במסגרת הכניעה לאופנות חלולות, שתצורת סדאן-קופה היא מהבולטות שבהן,
נוצרה פאסאט CC, שניסתה להיפטר מהחטוטרת בהשמטת השם פאסאט כדי
ליצור את CC המטופשת. היורשת כבר מנסה להתמצב מעל פאסאט וגם היא
מקבלת שם חדש. ארטאון מנסה לתקן מכשלות הטבועות בצללית הקופה על-ידי
הארכת גוף הפאסאט ב-9 ס"מ ושל בסיס הגלגלים בחמישה. הגג נמוך בשלושה
ס"מ בלבד מזה של מכונית האם, מה שמאפשר ל-VW להגדיר אותה כמכונית
"יותר מרווחת מהפאסאט". לא, הם לא אמרו שהיא גם יותר קלה לכניסה וליציאה.
לעומת זאת, יש שדרוג של מערכות הבטיחות וארטאון, כמו וולוו XC60 החדש,
מסוגלת גם לסטות אוטונומית מנתיבה כדי למנוע פגיעה.