הצלחתה של יאריס באליפות הראלי העולמית הביאה לשינוי בסדר העדיפויות
של היצרן היפני; הדור הרביעי של הסופר-מיני מאמץ תדמית ספורטיבית יותר
- בלי להזניח את הטכנולגיה ההיברידית. יאריס מגייסת מהדורה מוקטנת
של הפלטפורמה הגלובאלית המשרתת את קורולה ומשנה את פרופורציות
גוף המכונית, שתהיה מעכשיו נמוכה בארבעה ס"מ, רחבה בחמישה ובסיס
גלגלים שצמח בשיעור דומה - בלי לשנות את האורך הכולל. כנפיים תפוחות
תורמות להעצמת המסר. ויש חידוש מבורך גם בתא הנוסעים: תצוגה עילית
בגודל 10 אינץ' (רק בגירסה ההיברידית היקרה, "הוצאה ראשונה", שכוללת
גם לוח מחוונים דיגיטלי).
מנועי 3 צילינדרים 1.5 ליטר הם הכוח המניע. לגירסה הבסיסית 125 כ"ס,
שבמדינת היהודים נאלצת לוותר על גיר ידני לטובת אוטומטי רציף יבבני.
הגירסה ההיברידית חזקה ב-16 אחוז (116 כ"ס, 9.7 שניות) וחסכונית
ב-20 אחוז (26.6 ק"מ/ליטר) לעומת הדור הקודם. ציוד הבטיחות עשיר
אך רק הגירסאות ההיברידיות מצויידות בבקרת שיוט אדפטיבית ובבקרת
אקלים. למרבה המזל, אפילו הגירסה היקרה מסתפקת בחישוקי "16 ולא
נענשת עם "17 מיותרים.
באירופה תשווק גם גירסה ספורטיבית, תחת השם GR. ומדוע לא בארץ?
|