מבחנים

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
טויוטה קורולה קרוס
הג'יפון האולטימטיבי?
BYD
הסערה המושלמת
ספורטיביות: משפחת קופרה
פורמנטו-מה?
חשמלית: רימאק נוורה
ההיפר-מכונית החזקה, המהירה – והמטומטמת – בעולם
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
למפרט המלא במדריך
מרץ 2014
באה לפה הרבה?
זוג מכוניות קטנות ומעוצבות, בעלות לוק ספורטיבי, מנסות להוכיח לנהגים החדשים שלא צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה



- כתב וצילם: דור אהרנוביץ -

כל מי שמסתובב הרבה בכבישים יודע, שקיימות מכוניות שאפשר לצפות מראש 
מי הנהג וכיצד הוא נוהג. טויוטה פריוס לדוגמה, ננהגת על-ידי אדם בגיל 
העמידה עם חולצת משבצות, משקפיים משנות התשעים - וחלילה אם תעבור 
את המהירות החוקית. האמר, מצד שני, הוא פיצוי על איבר רביה קטן או איזה 
חסך ילדות ובדרך כלל תמצאו אותו חונה על ערימת חול קטנה בצמוד לשלט 
האוסר זאת. 

סיאט איביזה, לעומת זאת, נחלקת לשלוש קטגוריות: גירסת חמש דלתות יכולה 
להיות של המורה לאזרחות או הבת שלה, הנוסעות בלי אוויר בצמיגים אך נדיר 
למצוא בה גבר מאחורי ההגה; הסטיישן (FLOW) מכוערת להחריד ומאותה 
סיבה טרם חקרתי אותה, אבל די בטוח שתמצאו בפנים משפחה דחוסה וכמה 
מזרוני-ים מתנפחים; את גירסת שלוש הדלתות (ספורט קופה אלק) בטוח 
שאתם מכירים, היא זו שחתכה אותכם אתמול בתור לירידה לאיילון, עם באסים 
בועטים ותזוזות מוגזמות. נוהג בה צעיר שרירי ושזוף עם כובע ורוד של איזה 
דאנס-בר ולצידו עלמה בלונדינית מצויירת, שעסוקה באייפון מתחילת הנסיעה 
ועד הרבה אחריה, בבגאז' שני בקבוקים של ואן-גוך מהדיוטי וארגז של אקסל 
מטיב טעם. 

אלפא מיטו מצויידת בחלונות קטנים יותר אז קצת קשה לראות פנימה, אבל מי 
שמספיק חד יכול להבחין בנהג לבוש הישר ממגזין אופנה, עם נעליים מעור 
תנין ועט חלול בשביל האבקה הלבנה. הוא חושב שהוא מוביל אופנה אבל 
בעצם הוא שפוט שלה. 

עד לאחרונה השתייכו איביזה ומיטו לקטגוריית מחיר שונה לחלוטין, כאשר 
מיטו הבסיסית (1.4 טורבו) עלתה חמישים אחוז שלמים יותר מהאיביזה SC 
הבסיסית ולכן היא פנתה לקהל מעט יותר איכותי ובררני, שמחפש עיצוב עם 
סקס-אפיל איטלקי – ולא לשכוח שם סקסי מפוצץ ממוניטין - ומוכן לשלם עבורו 
פרמיה לא קטנה. הסיבה למענה כינסנו עכשיו את השתיים היא הגעתה 
החגיגית של מיטו המותאמת למחאת הקוטג' בעזרת מנוע 0.9 ליטר טווין-אייר 
מקבוצת פיאט. לטווין-אייר עתיר הפרסים שני צילנדרים בלבד (פלוס טורבו) 
והוא קיים בשני הספקים, 85 או 105כ"ס, לשניהם מומנט זהה של 14.8 קג"מ 
בלבד. את הגירסה החלשה בדקנו כבר בפיאט 500 ולא השתגענו עליו. המיטו 
הטריה מצויידת אך ורק בוורסיה החזקה של אותו מנוע ועם גיר ידני בלבד. 
האם עשרים הסוסים הנוספים יכולים לשנות את דעתנו?

מיטו הנבחנת עולה 116,000 ש"ח פלוס 7,000 שקלים עבור רמת גימור 
Massimo שמאבזרת אותה בחישוקי סגסוגת, משענת יד, חלונות אחוריים 
כהים ומושבים בשני גוונים. היריבה הטבעית שלה היא איביזה SC1.2FR 
ידנית, שעולה חמשת אלפים שקלים פחות אך לא הצלחנו להשיג כזאת למבחן 
אלא את אותה איביזה עם גיר רובוטיDSG  שעולה בדיוק כמו המיטו הנבחנת. 
אין הבדל משמעותי בביצועים ובצריכת הדלק בין הידנית לרובוטית ובינינו, 
DSG גם מתאים יותר לאיביזה הזאת מכיוון שהוא מומחה בסחיטת סוסים 
וקג"מים ממנועים הלוקים בחסר. 

