חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2015
  אודי A4
        

שתפו עם חברים: Share


אל תסתכלו בקנקן
שהתצלומים לא יטעו אתכם: זה אמנם נראה כמו מתיחת פנים ל-A4 הנוכחית,
אבל למעשה מדובר בדור החמישי והחדש לגמרי של מכונית המנהלים. השוני
במידות החיצוניות זעום, אבל אודי טוענים לתא נוסעים מרווח יותר, להגדלת נפח
תא המטען ב-15 ליטר ולהפחתת המשקל ב-90 קילו, לא פחות. הפחתת המשקל
ושדרוג המנועים באים לידי ביטוי בביצועים בצריכת דלק משופרים משמעותית.

בעוד שהסממנים החיצוניים העיקריים של הדגם החדש הם גריל מוגדל ותאורה
מודרנית, את עיקר המאמץ השקיעו אודי בשכלול ושדרוג האיכות והנדסת האנוש
בסביבת הנהג, תחום בו הם מצליחים להפגין עליונות על שתי המתחרות
המושבעות, ב-מ-וו ומרצדס (לא, יגואר עדיין לא שם). בנוסף לעיצוב ולגימור
האיכותי הזועקים לעין - אודי סבורים שזו הדרך הטובה ביותר להחצין את
הטכנולוגיה המתקדמת הנסתרת מהעין - מוצעות לנהג מספר אופציות אופייניות,
כמו לוח מחוונים דיגיטלי, מסך גדול, חיבור לרשת האינטרנט, מערכת שמע יקרה
ומשטח הטענה לסמארטפון.

אודי הבינו שאין להם תשובה ליתרונות הדינמיים של המתחרים והלכו על העמקת
התחום בו היתרון הוא שלהם. לשיטתם, דור הלקוחות הנוכחי מתעניין הרבה פחות
בדינמיקה מאשר בצעצועים אלקטרוניים. לצד הפחתת המשקל, השכלול העיקרי
ב-A4 החדשה הוא עטיפת הגחון, כדי להשיג מקדם גרר מעולה של 0.23.

הנעה קדמית סטנדרטית עם כל המנועים והנעה כפולה אופציונלית בחזקים יותר.
בינתיים מוצעים שלושה מנועי טורבו בנזין 4 צילינדרים המשודכים לגיר רובוטי
חכם 7 מהירויות (את הגיר הרציף הם משאירים ליפנים): 1.4 ליטר 150 כ"ס
(8.5 שניות), 2.0 ליטר 190 כ"ס (7.3 שניות) ו-252 כ"ס (5.8 שניות). בחו"ל
מוצעת גם גירסת סטיישן וגירסאות ספורטיביות, S ו-RS, ממתינות בצנרת.

למפרט המלא במדריך