מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ב-מ-וו: Top 50
יולי 2019
הבימרים הגדולים בהסטוריה


גל דגמי ב-מ-וו החדשים אשר הושקו לאחרונה בחו"ל או הגיעו
לארץ גורם לחסידי 
'מכונת הנהיגה המוחלטת' להרים גבה;
הנעה קדמית מחליפה אחורית? מנועי 4 צילינדרים במקום 6?
גאדג'טים תחליף להנדסת אנוש? אופנה חלולה שהופכת
קבינה לסאונה? גריל XXXL 'תראו-אותי-הנה-אני-בא'
שמכריז על פניית-פרסה - נובו-רישים על חשבון חובבי הגה?
זה הזמן להיזכר בבימרים אמיתיים - ולבחור ב
חמשת הגדולים


- אנדרו פרנקל -


1927: 3/15 דיקסי
ב-מ-וו החלה את חייה כיצרנית מנועי מטוסים והמכונית הראשונה שבנתה לא היתה
אלא אוסטין 7, שהורכבה בגרמניה ממכלולים בריטיים. כל אחד צריך להתחיל
איפה שהוא...



1933: 303 סאלון
לא ממש הב-מ-וו המקורית הראשונה, אבל אחת החשובות בתקופה המוקדמת:
מנוע 6 צילינדרים וגריל 'כליות' הם אבני היסוד בזהות היצרן עד עצם היום הזה.



1937: 327
ספורטיבית אטרקטיבית ומצליחה, אבל חסרה את הסקס-אפיל של 328.



1940: 328 מילה-מילייה

קוטלת הענקים במירוץ המילה-מילייה הסתפקה במנוע 2 ליטר, אבל השתמשה 
בגוף אווירודינמי פורץ דרך.
 



1949: 340

הב-מ-וו הראשונה אחרי המלחמה.



1954: 502
מנוע V8 הראשון של ב-מ-וו הטיס את מכונית הפאר באוטובאנים במהירות
של 160 קמ"ש.



1955: איזטה
כנראה שהטובה ב'מכוניות הבועה', יצירתו הקלאסית של רנצו ריוולטה נבנתה
על-ידי ב-מ-וו - שגם העניקה לה את המנוע - ועזרה ליצרן הגרמני לשרוד
בזמנים הקשים ביותר שעברו עליו.



1956: 507
תשובת ב-מ-וו למרצדס 300SL. אם היתה נוסעת טוב כפי שהיא נראתה, אולי
היתה מגיעה לחמש הגדולות. למרות שהיו לה מנוע יותר גדול ויותר צילינדרים
(3.2 ליטר V8), הכוח והביצועים מעולם לא היו בליגה של אותה מרצדס. הפן
הטוב: בגלל המכירות החלשות, המכונית הנדירה שווה היום הון. זו המכונית
שב-מ-וו ניסו לחקות כשייצרו את Z8.



1957: 600
איזטה 4 מושבים שנראתה ונסעה טוב. אם השקתה לא היתה מתנגשת עם זו 
של פיאט 500 (המקורית...), ששינתה את חוקי המשחק, היא היתה מצליחה 
הרבה יותר.



1959: 700
מוזרה למראה אך חדשנית, ל-700 היו שילדה אחודה והנעה אחורית. היא הצילה
את ב-מ-וו כשהכשלונות של הפיפטיז איימו להכניס אותה לפשיטת רגל.



1962: 1500
המכונית המודרנית הראשונה של ב-מ-וו. המסע שהוביל לסדרה-3 שלכם מתחיל
כאן, מה שעושה את 1500 הגמלונית למראה לאחת החשובות בהסטוריה של
היצרן ממינכן. אילו היתה נכשלת, ב-מ-וו היו נופלים יחד איתה - אבל היא היתה
הצלחה מסחררת. כאן אגב נולד אותו 'כיפוף הופמייסטר' נודע בקורה האחורית,
שנעשה אחד המוטיבים העיצוביים הקבועים של ב-מ-וו.



1964: 1800Ti
לא רואים את זה עליה, אבל על המסלול הקופסה הזאת היתה מביישת אפילו
את פורד לוטוס קורטינה.



1966: 1602
קטנה, קלה ויותר מהנה לנהיגה מה-1500, הבימרית שתי-דלתות הזאת נבנתה
על הצלחת אחותה הגדולה.



1968: 6 (E3)
מכונית הסאלון הגדולה, הקלאסית, של ב-מ-וו ושובו של מנוע 6 הצילינדרים.
סדרות E התחילו כאן.



1971: 2002Tii
הסדאן הקטנה והמהירה הראשונה של ב-מ-וו - ואחת הטובות שבהן.



1971: E9) 3.0CSi)
טובה כמעט כמו ה'באטמוביל' עבור הרבה פחות כסף.



