חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2013
  פרארי לה-פרארי  
        

שתפו עם חברים: Share


הפרארי בהא הידיעה
ליורשת של אנצו קוראים LaFerrari ויש לו הסבר פשוט: זאת ה-פרארי.
הכי משוכללת, הכי מורכבת, הכי קרובה למכונית הפורמולה 1 - והכי מהירה.
כמו P1 של היריבה המושבעת מקלארן, גם לה-פרארי היא מכונית היברידית,
שתיוצר במספר עותקים מוגבל. במקרה של האיטלקיה, 499 מכוניות במחיר
של 1.3 מיליון יורו היחידה. אבל לפני שאתם מזדרזים למלא הזמנה, כדאי
לזכור שיחס-דחיסה של 13.5:1 דורש בנזין באוקטן 98 יקר.

היחס הגבוה הזה מאפשר למנוע V12 בנפח 6.3 ליטר להגיע להספק של
800 כ"ס ב-9250 טורים גבוהים יחסית. לא שהיא מסתפקת בכוח הזה;
מערכת HY-KERS המורכבת מצמד מנועים חשמליים מעלה את ההספק
הכולל ל-963 כ"ס ואת המומנט ל-92 קג"מ, יתרון של 10 אחוז על המקלארן.
ומאחר שלה-פרארי שוקלת רק 1255 קילו, היא גם מהירה יותר בשניה-וחצי
בזינוק ל... 300 קמ"ש (שתיהן מגיעות למאה בפחות מ-3 שניות). המנוע
החשמלי מסייע למנוע הבנזין לשמור על טורים גבוהים ביציאה מפניות, בעוד
שהמומנט העודף של ה- V12 בתוך הפניות מופנה לטובת טעינת הסוללות,
בנוסף לטעינתן בעזרת אנרגיית התאוטה. הגיר, אגב, הוא רובוטי כפול-מצמד
בעל 7 מהירויות(...) המופעל מההגה.

סדנת המירוצים של לה-סקודריה תרמה לפיתוח וייצור המכונית, שביסודה
מורכבת סביב "אמבטיה" של סיבי-פחמן (ארבעה סוגים בעבודת-יד), בדומה
למכונית F1 (שנהגיה, אלונסו ומאסה, סייעו בתכנון תא הנוסעים). בעזרת
אווירודימיקה אקטיבית, בלמים קרמיים ועזרים אלקטרוניים הצליח אותו אלונסו
לקזז 5 שניות מהזמן של אנצו על מסלול הניסויים בפיוראנו (ו-3 שניות מהזמן
שהשיגה F12), והוא עשה זאת על צמיגי כביש (265/30X19 מלפנים,
345/30X20 מאחור). הפעם, העיצוב הזוויתי של לה-פרארי הוא עצמאי, ללא
סיוע מסורתי של פינינפארינה.

מדד הסקרנות