הנה עוד מכונית במשפחת ב-מ-וו, שמרמזת על שיבוש שחל לאחרונה בסדר
העדיפויות של היצרן, שעדיין מזוהה עם מכוניות לנהג. אחרי יציאה מוזרה
כמו X6 ונסיגה ברורה עם Z4 החדשה, קבלו את 5GT שאינה אלא עיצוב מגונה,
אבל לא לסדרה 5 כפי שמרמז השם אלא דווקא לסדרה 7 החדשה, עליה היא
מבוססת. אחרי שכופפו את גבה של X5 ויצרו X6 מגיע תור הדגם הבכיר
במשפחה. דומה שמעולם לא נראתה מכונית פחות מתאימה לתואר GT
(גראן טוריזימו), וכדי שלא נידרש לסוגייה הזאת טוענים הבימרים שהמציאו
זן חדש של מכונית - הראוי כמובן לכינוי משלו: PAS ("פרוגרסיב אקטיביטי
סדאן"). אתם רואים פה סדאן? גם אני לא; זנב ההצ'בק הזה מחקה בלי בושה
את פטנט טווינדור של סקודה סופרב.
5GT משתמשת בשילדת סדרה 7 כך שבסיס הגלגלים זהה, אבל היא קצרה ממנה
ב- 7 ס"מ וגבוהה ממנה בשמונה. פריט עיצובי חדש במכונית 4 דלתות של
היצרן הגרמני הוא חלונות נטולי מסגרת. גראן טוריזימו כבדה מהסדאן ב- 80
קילו ולכן היא מוצעת בינתיים רק עם מנועים חזקים יחסית, המשודכים לגיר
אוטומטי חדש בעל 8 מהירויות (בדיוק, אחד יותר ממרצדס...). גירסת הנעה
כפולה תיתווסף תוך שנתיים.
|