1971: E9) 3.0CSL)
הבימר קופה האייקוני של אותה תקופה. דומה ל-CSi, אבל עם חלקי גוף
קלים מאלומיניום. שימשה כגירסה הסדרתית שנדרשה לצורך רישוי מכונית
המירוץ, אבל נעשתה מכונית פולחן בזכות עצמה - בעיקר כשב-מ-וו הרכיבו
עליה כנף אחורית ענקית, ספוילר קדמי עמוק וסנפירי כנפיים כדי להכשיר
אותם עבור תקנון המירוצים. הרכיבים האלה זיכו אותה בכינוי 'באטמוביל'.



1973: E9) 3.0CSL) 'באטמוביל'
משנות השישים ועד השישים, אליפות אירופה למכוניות ספורטיבית היתה
סדרת המירוצים הנחשבת ביותר מחוץ לפורמולה 1 - ומ-1973 עד 1979
זכתה 'באטמוביל' בכולן, פרט לאחת. 



1974: 2002 טורבו
לא אמינה באופן מגוחך, סובלת משיהוי תגובה ארוך של מנוע טורבו חלוצי, קשה
להחריד לנהיגה מהירה, אבל עדיין נאהבת עד אין קץ. הלוגו 'טורבו' ההפוך על
הספוילר הקדמי לבדו מצדיק את זה.



1976: E24) 628CSi)
סדרה 6 הראשונה ומכונית GT מענגת.


  

1978: E12) 528i)
המוצלחת בסדרה 5 דור ראשון.



1979: E21) 323i)
סדרה-3 הושקה ב-1975, אבל רק ארבע שנים מאוחר יותר התחיל הכיף -
בדיוק כאן, עם 323 החזקה והניהוג העליז שלה.


  

1983: E24) M635CSi)
אחד הבימרים הטובים אי פעם: מנוע של M1 בשילדה המבריקה של סדרה-6. 
חלומית לנהיגה ולגמיאת מרחקים כפי שרק GT אמיתית יודעת.



1985: E28) M5)
הזאב-בעור-כבש המוחלט של ב-מ-וו, טיל 290 כ"ס שנראה כמעט כמו 520i.
היכתה בהלם את חולי ההגה ברמזורים - והטילה מורא על מי שהעז לנהוג;
טרום עזרי נהיגה, אבדן האחיזה שלה היה מהיר כברק, חד כתער - ומעניש
במזומן.




1987: E32) 750i)
מנוע V12 הראשון בסדרה-7, עם כוח מיחשוב חזק יותר מזה שלקח את האדם
לירח.


  

1989: Z1
ה"עור" הפלסטי אמנם לא חולל את המהפיכה המובטחת, אבל הדלתות הנעלמות
לבדן היו שוות את המאמץ.



1991: E34) M5)
M5 הטובה ביותר ב-M5 לדורותיה.



1991: E30) M3 Evo2)
M3 המקורית המוחלטת, עם מנוע 2.5 ליטר. נדירה ויקרה.



1992: E31) 850CSi)
לא מכונית גדולה, אבל זאת היתה הטובה בין ה-8 ההן.



1993: E34) 540i)
מנוע V8 המודרני הראשון של ב-מ-וו והסימן הראשון לכך שהיצרן מתחיל להיגמל 
מששת הצילינדרים הטורי. חשבנו שלא נאהב אותו. טעינו.



1994: E36) 325TDS)
מכונית מאוד חשובה, מפני שהיתה הדיזל הביצועיסטית הראשונה. התאוצה
והעידון המכני שפכו אור על עולם חדש של אפשרויות עבור דיזל, שעד אז אפילו
לא חלמנו עליו.



1994: E36) 318Ti) קומפקט
ההצ'בק הרצינית הראשונה של ב-מ-וו - לא מוערכת אך מעניקה חוויית נהיגה
תוססת.



1998: Z3 M Coupe
Z3 היחידה שאהבנו. בגלל שהיתה מטורפת.



1999: Z8 
נדיר שמכונית מתיישנת כל כך טוב. בזמנה היא נחשבה לפגומה ומעצבנת, עכשיו
רואים בה את אותה רודסטר נפלאה ומלאת סטייל שב-מ-וו תמיד התכוונו שתהיה.



2000: E46) M3)
אלמלא העמדה של M3 כבר היתה תפוסה, היא היתה יכולה להשתלב בין חמש
הגדולות. אחד המנועים המוצלחים של ב-מ-וו (6 צילינדרים 3.2 ליטר אטמוספרי,
346 כ"ס) ושילדה משובחת המסתייעת בדיפרנציאל חכם. קל לחיות איתה, יוצא
מן הכלל לנהוג בה.



2001: E53) X5 4.4i)
הכבישטח הראשון של ב-מ-וו והראשון מאיזשהו יצרן, שמותר להכתיר אותו
כ'מכונית לנהג'. פורשה הלכו בעקבותיו עם קאיין - והשאר הסטוריה.



2003: Z4 3.0i
לא יאומן עד כמה היא טובה יותר מ-Z3.



2005: E60) M5)
גיר רובוטי אידיוטי, אבל מנוע V10 משובח וערב לאוזן. שילדה מאוזנת מאפשרת
לנצל את מלוא 500 כוחות-הסוס. מכונת נהיגה עילאית בגוף ה-5 היפה ביותר.



2006: Z4 M Coupe
משגעת למראה, משגעת לנהיגה. אנחנו אוהבים אותה.