עד הדור הנוכחי של האיביזה, אות הגבורה FR הוצמד בלעדית למנוע השני 
בעוצמתו, מיד אחרי קופרה הבריונית. אנשי השיווק הבינו שהקהל הצעיר רוצה 
מאוד את קישוטי האף-אר אך פחות מעוניין לשלם עבור המנוע היקר, וכיום 
אפשר לקבל את אותה חבילה אפילו עם מנוע 1.2 טורבו מוזל כמו במכונית 
שבחרנו (105 כ"ס), בנוסף לגירסת 1.4 טורבו (150 כ"ס), האף-אר 
האורגינלית (עם גיר רובוטי בלבד!). חבילת  FR מוסיפה לחבילת ה"ספורט" 
(שמשווקת גם היא בשלוש דלתות אך עם מנוע אטמוספרי 85 כ"ס צנום) 
ומאובזרת כיד המלך: לוק ספורטיבי בצורת פגושים, פנסים ומושבים, הגה עם 
תפירה אדומה, בקרת אקלים והכי חשוב – אגזוז כפול.  

הציפיות למבחן הזה לא היו בשמיים, הרי בסך-הכל מדובר במיטו שמבוססת 
על פונטו ואיביזה שמבוססת על פולו, שתיהן מכוניות בורגניות משעממות למדי 
בגירסאות הבסיסיות שלהן. גם המנועים בעלי מאה-וטיפה כוחות-סוס לא ממש 
גרמו לנו לרוץ לאולם התצוגה. אולמות התצוגה, אגב, מבליטים שוב את ההבדל 
בקהל הלקוחות; אולם אלפא-רומיאו בתל-אביב מזכיר לובי של מלון בוטיק 
ברלינאי שיקי, עם ספות עור אדומות, תאורה מהונדסת היטב ומוזיקת טכנו 
קלילה. האולם של סיאט בהרצליה-פיתוח נראה כמו המשך של הטיילת, עם 
ריצפת חצץ ומוזיקת מסיבות. 

אם לא התעצלתם וקראתם את הקטע אליו הופניתם קודם, אתם כבר יודעים 
שגירסת 85 הסוסים של מנוע הטווין-אייר רועשת ורוטטת בנסיעה עירונית. 
אנחנו שמחים לדווח, שעם תוספת הכוח חל שיפור משמעותי במצב, בסיבובי 
סרק כבר לא מרגישים כמו על אופנוע-עם-סירה משנות החמישים. הסאונד 
אמנם נשאר מיוחד ושונה מכל מנוע אחר, אבל אינו נשמע כמו תקלה מכנית 
קשה. מצד שני, גם הסאונד הנהדר באותה נקודת עונג בודדת בה המנוע נענה 
למצערת כבר לא מה שחווינו באותה צ'ינקוצ'נטו. לעומת זאת, בשאר הסעיפים 
המעצבנים לא הפך הנמר את חברבורותיו ואפילו בגיוס מצב "דינמיק" בבורר 
מצבי הנהיגה קשה להוציא ממנו תפוקה של ממש; לחיצה על המצערת בסל"ד 
לא אופטימלי אינה מניבה פירות והטווח הבשרני שלו פשוט צר וקצר מדי 
(מתחיל בסביבות 4,700 סל"ד ונגמר במנתק ההצתה האנמי ב- 5,800 
סיבובים) וגז-ביניים הוא משימה מסובכת הדורשת משחקי קלאץ'. הגיר הידני 
מצוייד בשישה הילוכים, אבל הוא לא חד, לא מהנה לשימוש וסובל מ"בור" 
עמוק של 2000 סל"ד בין שלושת ההילוכים הראשונים, מה שמוציא את המנוע 
מאותו טווח שמח ואת הרוח מהמפרשים. 

בניגוד לאיטלקים, איביזה FR מסתפקת במנוע TSI שגרתי ומוכר מבית VW - 
1.2 טורבו שמפיק בדיוק את אותם הסוסים אך בסל"ד נמוך יותר ולאורך יותר 
זמן, בנוסף לכך שהמומנט שלו גבוה בעשרים אחוז. הגיר הרובוטי (כפול מצמד) 
7 הילוכים עושה עבודה מעולה בניצול המנוע, ובשילוב עם מצב "ספורט" מייתר 
את הגיר הידני באוטו שכזה. אין ספק שגם עם גיר ידני היתה האיביזה שומרת 
על היתרון המוחץ אותו הפגינה בזינוק ובהאצה.

"מנוע זה לא הכל," אמר הנווט והוא כמובן צודק, אך לצמד הקטנות יש גם 
פאולים נוספים שיגרמו לכם להסיר את כפפות הנהיגה ולחזור לשיוט רגוע. 
בנהיגה ספורטיבית המאכזבת הגדולה היא שוב המיטו – למרות השיפור 
המופגן לעומת הגירסה הקודמת ולמרות שהשילדה קצת יותר "חיה" מזו של 
הסיאט. חבל מאוד שבמכונית כזאת לא ניתן לבטל את בקרת היציבות ולשחק 
קצת עם הסרן האחורי. ההיגוי נוטה לאנמיות באיזור המרכז ואינו משרה בטחון 
במהירות גבוה. גם הקשחת ההיגוי במצב "דינמיק" אינה משפרת את התמונה, 
כאילו שאפשר בכלל לנהוג במיטו במצב "נורמל" (שלא תהיינה לכם אשליות: אי 
אפשר). גם ההיגוי של הסיאט אינו משובח אך בשילוב עם גלגל הגה עדיף 
ומושב נוח ותומך יותר היא משדרת נינוחות ומאפשרת לנהיגה להיות קלילה 
וזורמת - אך בהחלט לא מרגשת. 

