חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2015
  מאזדה MX-5
        
        

שתפו עם חברים: Share


בסימן שאלה ושתי צמות
למיאטה הראשונה שנחתה בנמל אילת, חיכיתי על הרציף - כפי שהבטחתי
לקוראיי - עם קופות החסכון של הילדים (וגם עם תזמורת הטיילת). גם היא,
מצידה, קיימה את אשר הבטיחה: רודסטר גזעית, שמחברת את הנהג למכונית
בנאמנות מוחלטת למוטו של יוצריה, סוס ורוכבו

שני הדורות הבאים של MX-5 ניסו לשמור על המורשת אך לא לגמרי הצליחו.
עכשיו מגיע הדור הרביעי, שמבטיח קאמבק משופר, רק שעם הגה חשמלי צריך
לייחל לנס כדי שזה יקרה. מיאטה 4 שומרת על קווי המתאר הבסיסיים של הרודסטר,
אבל גריל כבד ומחרוזות פנסי היום קצת מקלקלים, בדיוק כמו המתגים המיותרים על
חישורי גלגל ההגה.

המכונית קצרה מקודמתה ב-10.5 ס"מ, רחבה ממנה בסנטימטר, נמוכה ממנה בשניים
ובסיס הגלגלים מקוצר גם הוא בסנטימטר-וחצי. יש כאן הבטחה למקדם דינמי משופר
הודות לקיצור סרחי העודף. טכנולגיית סקייאקטיב מאפשרת הפחתת משקל של מאה
קילו, לטובת משקל עצמי שאינו עולה על אלף קילו. המנוע האורכי ממוקם אחרי הציר
הקדמי, לטובת חלוקת משקל אופטימלית. גם שני המנועים (1.5 ליטר 130 כ"ס ו-2.0
ליטר 160 כ"ס) והגירים (6 מהירויות ידני או אוטומטי) הם ממשפחת סקייאקטיב, כלומר
ללא טורבו.

למפרט המלא במדריך