מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מבחן המבחנים 2
מאי 2019
סודות המכונית הנוחה


אחרי שסיפר לנו מה עושה מכונית למהנה לנהיגה,
חוזר בכיר עיתונאי הרכב בבריטניה עם פרק חדש: נוחות
 


- אנדרו פרנקל -
"נא ליהנות מהתחושה הנעימה של רפיון," אומרת המכונית בה אתם נוהגים. ברגע 
שתפסיקו לגחך, אפשר יהיה לסלוח לכם על שהגעתם למסקנה, שרדיפת הנוחות של 
יצרני מכוניות פאר אחדים נמצאת בסכנת גלישה לפרודיה עצמית. 

המכונית המדוברת היא מרצדס S-קלאס, דגם שנעשה שם נרדף לנוחות כפי 
שפריג'ידר מזוהה עם מקרר. הציטוט הנ"ל לקוח מהוראות תפעול מערכת העיסוי 
במושב. אבל מה היא נוחות בהקשר המוטורי? האם זה מצטמצם לכורסאות מרווחות 
וקפיצים רכים או שיש בזה יותר? לפני תריסר שנים נטלתי חלק במבחן קבוצתי של 
מכוניות פאר והתברר שאחרי נהיגה של 500 ק"מ, כל מי שנהג במרצדס נהנה מדופק 
איטי בחמש פעימות לדקה לעומת מי שנהג במכוניות היריבות. וזה לא יכול להיות רק 
בגלל מושבים מפנקים.

  

המשימה לייצר מכונית עם מה שנתפס כנוחות אמיתית היא מדע לא מדוייק, בדיוק 
כמו מיגוון הגחמות והשגיונות של האנשים שנוהגים בה. אנחנו מזהים נוחות כשאנחנו 
מרגישים אותה, אבל מה היא ואיך היא מושגת? הדבר הראשון שצריך להבין הוא, 
שנוחות ונינוחות הם שני דברים נפרדים – ויש צורך בשניהם כדי שמכונית תהיה נוחה.

הכל מתחיל בדבר פשוט: תנוחת נהיגה מרווחת ומתכווננת. נהגים לא יושבים דוממים 
במכונית; אנחנו מעבירים משקל ומזיזים גפיים, אז אם נאלצים לשבת קצת עקום כי 
הדוושות לא ממוקמות בדיוק מול ההגה, הנוחות מתפשרת. לנהג צריכה להיות יכולת 
למקם את עצמו הן ביחס להגה והן ביחס לדוושות, כך שטווח רחב אך לא מוגזם של 
אפשרויות כיוונון להגה ולמושב הינו חיוני.

ומה לגבי המושב עצמו? פעם היה אופנתי במכוניות צרפתיות – בעיקר רנו – 
שהמושבים יהיו מאוד רכים, מה שנתפס כפאר. אבל אז החלו לפרוח הפולקסווגנים, 
גולף ופאסאט, עם מושבים הרבה יותר קשים, ואנשים התחילו להבין שעדיפים 
מושבים השומרים על צורתם. דרישה נוספת מהמושבים היא, שתדר התנודה הטבעי 
שלהם יהיה שונה לגמרי מזה של המיתלים, אחרת פעולתם תוכפל, כמו על 
טרמפולינה. 



מרכיב הנוחות הבא הוא שדה ראיה. אם למכונית יש קורות קדמיות עבות, שמשה 
אחורית צרה ושטחים מתים ענקיים, לעולם לא תהיו נינוחים בנהיגתה ולכן גם לא יהיה 
לכם ממש נוח. 

