חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  פיג'ו 5008
        
        

שתפו עם חברים: Share


תראו ילדים, קנינו ג'יפ
אף אחד לא רוצה להיראות מת במיניוואן - שלא לדבר על נוהג בכזה.
מיניוואן מכריז עליך שאתה גמור, שחייך מתנהלים על ציר הסעות לגן
ולחוגים. לעומת זאת, ליד הגה של רכב שטח אתה נראה חופשי, דינמי, 
ונכון לכל הרפתקה פרועה. אה כן, וג'יפ זה הכי אופנתי, אחי (Jeep יכולים
לצעוק עד החלל החיצון שלא כל רכב שטח הוא ג'יפ ושזה סימן מסחרי
רשום שלהם, אבל לא יעזור להם; ג'יפ נשמע הרבה יותר קליט וסקסי
מכבישטח). אז הקניית לוק ג'יפאי למיקרוואן החדש של פיג'ו הוא צעד
מובן מאליו. למעשה, 5008 אינו אלא 3008 מוארך, שנוסף לו זוג מושבי
ילדים.

הדור היוצא לגמלאות של 5008 היה שקוף - לא רק בהשוואה לרכבי
שטח מעוטרים אלא אפילו לצד מיקרוואן מודרני כמו סיטרואן C4 פיקאסו
הבריחה ממנו לקו הג'יפאי המודרני לא לוותה בקשיי פרידה. נקודה
למחשבה: לא כל כך מזמן ניצח 5008 במבחן השוואתי של מיקרוואנים
5+2 מושבים (זה היה לפני המבחן לפיקאסו הנוכחי). אופנות מתחלפות מהר,
גם בעולם הרכב. ובמסגרת אופנת ההתאמה האישית, מוצע 5008 החדש
גם בגירסת GT (שורת תצלומים עליונה), שבניגוד לשמה המבטיח אינה 
מציעה ביצועים משופרים אלא רק הופעה יותר ספורטיבית, עם חישוקים
מוגדלים, גריל כוורת ומשטחים מושחרים (מה יש, אם למרצדס ולב-מ-וו
מותר לשחק עם שמות מחייבים כמו AMG ו-M, אז למה לא). 

ואולם, מאחר שלא מדובר במתיחת פנים אלא בהחלפת דגם מלאה, כולל
פלטפורמה והכל, לא הסתפקו פיג'ו בקוסמטיקה והלכו על ניתוח עומק (מה
שמעלה שאלה נוספת: האם לא היה עדיף לתת ל-5008 גם שם חדש?).
הפלטפורמה המודולארית מאפשרת הגדלה מהותית של מוליך הנוסעים
בלי לשלם עונש משקל; למרות שהוא ארוך מקודמו ב-11 סנטימטר,
5008 החדש קל מקודמו ב-310 קילו תמימים (עם אותו מנוע וגיר).
ומאחר שגם בסיס הגלגלים הוארך בשיעור דומה, צמח משמעותית המרחב
לנוסעים ולמטען. שלא תהיה לכם טעות: עדיין מדובר במיקרוואן(c) ולא
במיניוואן, אבל כל חמשת המושבים הקדמיים זהים ברוחבם (כלומר, ראויים
למבוגרים), מרחב הרגליים בשורה האמצעית צמח ב-6 ס"מ, היא נעה על
מסילה והמושבים בשורות האחוריות מתקפלים ומתכווננים (שני האחוריים
קלי משקל וניתנים לשליפה קלה, להגדלת נפח המטען, אבל הם צפופים ואין
להם פתחי מיזוג). בנוסף מציע 5008 טריליון תאי אחסון בתוך תא הנוסעים 
(ראו איור).

למרות הלוק, 5008 לא מציע הנעה כפולה. אין חדש בהיצע המכלולים.
מנוע הטורבו בנזין הוא 1.6 ליטר 165 כ"ס, הדיזל מוצע כ-1.6 ליטר
120 כ"ס או 2.0 ליטר 180 כ"ס, כולם עם גיר אוטומטי 6 מהירויות. 

בנוסף לעזרי בטיחות אקטיבית עכשוויים בכל הגירסאות, גאוות 5008 היא
על i-קוקפיט, סביבת נהג דיגיטלית מתקדמת, עם שני מסכים נפרדים (מסך
מגע מרכזי 8 אינץ' ומסך מידע 12.3 אינץ' ברזולוציה גבוהה), המאפשרת לא
רק בחירה בין מצבי נהיגה (מצב ספורט אפילו מגביר את סאונד המנוע) אלא 
גם את האווירה בתא הנוסעים (רגועה או אבא-די-כבר-עם-השטויות-שלך),
שמתבטאת בצבע, צליל, מגע ואפילו ריח.

5008 החדש מוצע בשלוש רמות אבזור. רמת Active מציעה כניסה והתנעה
ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מההגה, מצלמה וחיישני חניה אחוריים
כולל תצוגה גרפית ותא אחסון מקורר בקונסולה המרכזית. רמת Premium
מוסיפה גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד,
מערכת למניעת סנוור, מערכת להתראה בשטח המת, עמעום אורות אוטומטי,
מראות מתקפלות חשמלית, ריפוד מושבים בד משולב עור, חימום מושבים
קדמיים, כוונון חשמלי למושב נהג ותאורת אווירה LED בתא הנוסעים. רמת
GT מוסיפה פנסי LED ראשיים וערפל (עם פונקציית הארה לתוך פנייה),
פתיחה חשמלית ורגלית לדלת תא המטען, מערכת מולטימדיה הכוללת ניווט
3D, גג בצבע שחור פנינה, מושבים בריפוד עור מלאכותי בשילוב אלקנטרה
ומערכת מסאז' במושבים הקדמיים.

למפרט המלא במדריך