|
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2016 |
|
רנו סיניק |
|
|
שתפו עם חברים:
Share
|
המכונית שהמציאה את המיקרוואן |
תצלום ראשון של סיניק דור רביעי מראה על פזילה קלה לכיוון הכבישטח,
שהולכים ונעשים פופולאריים מיום ליום, בעוד המיניוואנים מאבדים גובה
(ואסור לשכוח שלרנו יש גם את אספאס). מפרט עדיין אין אך רנו מספרים
על הגבהת מירווח הגחון. ומאחר שמדובר ברכב שאחראי על המצאת קטגוריה
שלמה ומשגשגת, מיקרוואן (גם כשהו נקרא קרוסאובר) חובה להרחיב את
הדיבור על סיניק, אחד הדגמים החשובים באבולוציה המוטורית.
ציטוט:
"המכונית הקומפקטית קופאת על שמריה מזה עשרים שנה. כשנולד הדור
הראשון של הקומפקטיות, בשנות השבעים, הגיעו המכוניות הללו למיצוי
היצירתיות של יצרניהן, שנאלצו לברוא יש מאין. הם השקיפו אל מעבר לאופק
במקום לפזול לצדדים, וכך יכלה להיוולד מכונית חשובה כמו הגולף המקורית.
כל הקומפקטיות שנוצרו מאז אינן אלא וריאציה כזו או אחרת לגולף (שבעצם
אינה אלא אבולוציה של המיני). רנו טווינגו הוכיחה שתצורה חד-קופסתית
(מונובוקס) היא האידיאלית לפתרון בעיית המרחב הפנימי במכוניות קטנות.
ולא היה צריך להיות ארכימדס כדי להבין, שהפתרון הזה אידיאלי גם
בקומפקטיות.
"המעבר מתצורת שתי קופסאות לחד-קופסתית, מאפשר שימוש יעיל יותר
במימדים החיצוניים של המכונית: הגדלת תא הנוסעים על חשבון תא המנוע.
תצורה זו נולדה במיניוואנים; המיניוואן המודרני הראשון, אספאס, בקע
ממפעלי רנו, כך שאין זה מפתיע שרנו אחרת, טווינגו, היתה הסופר-מיני
הראשונה שאימצה את המבנה השימושי הזה. היום חוזרים הצרפתים
היצירתיים האלה על ההצלחה הפנומנאלית הזאת עם גירסה גאונית וחד-תאית
של המגאן – סיניק - מעין מיניוואן מוקטן, מיקרוואן ©. פריצת הדרך הזו
זיכתה את הסיניק בתואר 'מכונית השנה' 1997.
"מבנה המונובוקס הגבוה עושה את סיניק למרווחת שבמכוניות הקומפקטיות.
תנוחת הישיבה גבוהה, 'תיירותית', ההגה די אופקי והנהיגה לכן אינה
ספורטיבית. מבחינה דינמית טהורה, הסיניק נחותה בהשוואה לגירסאות
אחרות של המגאן: היא כבדה ואיטית יותר, נטיית המרכב בפניות תלולה מעט
יותר ונוחות הנסיעה די מתפשרת. סוד הקסם של סיניק הוא תא הנוסעים.
בנוסף לישיבה הגבוהה, השולטת, הנעזרת בחלונות פאנורמיים, מציעה הסיניק
שפע של פתרונות מודולאריים לנוסעים ולמטען - החל מהזזת/קיפול המושבים
האחוריים וכלה בתאי איחסון המשולבים בריצפה המוגבהת. ילדים משתגעים
עליה והיא אידיאלית לטיולים. סיניק היא צורת הדברים שיבואו.
"היום אין כמעט יצרן, אירופאי או יפני, שמתעלם מהמגמה הזאת. בעקבות
סיניק הופיעה מרצדס A ולקראת סוף המילניום מצטרפות אליהן אופל זאפירה
(היחידה בנישה הזאת עם 7 מושבים), סיטרואן פיקאסו, פיאט מולטיפלה
ואפילו מספר יפניות: ניסן טינו, מאזדה פרימאסי, מיצובישי ספייסטאר,
טויוטה יאריס ורסו. עכשיו כבר אין ספק: מיקרוואן הוא הטרנד של העשור
הבא" (נטקאר, אוקטובר 2000).
לי אמנם יש זכויות יוצרים על המינוח מיקרוואן (עד היום, ההגדרה השגורה,
המסורבלת, היא מיני-מיניוואן), אבל בתעשיית הרכב לא חיכו להגדרות (עד
היום, אין למיקרוואן קוד עצמאי בתעשייה); היא המשיכה לפתח אותו, בעיקר
בשני כיוונים: הגדלת מספר המושבים מחמישה לשבעה והכלאתו עם
הכבישטח (קרוסאובר). במקרה של סיניק הלכו רנו על גירסת 5+2 מושבים
נפרדת, גרנד סיניק, אותה לא מזכירים היום רנו בהכרזה על השקת סיניק
החדש, תמתין מן הסתם להשקה בתערוכת פאריז, בספטמבר. אגב, הקדימון
של סיניק החדש, אר-ספייס, הוצג כבר לפני 5 שנים.
|
מדד הסקרנות |
|
|