אנשים רבים סבורים, שהמפתח לנוחות נמצא במיתלים. זה נכון במידה, אבל עלול גם 
להטעות. טעות שכיחה היא להניח, שככל שהקפיצים רכים יותר הנסיעה נוחה יותר. 
לא זה המצב. שיעור הקפיציות פחות חשוב מהדרך בה הוא נשלט – וזה יכול להיות 
מושפע על-ידי מספר משתנים. ראשית, למכונית חייב להיות מבנה קשיח. המבנה 
הזה הוא הפלטפורמה אליה מחוברים המיתלים, ואם היא מתנדנדת, רועדת או 
מתקמטת - המיתלים זזים איתה. אם מנסים להשמיע הקלטה גרועה במערכת קול 
משובחת, היא עדיין תישמע רע – וכזה הוא היחס בין מבנה המכונית למיתליה. 

זהירות: מבנה קשיח לא בהכרח מתיר קפיצים רכים. נוחות נסיעה נחלקת לשתיים: 
ראשונית ומשנית. נוחות ראשונית מטפלת ביכולת של המכונית לשמור על מפלס ואיזון 
הגוף כשהיא מתרוממת או נוחתת מעל "רכס" או לתוך "תהום" בכביש – וכמובן 
בעיקולים. נוחות משנית עוסקת ביכולת לספוג בורות ומהמורות. קפיצים מאוד רכים 
יכולים להעניק נוחות משנית מצויינת, אבל אם הראש שלכם נחבט בתקרה בכל פעם 
שהכביש מתרומם או שהוא מיטלטל מצד לצד בפניות, לא יהיה לכם נוח. כדאי לזכור 
דבר נוסף בהקשר הזה; ככל שכיול המיתלים רך יותר, המכונית רגישה למשקל. הדור 
הראשון של לקסוס LS400 הפגין נוחות נסיעה גבוהה, אבל העמסת ארבעה מבוגרים 
על מטענם גרם להם להתנדנד והפך את הנסיעה לבלתי נסבלת. מצד שני זכורה לי 
בנטלי קונטיננטל אחת, עם נוחות משנית איומה – יכולתם לדעת מה טיב האספלט 
כאילו ליקקתם אותו – אבל עם יכולת לצלוח כביש "רכבת הרים" בלי שתורגש שום 
תנועה אנכית.


סיטרואן דה-שבו מעדיפה נוחות משנית על ראשונית; ספיגה מצויינת על חשבון זווית גלגול 

במכוניות מודרניות, הדרך המוצלחת ביותר להשיג נסיעה נוחה היא לשלב בין קשיחות 
מבנית גבוהה ושיעור קפיציות עדין – ולשלוט בהם בעזרת בולמי זעזועים מתכווננים 
אלקטרונית. לאסטון-מרטין DB11 הנוכחית יש את הקפיצים הרכים ביותר בהסטוריה 
של היצרן, אבל תנודות המרכב שלה נשלטות נהדר. מיתלים אדפטיביים מוצלחים 
יכולים לסייע להתגבר על רעה חולה שפושה ברכבים אופנתיים: חישוקים גדולים 
המחייבים גם שימוש בצמיגים נמוכים מדי. מצד שני, זו בעיה שצרכן נבון יכול להתגבר 
עליה גם ללא סייען ממוחשב; לבחור בעקשנות בחישוקים יותר קטנים ופחות 
ראוותניים.



הגה הוא גורם חשוב אך בלתי מוערך בהשפעה על נוחות הנהיגה. אם ההגה מהיר 
מדי, המכונית עצבנית; אם הוא איטי מדי, צריך לעבוד קשה כדי להנחות את המכונית. 
הגה בעל יחס העברה משתנה אמור לאפשר איטיות בכביש ישר ומהירות בעיקולים, 
אבל מעטים היצרנים שבאמת הצליחו עם המערכת הזאת. ואין צורך לומר, שרובנו 
היינו הרבה יותר מאושרים עם הגה שמעניק היזון חוזר מדוייק, מצרך שנעלם 
ממכוניות יחד עם הופעת ההגה החשמלי.

