חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2010
  פיג'ו 3008
        
      

שתפו עם חברים: Share


יושב גבוה ושולט בגריפ
המכונית המסורבלת למראה אינה אלא שעטנזית ("קרוסאובר") על בסיס 308
הקומפקטית. למה, מה רע ב- 308SW שצריך עוד מיקרוואן על אותה
פלטפורמה? לפי פיג'ו, 3008 מציעה תנוחת נהיגה גבוהה יותר בעשרה ס"מ
מאחותה הקומפקטית, אבל מבלי שזווית ההגה תשתנה. היא מתנשאת לגובה
1.64 מטר, שמונה סנטימטר יותר מגירסת הסטיישן, הארוכה והמרווחת ממנה
(בסיס גלגלים ארוך יותר בעשרה ס"מ מאפשר ל- SW להכיל 7 מושבים,
בניגוד לחמישה בלבד בגירסה המוגבהת). אולי כפיצוי מציעה 3008 תצוגה
עילית לנהג ומודולאריות למטען. המיתלה האחורי מצוייד במנגנון הידראולי
הפועל כבולם זעזועים שלישי שאמור להפחית את נטיית הגוף בעיקולים,
ולמרות היותה בעלת הנעה קדמית יש לה עבירות משופרת הודות לבקרת
משיכה הנשלטת על-ידי הנהג ומכונה "גריפ קונטרול" .

לגריפ קונטורול יש 5 מצבים: רגיל, ESP מנותק (עד 50 קמ"ש), שלג (כנ"ל),
שטח (המומנט מחולק בצורה מיטבית בין שני הגלגלים עד כדי מאה אחוז
לאחד מהם - עד 80 קמ"ש) וחול (מעין דיפרנציאל מוגבל החלקה משופר - עד
120 קמ"ש). גריפ קונטורול האופציונלית(...), כוללת צמיגי בוץ+שלג.

החל משנת 2011 תקבל 3008 מערכת הנעה כפולה של ממש, יחד עם מערכת
הנעה היברידית העושה שימוש במנוע דיזל; הדיזל מניע את הגלגלים הקדמיים,
החשמלי את האחוריים מבלי שיש קשר מכני בין החלק הקדמי לאחורי אלא
חשמלי בלבד (ע"ע מכוניות הראווה סיטרואן היפנוס ופיג'ו RC היימושן4
מתערוכת פאריז האחרונה). עד אז מצויידת 3008 במנועי בנזין ודיזל של 308
(גיר אוטומטי יפני 6 מהירויות ולא AL4 המוכר והחביב). בעתיד תיתכן גם
גירסה הגיונית יותר עם בסיס גלגלים ארוך על בסיס 308SW ואופציה לזוג
מושבים נוסף.

למפרט המלא במדריך