חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2009
  אודי אי-טרון  
      

שתפו עם חברים: Share


וואלה?!
אי-טרון היא הצהרה, רק שלא ברור איזו; האם אודי מאמינים בעתידה של
המכונית החשמלית או ששמים אותה ללעג ולשנינה? מצד אחד, התפיסה
הטכנולוגית נכונה ומרשימה; מצד שני, העיצוב והנתונים הם קריקטורה
(459 קג"מ?!). אם רוצים להתחיל להתייחס למכונית הזאת ברצינות, חובה
להתעלם מהעיצוב האומלל (צל"ש מיוחד מגיע לפנסים הקדמיים). אז אחרי
שניקינו את השולחן ממחשבות אפיקורסיות, הגיעה העת להעלות על נס את
הקונספט; אין כל טעם במכונית חשמלית, שאינה מנצלת את הקומפקטיות
והרבגוניות של המנוע החשמלי. אודי הלכו על ארבעה מנועים נפרדים, אחד
לכל גלגל. במכונית ספורט חזקה - ובהתחשב במחוייבות שלהם לקוואטרו -
זו אפשרות לגיטימית. ואולם, במכוניות עממיות יותר, צמד מנועים קטנים
ממש צמודים לגלגלים האחוריים יספקו את הסחורה - וכמובן יאפשרו מרחב
ענק במימדים קומפקטיים.

השימוש בסוג של R8 כדי לקדם את הרעיון החשמלי לא עושה לו טוב; המכונית
תוכננה למנוע בנזין, לא לחשמל. את החור השחור שנפער במרכז המכונית
ממלאים אודי בסוללות, לטובת חלוקת המשקל. מאחר שמדובר במכונית ראווה
טהורה ולא קדימון, אין טעם להתייחס לנתוני המנועים והביצועים, אבל הם
מאשרים את הטענה לפיה גם מכונית חשמלית יכולה להיות ביצועיסטית. מה
שמחזיר אותנו לאפשרות הקריקטורה; אודי נוקבים בטווח נסיעה של 248
קילומטר. לא 250 וגם לא "כמאתיים-וחמישים." האם זו בדיחה או סתם
נוקדנות גרמנית טיפוסית?