חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2020
  מרצדס S
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


מאחור - ומלמעלה
לרוכש S-קלאס החדשה מובטחת אריכות ימים - ולא בגלל שהיא כנראה
המכונית הבטוחה ביותר בעולם, אקטיבית ופאסיבית; רק מי שיגיע לגיל מופלג
יספיק לעבור על רשימת כל האופציות במכונית הפאר הזאת.

אלייה וקוץ בה: קרוב לוודאי שזה בכלל לא יעניין אותו, כי הוא יישב מאחור ומותר
להמר שיהיה סיני. S החדשה מוותרת על גירסאות קופה וקבריולה, אבל לא על
גירסת לימוזין מוארכת (שאחת האופציות שלה היא מושבי ביזנס קלאס נשכבים),
שמשום מה עדיין אינה משווקת בארץ. גם החידוש הטכנולוגי המשמעותי היחיד
בדור ה-11 של דגם, שבהסטוריה שלו אחראי לאינספור המצאות וחידושים,
משרת את היושבים מאחור: כריות אוויר מתוחכמות.

נראה שגם מירב המאמץ העיצובי התרכז בתא הנוסעים המהודר (מה דעתכם
על אופציה של דיפון עץ יאכטה קלאסית?), שמציע מסכי מולטימדיה אישיים
ליושבים מאחור. למרבה הצער, גם בקרת האקלים נשלטת מהמסכים, ולפחות
במקרה של הנהג זה כאב ראש לא קטן - אלא אם כן הוא דובר אנגלית: המזגן
מציית לפיקוד קולי באנגלית בלבד. סוללת מסכי המגע מעלה שאלה נוספת:
האם מרצדס השכילו לפתור את מטרד טביעות האצבע המסנוורות על המסך?

גירסאות AMG והיברידיות נטענות יתווספו רק בשנה הבאה (לא שבאמת
מעניין איך האסדה המגודלת הזאת 
נוסעת) ומנוע הבנזין 6 צילינדרים זהה
לזה שהיה בדגם הקודם (מה שלא מונע העלאת מחיר של לא פחות מ-20
אחוז...), וזה מחזיר אותי לכותרת הכתבה הזאת. ברור מדוע "מאחור",
אבל מדוע "מלמעלה"? כי כאן עשו מרצדס בית-ספר לשפוטי האופנה שבין
יצרני הרכב ולמרות המסך המרכזי העצום, "12.8, מיקמו את פתחי המיזוג
הראשיים מעל המסך. ומשם, מלמעלה, הם זכאים לקרוא לכל היצרנים אשר
יצאו מעורם כדי להקפיא לנו את הידיים: היי, תסתכלו איך עושים את זה כפי
שצריך. ואם את זה יעתיקו כולם ממרצדס, דיינו.

למפרט המלא במדריך