חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2013
  מרצדס S
        
  

שתפו עם חברים: Share


עם הפנים לאחור
זוכרים את F125 משנת 2011 (ע"ע)? אז עכשיו מתברר שמרצדס נסוגו
מההבטחה למהפך עיצובי ב-S החדשה והסתפקו באבולוציה של הדגם היוצא:
גריל יותר גדול, פנסים יותר מודגשים, קמט בולט לאורך הגוף, שמתחיל
בפנסים הקדמיים ויורד לגלגל האחורי. ויזואלית, S החדשה לא מנסה ליצור
שפת עיצוב חדשה, רק לעדכן את הקיים. אחרי CLS היצירתית מותר לראות
כאן נסיגה, אבל זו נסיגה מכוונת; קשה למצוא קהל שמרן יותר מזה שאחריו
מחזרת המרצדס היקרה. עבורו, אפקט ההגעה של S החדשה אינו חלש מזה
של S הקודמת. שלא כדרכם, מרצדס לא מפרסמים הפעם תצלום קבוצתי של
S קלאס לדורותיה; אולי כי הדמיון לדור היוצא גדול מדי?

בראשית העשור הקודם סבלו מכוניות יוקרה גרמניות מכשלים מביכים
במערכות חדשניות ומתוחכמות. בנסיון לרפא את המוניטין הפגוע הכריזו
מרצדס על שינוי כיוון: מכוניות פשוטות יותר. ואולם, S קלאס היתה מאז
ומתמיד חלוצה ומורת דרך בשימוש במכלולים מתוחכמים, כמו ABS , וגם
הדור הקודם הפגין סוללת חדשנות טכנולוגית מרשימה, בעיקר בתחום
הבטיחות והנוחות. גם גולת הכותרת של S החדשה היא טכנולוגיה.

ואולם, מאחר שקהל היעד העיקרי של המכונית נמצא היום בסין ואצולת הממון
החדשה במזרח מעדיפה לשבת מאחור, חלק משמעותי של השכלולים מופנה
לטובת נוחותם, רווחתם, בידורם ובטיחותם של הספונים מאחור. הנה רפרוף
קצר על חלק מהרשימה:
- מצלמות הסורקות את הכביש כדי להכין את המיתלים לספיגת מהמורות;
- מושבי "נוחות" שעושים מסאג' אבנים חמות, עם אופציה לחצי-שכיבה;
- כריות אוויר המשולבות בחגורות הבטיחות מאחור (וכרית במושב הנשכב);
- מערכות מתקדמות לבקרת אקלים ובידוד מרעש (אבל פתחי המיזוג נמוכים);
- המעטה החיצוני של הגוף עשוי אלומיניום קל משקל;
- לרשות הנהג שני מסכים נפרדים, אחד למחוונים והשני למערכת בידור/ניווט;
- את הנורות בפנסים מחליפות סוללות של עשרות לדים.
סקירה מלאה: http://www.netcar.co.il/magazin/focus/mercs13.asp

מרצדס אמנם הגדילו את היורשת, אבל באיפוק: 3 ס"מ באורך (שניים
בלימוזין), 3 ס"מ ברוחב. ואולם, בסיס הגלגלים והגובה נותרו ללא שינוי.
מרצדס מבטיחים תא נוסעים מרווח אפילו יותר (גירסת סופר-לימוזין תוצע
בהמשך). בשלב ראשון מוצעים ארבעה סוגי מנועים: בנזין, דיזל, בנזין היברידי
ודיזל היברידי. גירסאות V12 ו-AMG יצטרפו בשנה הבאה.

לארץ ייובאו, החל מחודש ספטמבר, שתי גירסאות בנזין: 400 ההיברידית
ו-500 (עדיין לא ידוע מפרט האבזור הבטיחותי הסטנדרטי).

למפרט המלא במדריך