונית הזאת. הוא פולט נהמה בטורים גבוהים, מה 
שגורם לכם לתהות אם אין לו חמישה ולא ארבעה צילינדרים. עקומת המומנט העבה 
ויחסי ההעברה הקרובים בגיר מונעים גלישה מתחת לשיא הכוח, בעוד שיכולת 
התיאום, שמירת הקצב והדיוק הם בליגה אחרת לעומת מה שמציע האח הגדול מעברו 
השני של האטלנטי. 



אני מעדיף לנסוע במוסטנג הרועמת אל הכביש המפותל הזה בוולס. יש בזה מידה 
מסויימת של כיף, אבל היא לא דורשת נהג תובעני. ואולם, ברגע שאני מגיע אל הכביש 
הזה, אני מעדיף את הפוקוס ללא היסוס. למרות המחסור בכוח ובצילינדרים, שורשיה 
הצנועים והעובדה שהיא מושכת ולא דוחפת אותכם ממקום למקום, היא פשוט מכונית 
טובה יותר לנהיגה. יותר הדוקה, יותר מגיבה, יותר מהנה. חובבי ספיד-בכביש-ישר 
לעולם לא יעמדו בפני הפיתוי של V8, ואין לי שום בעיה עם זה, אבל אותי תמיד עניין 
יותר הניהוג של מכונית, מפני ששם אתה, הנהג, נעשה מעורב. 

שני הפורדים הביצועיסטים האלה נוצרו עבור אנשים שונים ומסיבות שונות, וזה בדיוק 
המקרה בו לגיטימי לא להכריז על מנצחת. אבל אני לא משתמש בתירוץ הזה. אהבתי 
את שתי המכוניות, אבל כמכונת נהיגה טהורה ההצ'בק הנעה קדמית הקומפקטית 
גוברת על ההנעה האחורית של מכונית השרירים. זו אינה הכרעה בנוק-אאוט, אבל 
עדיין נצחון ראוי ומכריע.



                                            מבחנים קשורים

     

           פורד מוסטנג V8                               פוקוס ST - גולף GTI