2007: E90) M3)
זו עם מנוע 4 ליטר V8. והתמכרות קשה לדריפטים. M3 האחרונה עם מנוע
אטמוספרי - צמאה להחריד אך עתירת אופי, ביצועים והיגוי-יתר.



2011: 1M Coupe
מכוערת כמו חטא, אבל מפצה עם חדוות נהיגה.



2012: F20) M135i)
ההוט הץ' המרנינה ביותר של ב-מ-וו.



2014: F84) M4)
ה-3 המהירה ביותר אי פעם. אפילו שהיא נקראת 4.


  

2015: F22) M2)
פחות יקרה מ-M4, מהנה יותר לנהיגה. פשוטה, קטנה וקלה - יותר קרובה מכל
קודמותיה לרוחה של M3 המקורית (E30 1987).


חמשת הגדולים


5. 2013: i3
למרות הטכנולוגיה המתקדמת והמאמץ שהושקע בפיתוחה, i3 היא כשלון מסחרי.
ואולם, בעתיד הלא רחוק נראה בה מורת דרך. השימוש בסיבי-פחמן מצליח לקזז
את משקל הסוללות ועם הנעה אחורית וסרחי עודף מינימליים זו מכונית מהנה
לנהיגה לא רק "בשביל מכונית חשמלית" אלא אפילו לפי הסטנדרטים המחמירים
של ב-מ-וו. 




4. 1936: 328
במובנים רבים, זו ב-מ-וו במיטבה: פרצה את המעטפת הטכנולוגית של התקופה,
בדיוק כמו i8 היום. 328 טמנה את הזרעים למוניטין מהם נהנים בימרים עד היום.




  

3. 1978: M1
זו היתה M הראשונה והיא היתה טוטאל לוס. כמכונית זו היתה דרך ללא מוצא,
שיווקית היא היתה כשלון מוחלט. והיא נפלאה. הגוף שצייר ג'וג'ארו והג'נטים
של קמפאנולו הם אייקונים עיצוביים בזכות עצמם. המנוע המרכזי (6 צילינדרים
24 השסתומים הראשון של ב-מ-וו, 277 כ"ס), הוא מלאכת מחשבת, אבל צריך
לשמור על טורים גבוהים והילוכים נמוכים כדי לשכנע את השילדה הקלה, ההגה
הישיר נטול התגבור והצמיגים הדקים לעבוד. ואז התקבלה מכונית-על מהפנטת.
 
M1 נכנסה להסטוריה בזכות פרוקאר - סדרת מירוצים בשלהי שנות השבעים,
כשנהגי הפורמולה 1 התחרו - במכוניות זהות! - ערב מירוצי הגרנד פרי...
לקח לב-מ-וו 30 שנה כדי לנסות שוב את כוחם עם מנוע מרכזי, וכפי שתיכף
נראה - ההמתנה היתה שווה.



2. 2014: i8
קידמה אמיתית דורשת תעוזה, קפיצה נחשונית אל הבלתי נודע. האומץ של ב-מ-וו
ביטא אמונה. i8 היא ג'וניור סופרקאר עם מנוע מיני 3 צילינדרים 1.5 ליטר שלוגם
ליטר בנזין אחד ל-15 ק"מ, אבל יכול להסתפק בחשמל לבדו לארבעים קילומטר.
ובשילוב היברידי של השניים מקבלים ביצועים שלא מביישים את הלוק החיצוני.
i8 לא מנסה להיות כמו אף מכונית אחרת. זו חלוצה פוסט-מודרנית ייחודית, 
שמתווה את הדרך למכוניות ספורטיביות אשר ינסו לשרוד בעולם עויין מכוניות.
ואם העתיד ייראה כמו i8, אני ממש לא חושש ממנו.



1. 1987: E30) M3)
M3 המקורית מעולם לא היתה מכונית חזקה או סופר-מהירה. אפשר לרכוש
היום M5 חדשה עם פי 3 מ-200 כוחות-הסוס שהיו לאותה M3, תוצרת של
מנוע 4 צילינדרים 2 ליטר אטמוספרי, אבל אין שום ספק מי היא המכונית
הנחשקת יותר. היא יוצרה רק כי תקנון המירוצים דרש שישווקו גם 2500
עותקים בייצור סדרתי, מה שהוליד מנוע, גיר ומיתלים שתוכננו למסלול.
הגה הכוח שלה הוא אחד הטובים מסוגו, איזון השילדה נהדר, הנהיגה בה
- על כביש או מסלול - היא אירוע מוטורי נדיר, שלא תמצאו גם במכוניות
ספורט שעולות כפליים.
מירוצים משביחים את הגזע. הגזעיות שלה, ההנאה
שהיא מעניקה לנהג והעובדה שאינך זקוק לסיבה מיוחדת כדי לצאת לנהוג
בה, מגלמים את כל מה שרצינו מאז ומעולם שבימר יהיה: מכונת הנהיגה
המוחלטת, לא פחות.



                                   מבחנים קשורים

          
           
ספורטיביות                                                   מנהלים