המשפחתומטית 1600 היא כבר לא ברירת המחדל הישראלית. ראשית,
תצורת הסדאן נחשבת לשמרנית ומבוגרת בהשוואה לתצורות שימושיות
ואופנתיות יותר כמו סטיישן, כבישטח ומיקרוואן; שנית, מנועי טורבו גמישים
וחסכוניים מתחילים לקבל הכרה ולגטימציה אפילו אצל הישראלים השמרנים.
לטויוטה יש תשובה חלקית בלבד לבעיה הזאת: אוריס סטיישן ההיברידית.
פריוס, ורסו וראב4 יקרות יותר מהמשפחתומטיות המקובלות ואילו שיווק
C-HR ההיברידי המבטיח טרם החל.
קורולה, המשפחתומטית היחידה של טויוטה, מתקלת את הבעיה בעזרת
מתיחת פנים המתרכזת בשני נושאים: בטיחות ומולטימדיה. הרענון החיצוני
מתרכז בחזית המחודדת ובפנסי LED מאחור (טויוטה מצהירים, כמקובל,
גם על שיפור נוחות/התנהגות והפחתת רעש ורעידות, אבל מכלולי ההנעה
והמימדים נותרו ללא שינוי).
כל גירסאות קורולה המשווקות בארץ מצויידות עכשיו בסוללת עזרי בטיחות
הכוללת בלימה עצמונית במהירות עירונית (בין 30 ל-80 קמ"ש היא מסתפקת
באזהרה), התראת סטיה מנתיב, שינוי אוטומטי של עוצמת התאורה לשיפור
הראות ומניעת סינוור, ומערכת זיהוי תמרורים (כולל התראת חריגה מהמהירות
המותרת). עזרים אלה וציון 5 כוכבים בניסוי הריסוק האירופי עושים את קורולה
למשפחתית הבטוחה ביותר בישראל.
במרכז שיפור עיצוב תא הנוסעים מקבלת קורולה המחודשת מערכת מולטימדיה
מקורית, שכוללת מסך מגע 7 אינץ' ברזולוציה גבוהה עם אייקונים בסגנון טאבלט,
מצלמה אחורית וחיבור בלוטות'.
קורולה תמשיך להיות מוצעת בארץ עם גיר אוטומטי רציף או ידני ובשתי רמות
גימור, במחיר גבוה ב-2000 שקל לעומת המהדורה הקודמת.
|