בגירסת המבחן סובלת האיביזה משתי בעיות גדולות. האחת היא גג השמש 
הפנוראמי (שאינו נפתח לאחור ומשמש בעיקר ליופי), שמייצר רעש רוח מוחשי 
ומעצבן המתגבר ליניארית החל מ- 80 קמ"ש. השניה היא הצמיגים 
האנורקסיים (חתך 45). ואכן, בכביש עירוני משובש כהלכה הוכח לנו שוב שכמו 
תמיד (למעט באודי S8 אבל בחייאת), צמיג חתיך ורזה גובה את מחירו מעמוד 
השדרה והבורות מהדהדים להם לתא הנוסעים. המיטו שנועלת צמיגים 
נורמליים (חתך 65) מרככת את הזעזועים התכופים בצורה טובה יותר, גם לגב 
וגם לאוזן. 

מיטו מצויידת במערכת סטופ-סטארט שמכבה את המנוע בעמידה במטרה 
לחסוך דלק אך משביתה את מדחס המזגן ולכן ספורים הימים שבאמת תנצלו 
אותה. בורר מצבי הנהיגה משחק גם הוא תפקיד בחסכון ומאפשרת שני מצבים 
קיצוניים, דינמיק ונורמל, ובשמו העברי "מצב נחנח" שממש מסרס את המנוע. 
התקשינו לנהוג בו מכיוון שהוא פשוט ישנוני מדי והורג את האופי הזריז שצריך 
להיות לאוטו קטן ידני, במיוחד אחד הנושא את סמל אלפא. למען המדע בדקנו 
בכל זאת וגילינו שבנסיעה עירונית יש הבדל משמעותי בצריכת הדלק בין שני 
המצבים: במצב דינמי צרכה האלפא ליטר אחד לכל 8 ק"מ לכל ליטר ואילו 
במצב נחנח היא העניקה טווח של 10 ק"מ (אגב, הטווין-אייר מאוד טמפרמנטי 
ולא יציב בצריכת הדלק שלו; בנסיעה עירונית בודדת ודי רגועה ראינו אותו 
מעניש עם צריכה אבסורדית של 5 ק"מ/ליטר). הסיאט התברגה בול באמצע עם 
ממוצע עירוני של 9 ק"מ/ליטר. מחוץ לעיר היתה איביזה חסכונית בעשרה אחוז 
במהירות שיוט בעוד שמיטו היתה חסכונית יותר בשיעור דומה בקטע התובעני. 
בכל מקרה, הבטחת החסכון הגדולה של טווין-אייר – שזו שאמורה להיות סלע 
קיומו - לא הגיעה לידי מימוש.

חזרה לעיר, בה מכונות הפיק-אפ של הבליינים מרגישות יותר בבית והיתרונות 
או החסרונות החשובים נגלים. מרחב הישיבה מאחור אינו נדיב באף אחת 
מהנבחנות וכדאי שהחברים של הנהג יהיו נמוכים. חלונות הצד האחוריים נפלו 
גם הם על ריצפת אולפן העיצוב ולמען האמת גם איכות הסטריאו לא מרשימה 
כלל ודורשת שדרוג הוגן (במיטו מסך מקורי קטן ובאיביזה מסך מגע סיני פשוט 
בהתקנה מקומית). עיצובה הפנימי – כמו החיצוני – של מיטו יצירתי ומעניין 
יותר, איביזה משיבה עם הנדסת אנוש, איכות גימור ובקרת אקלים.

מנוע הטווין-אייר הדורש תרגול רב בשילוב עם שני מצבי נהיגה שונים (קיים גם 
מצב "חורף" לארצות בהן יש כזה), הביאו אותנו עמוק לחשיכה ולמבחן ארוך 
מהרגיל, שבסופו אנחנו מהססים להכריז על מנצחת, אפילו בחצי-פה. האלפא 
מפסידה בגלל תחכום-יתר, שלא ברור לנו היכן טמון יתרונו הממשי – להבדיל 
מהתדמיתי - ובגלל פאולים תמוהים, ואילו הסיאט נופלת קורבן לאופנה 
מטומטמת - סאנרוף רועש וצמיגים מענישים – המעדיפה חיצוניות חלולה על 
נכסים מהותיים. הערת אזהרה: הרעש המעצבן שמייצר הגג עלול להיות מחרב 
עסקה אצל מי שמרבה בנסיעות בינעירוניות! כפיצוי מסויים מקבלת איביזה 
יחידת הנעה טובה והנדסת אנוש עדיפה, שמעניקים לה בלית ברירה נצחון 
דחוק המלווה בהרגשה חמצמצה של פספוס.