חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  מאזדה 3
        

שתפו עם חברים: Share


מקום לדאגה, אפילו שניים
הדור הרביעי של מאזדה3 החדשה נראה טוב יותר מקודמו, בשתי התצורות - סדאן
והצ'בק - והממדים נותרו כמעט זהים, עם גידול של 3 ס"מ בבסיס הגלגלים ו-8 ס"מ
באורך הסדאן. עכשיו הוא מגיע ארצה, אבל משאיר בבית את גולת הכותרת שלו:
מנוע בנזין המשתמש בפעולת דחיסה נוסח מנוע דיזל. סקייאקטיב-X אמור להיות
חלק, גמיש וחסכוני בעשרים אחוז מסקייאקטיב-G המוכר, שגם הוא עבר שדרוג
(שני המנועים מגייסים תגבור חשמלי קל של סוללה 24 וולט).

עבר שדרוג, אבל באופן תמוה לא בגירסה המשווקת רק בישראל, שמשתמשת
במנוע 2.0 ליטר 165 כ"ס של הדור הקודם. בחו"ל משווק המנוע עם 122 כ"ס
(לסקייאקטיב-X הספק של 180 כ"ס). מעניין מי ולפי איזה תקן ערך - אם בכלל -
את ניסוי הביצועים וצריכת הדלק שאת תוצאותיו מפרסם היבואן הישראלי.

המקור השני לדאגה נמצא במקום חבוי אפילו יותר מתא המנוע - למטה, בין
הגלגלים האחוריים. הדור הראשון של מאזדה3, ב-2003, שיתף פלטפורמה
עם פורד פוקוס ולכן גם לו היה מיתלה אחורי נפרד, ששמר על מקומו במהלך
שלושת הדורות הקודמים. עכשיו מגיע הדור החדש ושם קץ לחגיגה הדינמית
הזאת; המיתלה האחורי העדיף מפנה את מקומו למיתלה אחורי נחות, קורת
מתח, שהוא כמובן זול יותר. לא מתאים לכם, מאזדה.

 

למפרט המלא במדריך