החדשות הרעות עבור מהנדסי רכב הן, שגם אם יתגברו על הקשיחות המבנית, 
המיתלים, תנוחת הנהיגה, המושבים ושדה הראיה זה לא יבטיח את נוחות הנהג 
והנוסעים. אפילו לא קרוב לזה. מכונית נוחה צריכה גם בידוד טוב מרעשי רוח וכביש. 
אם תנהגו באותה מכונית באותו קטע כביש, עם או בלי אטמי אזניים, תיווכחו עד כמה 
השקט תורם לתחושת הנוחות. לא שקט מוחלט; עדיף רחש רקע חדגוני על דממה 
הנקטעת באלימות על-ידי כל רעש חיצוני.

  

ובעידן המסכים למיניהם אסור לשכוח סעיף חשוב נוסף: הנדסת אנוש. מסכי מגע 
ומערכות אלקטרוניות אובר-מתוחכמות הם משבשי נוחות מעייפים, פיזית ומנטלית. 
אפילו דגמים עממיים עלולים להביך עם עודף תפריטים ותפריטי משנה (צריך להיכנס 
למסך כדי לתפעל מערכות בסיסיות כמו מזגן ואפילו לנתק את בקרת המשיכה תוך כדי 
תנועה) ודרישה לדייק עם מגע אצבע עדין במקביל לנהיגת טון של מתכת בבטיחות... 
אני תוהה האם טביעות אצבע שמנוניות הן הסיבה היחידה שדונמים של מסכי TFT 
לא ישתלטו בעתיד על מערכות המידע, בידור ותקשורת במכוניות.



ועוד לא הזכרתי את מכלולי הנעה. מומנט בריא וזמין יכול לתרום לנוחות, כפי 
שחסרונו עלול לקלקל אותה. תיבת הילוכים חייבת לקיים דיאלוג הרמוני עם המנוע ולא 
לנדוד בחיפוש מתיש אחרי היחס המתאים. ישנם סעיפים נוספים היכולים לסייע 
לתפיסת הנוחות האישית שלנו. האם המכונית נותנת תחושה שהיא בטוחה? האם 
המותג שלה מבטיח איכות? אני מוכן להמר, שתרגישו נוח יותר במכונית פרימיום 
מאשר במכונית עממית – גם אם זה רק בגלל הסמל. אולי זה לא מוצדק, אבל ככה זה.

לבסוף מגיע תורם של הפרטים הקטנים, שכל אחד מהם עלול לטרפד את תחושת 
הנוחות שלכם. האם אתם שונאים השתקפויות על השמשה או מערכת ניווט שעושה 
זום כשמתחשק לה? האם יש "דוושה מתה" משמאל כדי לתמוך בעזרתה את הגוף 
בפניות? האם הרדיו מאבד את התחנה הנבחרת כשמשתנה התדר? האם פתחי 
המיזוג נמוכים מדי והאם הסירקולציה נפסקת מעצמה, ממלאת את המכונית בצחנת 
דיזל? האם עמעום האורות האוטומטי עובד כהלכה או רק גורם לנהגים אחרים לשנוא 
אותכם? האם החישוקים בולטים מחוץ לצמיגים ומפחידים שיישרטו בכל חניה? האם 
אתם נוהגים במכונית שמדגדגת את בלוטות האגרסיביות של נהגים אחרים ומבלים 
את חייכם בפחד?   

כל אלה בהחלט נחשבים, אבל מבחינתי הייתי מוותר על כל הגימיקים בתמורה 
לתנוחת נהיגה נכונה, מחוונים ברורים, הנדסת אנוש פשוטה ושדה ראיה טוב. שיקולים 
כאלה תורמים לנוחותי ולאיכות חיי במכונית לא פחות מרכות הקפיצים ואיכות 
המושבים. כל אלה חייבים להיות ללא דופי לפני שמתחילים להתחשב בדברים 
האחרים, מאחר שבלעדיהם לעולם לא תוכלו להרגיש נוח, שלא לדבר על להתנסות 
ב"תחושה הנעימה של רפיון".