חדשות

נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2015
  מכוניות חשמליות  
        

שתפו עם חברים: Share


מתווה אגסי שולטטט
תפתחו לישראלי חלון לשמוח לאיד - והוא לא יפספס את ההזדמנות.
לאחרונה שורבב פה ושם שמו של שי אגסי בהקשר פרשת ההונאה של קונצרן
פולקסווגן, בבחינת זיווג כשלונות. מי שחושב שאגסי נכשל לא מבין שהפיאסקו
המקומי לא היה של רעיון המכונית החשמלית אלא של מיזם בטר-פלייס, שניסה
למכור לישראלים את הגירסה המוטורית של אשליית הכל-כלול: גם אוטו חשמלי,
גם משפחתי מרווח וגם כזה שיכול להגיע לוויקאנד באילת.

בטר-פלייס המגלומנית מתה, אבל הצונאמי החשמלי שיצר אגסי במו ידיו - חי
ונושם. החודש נתנה לנו תעשיית הרכב כמה דוגמאות חדשות ומעניינות.
בתערוכת פרנקפורט, הגדולה בתערוכות תבל, הציגו אודי ופורשה - לא פחות -
קדימונים למכוניות חשמליות נטו (להבדיל מהיברידיות פלאג-אין). בתערוכת טוקיו
הגיבו מיצובישי עם קדימון דומה - ובקליפורניה השיקו טסלה גירסת כבישטח
למכונית החשמלית שלהם - הפעם סדרתית למהדרין.

פורשה מישן (תצלום ראשון משמאל), היא רעיון למכונית ספורט חשמלית
הממוצבת ונראית בין 911 לפאנמרה, עם 4 מושבים וצללית נמוכה. שני מנועים
חשמליים (אחד לכל ציר), יוצרים 600 כ"ס ומחלקים את הכוח בין ארבעת
הגלגלים לפי הצורך. אפס למאה תוך 3.5 שניות, טווח נסיעה 500 ק"מ, אבל
ניתן לטעון 80 אחוז מהסוללות תוך 15 דקות ולקבל 400 ק"מ. בעיה: גובה
המכונית - 1.30 מטר - אינו תואם את צו האופנה.

אודי Q6 (שני משמאל), היא כבר יותר מרעיון; זה קדימון לדגם שיופיע ב-2017
עם מהדורה חשמלית נטו ב-2018. שלושה מנועים חשמליים (אחד מלפנים
ושניים מאחור), מפתחים בין 435 ל-503 כ"ס, עם אפס למאה ב-4.6 שניות
וטווח נסיעה של 500 ק"מ. אודי מבטיחים טעינה מלאה בתחנה מיוחדת תוך
50 דקות וטעינה לטווח של 400 ק"מ תוך חצי שעה עגולה.

מיצובישי לא מספקים בשלב זה יותר מדי פרטים על eX (שני מימין), כבישטח
חשמלי המוצג בתערוכת טוקיו, אבל מעניינת הבחירה לעבור מהיברידי פלאג-אין
כמו באאוטלנדר להנעה חשמלית טהורה.

טסלה מודל X (ראשון מימין), היא כבר מכונית סדרתית. ההספק נע בין 518
ל-762 כ"ס (בהתאם לחבילת הסוללות), אפס למאה בין 3.4 ל-5.0 שניות וטווח
הנסיעה המדוד - לא המשוער - הוא 400 ק"מ. המחיר: 132-142 אלף דולר
והמכונית כוללת 6 או 7 מושבים ופילטר לקבלת אוויר מזוקק בתא הנוסעים.