חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2009
  פיג'ו ביבי1  
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


בגדי המלך החדשים
בעבודה הזאת, שכולה סקרנות וביקורת, אני מוצא את עצמי בדרך-כלל
בתפקיד הילד מהאגדה על בגדי המלך החדשים. הפעם, למראה העירונית
החשמלית המופלאה של פיג'ו, אני מוצא את עצמי פתאום עירום וערייה מצידו
השני של הרחוב; אם הדבר הזה באמת עובד, מכונית לארבעה נוסעים באורך
שניים-וחצי מטר (שזה בלטה פחות מהסמארט הדו-מושבית), איך לא חשבנו
על זה קודם.

הרעיון אינו חדש: מכונית שלא צריכה מנוע לא מבזבזת עליו מקום. ל- BB1 יש
מנוע - ולא אחד אלא שניים, אחד בכל גלגל אחורי. מנוע חשמלי קומפקטי, כולו
10 עד 15 כ"ס, שלא דורש מרחב יקר אותו עדיף להקצות לנוסעים. לפני חמש
שנים הראו לנו פיג'ו "מכונית ראווה" שלא היתה אלא קוואד ספורטיבי בשם
קווארק (ראו תצלום); כידוע, פיג'ו מייצרים לא רק מכוניות אלא גם קטנועים,
אז היציאה נסלחה. עכשיו באים אנשי הסקוטרים ומפתחים עבור החברה האם
מין סקוטר חשמלי מגודל, בעל שילדה צינורית, שלא צריך מקום למנוע וגם לא
מרחב מקובל לנהג; ויתור על דוושות מאפשר לנהג לשבת זקוף, על מושב דמוי
אוכף, כשרגלי הנוסע/ת מאחור חובקים אותו, כמו באופנוע. גם מקום למטען לא
חסר: 160 ליטר עם ארבעה נוסעים, 855 ליטר עם נהג בלבד.

שימוש בחומרים מרוכבים - ויקרים (במכונית ראווה השמים הם הגבול) -
הוריד את משקל המכונית, כולל סוללות, ל- 600 קילו, מה שמאפשר לשלושים
הסוסים להזניק את ביבי-אחד לשלושים קמ"ש תוך פחות משלוש שניות.
אפס למאה לא מודדים כי המהירות המירבית היא ,90 אבל משלושים לשישים
נדרשות רק ארבע שניות. לעיר זה מצויין. והטווח? 120 קילומטר (תודות
לסוללות ליתיום-איון נטענות, הממוקמות מתחת למושבים האחוריים, לטובת
חלוקת משקל ומרכז כובד מיטביים). ואם אתם חוששים להתבשל מתחת
לחופת הזכוכית, מרגיעים פיג'ו עם תאים סולאריים המשולבים בגג ודואגים
לאיוורור תא הנוסעים (בשלב רעיוני זה לא מדברים על מזגן, כפי שלא מדברים
על כריות אוויר).