חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  פולקסווגן פולו
        
        
    

שתפו עם חברים: Share


בגידה?
פולו החדשה (דור שישי) מגיעה ארצה בדיוק שנה לאחר השקתה באירופה.
אם אתם תוהים מדוע גם הדור השישי של פולו נראה כל כך משעמם וצפוי -
להבדיל מניסן מייקרה החדשה למשל - הנה עובדה אחת מאלפת המסבירה
את השמרנות המעליבה: בשנת 1995, כשפולו דור ראשון כבר היתה בת 15,
היא עדיין היתה הסופר-מיני הנמכרת ביותר בגרמניה... 

פולקסווגן איפשרו לבת החסות העניה שלהם, סיאט, ליהנות מחודשים ספורים
וקצרים - אפילו לא שנת חסד - של בלעדיות עם קטנה המשתמשת בפלטפורמה
המודולרית הקלה, לפני שגזלו מאיביזה את מעמדה. זאת ועוד: להבדיל מהסיאט,
פולו מציעה כבר מהשקתה גירסת GTI ספורטיבית (המכונית באדום). רגע, VW
עוד לא גמרו להראות מי כאן הבוס: פולו מצויידת בשלל גודיז, שטרם נראו כמותם
בקטגוריית הקטנות. ספוילר I: רוב הגודיז האלה, החל בבטיחות וכלה בבידור, הם
אופציונליים בלבד. ספוילר II: תצלום הפנים בשורה העליונה הוא של רמת גימור
R-ליין (אין תצלום של גירסה רגילה), תרגיל ציני בו כבר השתמשו פולקסווגן גם
בהשקת מתיחת הפנים האחרונה לגולף.

במהות, הנשק העיקרי של פולו החדשה, כמו באיביזה דור 5.0, הוא הגדלת
המרחב הפנימי
, למרות הפחתת משקל של 90 קילו. אורכה הכולל של המכונית
צמח ב-8 ס"מ והיא גם רחבה יותר ב-7 ס"מ, אבל הגידול המשמעותי, גם באופן
יחסי, הוא בבסיס הגלגלים: 9 ס"מ. אז תא הנוסעים הרבה יותר מרווח, וגם תא
המטען נדיב יותר ב-71 ליטר (25 אחוז). רק הגובה קוצץ בסנטימטר, לטובת
הלוק המחודד, המכונה 'טורנדו'...

ואולם, לא הכל סבבה בפולו החדשה. פולקסווגן ביצעו כאן פאול חמור בתחום בו
הם מצטיינים באופן מסורתי: הנדסת אנוש. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך מדי.
איכות חייו של הנהג הוקרבה לטובת התמקדות בגימיק שיווקי - מסך מרכזי מוגדל
(באיביזה החדשה זה הפוך). אפשר לחיות ללא מסך גדול, אי אפשר ללא מיזוג
ראוי, כזה שמזרים אוויר צונן לפרצוף ולא לברכיים או מקפיא את היד שעל ההגה.
ממש לא מתאים לפולקסווגן, שמפנה עורף לנכס צאן ברזל של המותג וללקוחות
שהורגלו לקבלו כמובן מאליו. עובדה מאוד מצערת, שגובלת בפסילה על הסף
של המכונית.

פולו לא מציעה בארץ לוח מחוונים דיגיטלי, אבל מסך מוגדל מ-5.5 ל-8 אינץ'
הוא אבזור סטנדרטי. בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת בתוספת מחיר, בלימה
עצמונית כלולה בחבילה אך לא סטייה מנתיב, מה שמחייב מובילאיי מעצבן.
גג פנורמי גדול הוא אבזור סטנדרטי עם מנוע 115 כ"ס, אבל לא מוצע ב-GTI.

כמקובל בימים אלה של ליקוי מאורות נדחק המפרט הטכני לסוף. פולו VI
משווקת בארץ עם מיגוון של 3 מנועי טורבו בנזין:
1.0 ליטר 95 כ"ס, גיר ידני או DSG;
1.0 ליטר 115 כ"ס, גיר DSG;

2.0 ליטר 200 כ"ס, גיר DSG עם 6 מהירויות.
 

למפרט המלא במדריך