חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  טויוטה קורולה
        
        
        
        
        

שתפו עם חברים: Share


הצ'בק וסטיישן מצטרפות לסדאן
קורולה סדאן ההיברידית הגיעה לישראל ומחירה מתחיל ב-133,000 שקל. 
מחירי גירסאות נוספות של קורולה, הצ'בק וסטיישן, יקרים באלפיים שקל.
גירסת הסדאן האטמוספרית משווקת ברמת גימור בסיסית בלבד, בעוד 
שההיברידית בשלוש. כל הגירסאות מצויידות במערכת מולטימדיה דוברת
עברית (בהתקנה מקומית) אך ללא תצוגה עילית ובכולן מותקנת מערכת
הבטיחות העכשווית של טויוטה שכוללת בלימה אוטונומית, שמירת מרכז
נתיב, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית (גירסת
"לימיטד" מוסיפה גם זיהוי רכב 
​בשטח מת וחוצה מאחור). אבזור נוחות
תקני כולל בקרת אקלים ופתחי מיזוג אחוריים.
 
אחרי השקת הדור החדש של ההצ'בק והסטיישן - שבהזדמנות הזאת חזרו
להיקרא קורולה במקום אוריס - הצטרפה אליהן גם סדאן חדשה לגמרי.
החדשות הטובות הן, שגם היא עוברת להשתמש באותה פלטפורמה
מודולרית ולראשונה בהסטוריה שלה מקבלת גם גירסה היברידית; החדשות
הפחות טובות הן, שהנמכת הגג מגבילה את מרחב הראש מאחור, שבמקום
מנוע טורבו מודרני נאלצת הסדאן להסתפק בגירסה מחודשת של מנוע 1.6
ליטר אטמוספרי, 132 כ"ס, עם אותו גיר רציף יבבני - ושישראל מקבלת רק
את הגירסה ההיברידית החלשה (1.8 ליטר 122 כ"ס) ואילו הגירסה החזקה
יותר (2.0 ליטר 180 כ"ס), אינה משווקת משום מה בארץ.

המעבר לפלטפורמה מודולרית אמנם אינו מאריך את בסיס הגלגלים, שנותר
עם 2.70 מ' נדיבים (כמו בסטיישן החדש), אבל מעניק לסדאן מתנה יקרה:
מיתלה אחורי רב-חיבורי - בכל גירסאות המנוע! - המשפר את נוחות הנסיעה
והניהוג, כפי שראינו בפריוס הנוכחית המשתמשת באותה פלטפורמה. העיצוב
החיצוני של חרטום הסדאן שונה מזה של שני אחיו למשפחה, עם תוספת נאה
של  זוג "מפרשים" בקצוות. יפה. בעוד שהאורך והרוחב לא השתנו מהותית,
הגג הונמך ב-3 ס"מ - וזה מורגש במושב האחורי. לרשות הנהג עומדים מסך
מולטימדיה 9 אינץ' ומסך מידע 7 אינץ' במקום המחוונים (4.2 אינץ' ב-Sun).
תצוגה עילית 10 אינץ' לא מוצעת בישראל, גם לא כאופציה. אופציה קיימת
היא טעינה אלחוטית לסמארטפון.

שלוש הגירסאות של קורולה החדשה משתמשות בפלטפורמה מודולרית 
עכשווית, מה שמאפשר לטויוטה להיות קשובה לביקורת ולהגדיל את בסיס 
הגלגלים של הסטיישן ל-2.70 מ' - 6 ס"מ יותר מההצ'בק - לטובת המרחב
הפנימי ותא המטען (598 במקום 530 ליטר). 
העיצוב לא ממש משתנה
והגידול 
בממדים מתון: בהצ'בק זה פלוס 4 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים,
3 ס"מ ברוחב אבל מינוס 
2.5 ס"מ בגובה. נפח תא המטען הוא 361 ליטר.
הסטיישן צמח ב-6 ס"מ באורך ובבסיס הגלגלים.

סדאן ההיברידית
 משווקת ב-3 רמות גימור: Sun הבסיסית, Sence (פלוס
אלפיים שקל) העיקרית ו-Limited המיותרת (חמשת אלפים שקל נוספים).
Sense מוסיף על הגירסה הבסיסיסית לוח מחוונים דיגיטלי, צג נתונים
מוגדל, חלונות אחוריים כהים, פנסי ערפל, טעינה אלחוטית לנייד וריפוד
חום-בז'. Limited מוסיף - מעבר לעזרי הבטיחות הנ"ל - סאנרוף, חישוקים
17 במקום 16 אינץ' (עם צמיגים בחתך 45 במקום 55...) ומולטימדיה
8 אינץ' מקורית. 

למפרט המלא במדריך