חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2011
  אודי A6
        

שתפו עם חברים: Share


קפיצת הדרך
אודי A7 היא האודי המהנה ביותר בה נהגתי מאז... קוואטרו קופה הראשונה
בשנות השמונים. אין בעת האחרונה הרבה מכוניות שמצליחות להפתיע אותי
לטובה, אבל A7 - למרות ההסתייגות מתצורת סדאן-קופה אותה הנחילה
מרצדס CLS לקטגוריית הסאלון (ולא רק לה) - הצליחה לעשות דינמית מה
שאף סאלון אחרת לא חוללה בעשור הנוכחי. ומדוע אני מספר לכם על זה
דווקא בהזדמנות הזאת? כי למעט תצורת הגוף, A6 החדשה זהה מכנית ל- A7
איתה היא חולקת פלטפורמה. הדעת נותנת, שהסדאן לא רק שתהיה שימושית
יותר מהספורטבק אלא גם לא פחות מהנה.

עד הופעת A7 ספורטבק, כל דגם חדש של אודי היה זכאי להתגאות בהופעתו
המושכת, מין שילוב מוצלח של ספורט-אלגנט בתוספת תבלון של תחכום.
ואלם, דומה שמאז ערק המעצב האחראי לשורות קיה, איבדו אודי החדשות את
אפקט ההגעה שלהן. אני לא מכיר איש שיסובב את הראש אחרי A6 החדשה,
ואני מכיר בדיוק שלושה שיזהו אותה כחדשה (אני לא אחד מהם). אז עם כל
הכבוד לדיאטה ולטכנולוגיה, עם עיצוב מאופק שכזה, שנראה יותר כמתיחת
פנים שגרתית מאשר כדגם חדש לגמרי למרות שהוא לא, תיאלץ A6 להמשיך
לרדוף אחרי שתי יריבותיה המושבעות מדרום-גרמניה. אילו לפחות היתה
משכילה להיבדל מהם על-ידי מיקום ראוי של פתחי המיזוג; מוזר שפאול חמור
שכזה מוצא את מקומו אצל יצרן המזוהה עם הנדסת אנוש שאין שניה לה.

מכונית הסאלון החדשה מרווחת מקודמתה, למרות שהיא מעט קצרה ממנה,
הודות להארכת בסיס הגלגלים. והיא גם חסכונית ממנה, בעיקר הודות
להפחתת משקל נאה של 80 קילו; חלקים בגוף ובשילדה עשויים אלומיניום.
דיאטה זאת, שיפור אווירודינמי ושימוש במנגנון עצור-סע מאפשרים לחלק
מהגירסאות להשיג שיפור של עד 19 אחוז בצריכת הדלק. רוב המנועים לוגמים
סולר וצמד מנועי הבנזין V6 אינו זוכה הפעם לסיוע של V8 חזק, לפחות לא עד
הופעת S6 (ובעוד שנתיים תהיה גם גירסה היברידית).
כרגיל אצל אודי, חלק מהגירסאות מוצע עם הנעה קדמית או כפולה. גיר
אוטומטי קונוונציונלי הוצא לגימלאות ובמקומו ניתן לקבל רובוטי או רציף
חכמים, אס-טרוניק ומולטי-טרוניק. כמו באחותה הגדולה יכול הנהג לבחור
בין מספר מצבי נסיעה (פלוס מצב "חסכון"), וכמו ב- A7 (ובב-מ-וו 5)
נאלץ הנהג להסתפק בהגה בעל תגבור חשמלי.

למפרט המלא במדריך