חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2020
  קיה/יונדאי גיר רובוטי חכם  
        
      

שתפו עם חברים: Share


הגיר שיציל את קיה ויונדאי?
יכולתם לקרוא על זה רק בנטקאר: הגיר הרובוטי כפול מצמד של קיה ויונדאי
לא מסוגל לתפקד כשהוא משודך למנוע טורבו 1.6 ליטר. הגיר מתחמם 
ומורה לנהג לדומם מנוע ולהמתין 5 דקות עד שיתקרר. במקרה הרע,
ההתראה הזאת מלווה בצחנת עשן העולה מתא המנוע וחודר לקוקפיט. 

נתקלנו בתופעה הקשה הזאת בשלושה מבחנים שגרתיים ל-3 דגמים שונים
של היצרן הקוריאני: קיה ספורטאז' 1.6 טורבו 4X4, יונדאי קונא 4X4
וספורטאז' 4X2. אין לי תשובה לשאלה המתבקשת, איך זה שאתרי רכב
אחרים העדיפו לשמור על זכות השתיקה ולא דיווחו על הבעיה (הגדיל לעשות
אתר הרכב של ערוץ הספורט, שקיבל מכלמוביל קונא למבחן ארוך טווח,
פירסם פרק מבוא שכאילו הופק על ידי משרד הפרסום של יונדאי, הבטיח
און-קאמרה "מבחן ממצה, כולל שטח כמובן" - וברח בלי לפרסם את המבחן
ובלי אף מילת הסבר או התנצלות... אחד משני הליצנים האחראים לפארסה,
התחנן בפנינו בהזדמנות אחרת שלא נרד עליהם, כי מדור הרכב של ערוץ
הספורט הוא "תכנית בידור ולא עיתון רכב" ואסור לקחת אותם ברצינות...).

במשך שנים ארוכות עיכבו הקוריאנים את שיווק הקומבו השולט של מנוע
טורבו וגיר רובוטי חכם. השהות הזאת לא נוצלה לפיתוח מושלם של הגיר
והתברר שהוא בעייתי. הוא לא היה היחיד; פורד עזבו את הארץ בבושת
פנים בגלל גיר רובוטי חולה, באלפא ניסו לטאטא את הכשל מתחת לשטיח
ולא איפשרו לנו לערוך מבחן אובייקטיבי (אחרי שהתלוננו על שהעזתי לדווח
על הצרה שנקראה סלהספיד), DSG של קונצרן VW סבל עד לפני מספר
שנים ממחלות ילדות ממושכות.

הקוריאנים לא הניחו לבעיה לסדוק להם את מוניטין האמינות ובמקביל
להשקת הדור החדש של קיה סורנטו הם הסירו את הלוט מעל גיר רובוטי
כפול מצמד חדש ורטוב בעל 8 מהירויות, ש"מאפשר העברת הילוכים
חלקה כמו גיר אוטומטי קונבנציונלי יחד עם היעילות של גיר כפול מצמד
יבש"
. בסורנטו דור רביעי משודך הגיר למנוע טורבו בנזין 2.5 ליטר
281 כ"ס ולמנוע דיזל 2.2 ליטר 202 כ"ס. טרם פורסם אם ומתי יגיע
הגיר החדש גם לדגמים נוספים. האם הגיר החדש פותר את בעיית
ההתחממות של הגיר הנוכחי או שהוא נולד רק כדי שיוכל להסתדר
עם המומנט הגבוה של המנועים בסורנטו? הסקרנות שלנו בשמיים...

מדד הסקרנות