|
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2009 |
|
רנו חשמליות |
|
|
שתפו עם חברים:
Share
|
המערה החשמלית |
כהצהרת מחוייבות חקוקה בסלע הנחיתו רנו על תערוכת פרנקפורט לא פחות
מארבע מכוניות ראווה חשמליות טהורות (לא היברידיות), שיוצרות אפס זיהום.
שתיים מהן, גירסאות חשמליות למכוניות בנזין ודיזל סדרתיות, פלואנס
המשפחתית (ע"ע) וקנגו המסחרית (הוצגה לפני חצי שנה תחת השם ZE),
ייכנסו לייצור סדרתי כבר בשנת .2011 השתיים האחרות, זואי הספורטיבית
וטוויזי העירונית, שנעה בתחום האפור שבין מכונית לסקוטר, אינן אלא סקיצה
גסה למכוניות שיתוכננו מראש להיות חשמליות.
כצפוי, אין בפתרונות החשמליים-נטו המוכרים היום כל חידוש טכנולוגי. החידוש
הבלעדי של רנו שייך יותר לתחום הלוגיסטי, ונועד לבטל את החוליה החלשה
של מכוניות חשמליות: טווח נסיעה מוגבל (100 ק"מ בעירונית, 160 ק"מ
במשפחתית - וגם זה בתנאים אופטימליים). טעינת סוללות מרשת החשמל
הביתית אורכת שעות ארוכות, טעינה מזורזת מעמדות טעינה מיוחדות במתח
גבוה אורכת דקות ארוכות. לרנו (ולחברת הבת ניסן) יש פתרון שלישי: החלפת
הסוללות בתחנות מיוחדות, בסגנון תחנות דלק, במה שמכונה QuickDrop .
הפתרון הזה מיועד למי שנוסע למעלה מ- 150 קילומטר בין טעינה לטעינה.
משך ההחלפה: שלוש דקות בלבד. שתיים מהרנו החשמליות, המשפחתית
והקומפקטית, ישתמשו בפתרון הייחודי הזה (בישראל זה ייעשה באמצעות
רשת בטר פלייס של שי אגסי).
|
|
|
|