לפני שמונה שנים בדיוק הממה ניסן את מבקרי תערוכת ז'נבה עם מכונית ראווה
ספקטקולארית, קאזאנה שמה (תצלום תחתון). למרות שהיפהפיה לא היתה אלא
קדימון לכבישטח חלול, קטגוריה אותה איני מעריך, בלשון המעטה, בחרתי בקאזאנה
ככוכבת התערוכה. שנה אחרי הושקה הגירסה הסדרתית, ג'וק, שתפסה את תעשיית
הרכב עם המכנסיים למטה בהמצאת תת-קטגוריה חדשה, כבישטח קטן.
לטויוטה, שפעם היו יכולים להתגאות רק בנתוני מכירות, יש היום על הכביש שתיים
מהחשובות במכוניות: פריוס, נושאת בשורת ההיברידיות, וראב4 דור 1.0, הרכב
שהמציא את הקרוסאובר בהיותו הכבישטח הראשון עם שילדה אחודה. לכן, די תמוה
שדווקא טויוטה הופתעו מאותו קרוסאובר מהפכני אחר, הג'וק, ונותרו שנים ארוכות
ללא תשובה בקטגוריה הפופולארית הזאת. לא עוד. בתערוכת פאריז 2014 הראו
טויוטה סקיצה פרועה של C-HR ושנה אחרי הוצגה בפרנקפורט גירסה קרובה יותר
למהדורה הסדרתית, עם עיצוב עתידני נועז ומצולע דמוי יהלום, 5 דלתות, מנוע היברידי
- והופעת בכורה של הפלטפורמה המודולארית החדשה TNGA, אשר משרתת את
פריוס הנוכחית ותשרת בעתיד את רוב הדגמים העממיים של טויוטה.
C-HR הסדרתי נוטל מג'וק את עיצוב כאילו-קופה עתיר הקימורים, אבל הגדיל את
הכבישטח הנועז למראה למימדים זהים לאלה של ניסן קשקאי, שנכון לאתמול היה
רב-המכר האירופאי בקטגוריה הזאת. אין היום כבישטח קומפקטי שהופעתו בולטת
ומושכת יותר מהנשק החדש שמטילה טויוטה למערכה. הצורה גובה מחיר מהתוכן
והמושב האחורי הקלאוסטרופובי מוגבל הן במרחב הראש והן בשדה הראיה. זה
יפריע להורים המדברים עם ילדיהם על הרקע ההסטורי לסביבה בה הם מטיילים
ומחברים אותם עם הנוף, אבל לא לאלה הנוטשים אותם מול המסך. המושב הקדמי,
לעומת זאת, משכיל לשמור על המורשת של ראב4 המקורי בכך שהוא בדיוק בגובה
הנכון ומקל על הכניסה והיציאה.
בנוסף לעיצוב החיצוני מצוייד C-HR בשני מוקדי משיכה שיווקיים נוספים: אפשרות
בחירה בין מנוע היברידי למנוע טורבו ראשון - למרבה הצער עדיין עם גיר רציף -
וסוללת הכל-כלול של עזרי בטיחות אקטיביים, הכוללת אפילו בקרת שיוט אדפטיבית
(שבניגוד לקיה נירו מתפקדת גם בפקקים). אופציה מיותרת של הנעה כפולה אינה
מוצעת בארץ, אבל גירסה עם צמיגים מיותרים דווקא כן (ועוד בתוספת מחיר). ולמי
שרואה במכונית לא רק צו אופנה, מבטיחה הפלטפורמה המודרנית של C-HR גם
פוטנציאל של חוויית נהיגה ונסיעה שלא הייתם מצפים למצוא בטויוטה.
|