חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2018
  יונדאי קונא
        

שתפו עם חברים: Share


בוקר טוב, קוריאה
באיחור תמוה ולא אופייני הצטרפו הקוריאנים לנחיל הג'וקונים. יונדאי
הקדימו בחזה את חברת הבת קיה, שהשיקה במקביל את סטוניק.
קונא, שארוך מג'וק בשלושה ס"מ אך גם נמוך ממנו בשניים (בסיס
גלגלים ארוך יותר ב-7 ס"מ מבטיח תא נוסעים פחות צפוף ותא מטען
של 361 ליטר) , מציע שתי גירסאות: הנעה קדמית עם מנוע טורבו
3 צילינדרים 1.0 ליטר 120 כ"ס וגיר ידני (12.0 שניות) והנעה כפולה
עם מנוע טורבו 1.6 ליטר 177 כ"ס וגיר רובוטי כפול מצמד (7.9 שניות)
אך מירווח גחון מוגבל של 17 ס"מ. חבל שהעיצוב החיצוני המוצלח
נשכח ברגע שנכנסים לתא הנוסעים הכל-שחור (בחו"ל מתגבר על כך
קונא עם פרצי צבעוניות בלוח המחוונים והמושבים).

לארץ מיובאת הגירסה האוטומטית בלבד ופירוש הדבר שקונא יקר
יחסית למתחריו, שלרוב מסתפקים בהנעה קדמית. למעשה, הגירסה
היקרה משווקת במחיר של מתחרים גדולים יותר. ​כלמוביל מנסים
להתגבר על בעיית המחיר בעזרת אבזור עשיר ושלל עזרי בטיחות.
המושבים האחוריים מתקפלים ומשלבים ריצפת העמסה דו-מפלסית
המאפשרת גישה קלה לאחסון אופניים. מסך מולטימדיה 7 אינץ'
מקורי מסתייע בתוכנת קונקטד-קאר של היבואן ובגירסה היקרה
יש מפתח חכם וטעינה אלחוטית לסמארטפון, אבל גם - כמקובל
משום-מה בארץ - חישוקים מוגדלים הנושאים עליהם גומי נמוך,
מיותר ועויין.

עזרי בטיחות אקטיביים הפכו אצלנו לכלי שיווקי חשוב ונחשב, 
למרות שהם עדיין בוסר ופעולתם עלולה להיות בעייתית. יבואנים
מתחרים היום בלמי תהיה רשימה ארוכה יותר - ויונדאי לעולם לא
נשארים מאחור כשמדובר בשיווק. המפרט של קונא כולל - בשתי
רמות הגימור שלו - סוללת עזרי בטיחות נאה הכוללת בלימה
אוטונומית (כולל התראה), שמירת נתיב והתראות על רכב בשטח
מת או חוצה מאחור וכן על עייפות נהג. בהשוואה למתחרה הראשי
שלו, סיאט ארונה, קונא חסרה בקרת שיוט אדפטיבית ואילו לארונה
אין בקרת סטיה מנתיב. ומאחר שיבואן יונדאי מכיר היטב הן את
כתבי הרכב המקומיים והן את הקהל שלו, ההודעה לעיתונות
מציינת שלקונא יש גם מערכת ABS ובקרות משיכה ויציבות(...).

הערת אזהרה: הנסיון שלנו עם קומבו זהה (מנוע 1.6 טורבו וגיר
רובוטי כפול מצמד), בקיה ספורטאז' GT מעיד על כשלון מוחלט.
כעת חובת ההוכחה על יונדאי שהצליחו לרפא את הפגם.


 

למפרט המלא במדריך