חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2019
  קיה אקסיד
        

שתפו עם חברים: Share


ללכת בלי, להרגיש עם
משבר הזהות הכפול לתצורת המרכב הרביעית(!) של סיד מתחיל בשם. בגירסה
הלועזית, הכמו-כמוג'יפ הציני הזה נקרא Xceed (לסיד יש קטע עם שמות, זוכרים
את ' מעל השם?); בעברית זה יכול ללבוש - כמו סיד עצמה - ארבע צורות (לפחות):
אקסיד, אקס-סיד, קרוס-סיד ו-Xסיד. אני מהמר שרק במקרה נשמעים שניים מהם
כמו שם של סם...

או-קיי, קאט דה בולשיט: מה זה האוטו הזה? סיד הצ'בק היא בבסיסה מכונית
טובה מאוד, כפי שהוכיחה לא מכבר בעימות מול חבורת מתחרות בעלות מוניטין.
השילדה שלה לא עושה פשרות שיווקיות, שומרת על מיתלה אחורי נפרד - ועל
הכביש זה נותן דיבידנד (למתי המעט שמחפשים אותו). ואולם, העיצוב די עצוב
ו"ההרגשה ליד הגה הסיד היא של נהג מונית בבנגקוק"
... פרו-סיד אמורה להיות
נעימה יותר (האם זו הסיבה שאינה מיובאת ארצה?), אבל העם רוצה ג'יפונים.
לקיה כבר יש לא פחות משלושה כאלה - והרביעי בדרך - אבל פלטפורמות
מודולריות סובלות הכל ומאפשרות להוסיף לסיד גירסה מעט מוגבהת, מין
ג'יפון-לייט, שיהיה "אלטרנטיבה ספורטיבית לכבישטח גמלוניים מסורתיים".
אז הגוף קצת הוגדל בכל הממדים, עדיין על אותו בסיס גלגלים, ומירווח הגחון
הוגבה בשלושה-ארבעה ס"מ (בהתאם לגודל הגלגלים). הארכת הגוף ב-9 ס"מ 
מאפשרת, למרות תצורת כמו-קופה, את הגדלת תא המטען ב-31 ליטר.

קיה ממשיכים לשמור על מיתלה אחורי נפרד גם בגירסת הכאילו הזאת, אבל
מציידים את המיתלה הקדמי בתושבות הידראוליות למשככי הזעזועים. זה
אמור לשפר את נוחות הנסיעה, אבל משום מה מתעקשים הקוריאנים שזה
משפר גם את הניהוג. תמוה - בדיוק כמו היעדר אופציה להנעה כפולה.
בחזית המנועים אין חדש ואקסיד משווק בארץ אך ורק עם מנוע הבנזין של
סיד המקומית, 1.4 ליטר 140 כ"ס, וגיר רובוטי חכם 7 מהירויות. ה-1.6 ליטר
204 כ"ס לא משווק בארץ; מן הסתם הפנים היבואן ש
הגיר הרובוטי של קיה
מפסיק לתפקד עם מנוע טורבו בעל 177 כ"ס ומעלה
.

שתי הגירסאות היקרות יותר (EX ופרימיום) מענישות את הנהג עם צמיגים
נמוכים הפוגמים בנוחות הנסיעה, אבל נותנות לו פיצוי נאה של לוח מחוונים
דיגיטלי (תמיהה נוספת: בקרת שיוט אדפטיבית מותקנת רק בגירסת פרימיום
היקרה). זה וכמה נגיעות מכחול מבטיחים שכבר לא תרגישו ליד ההגה כמו
נהג מונית תאילנדי (או קוריאני).

למפרט המלא במדריך