חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2021
  קופרה לאון
        

שתפו עם חברים: Share


אנחת רווחה
מאמינים בצירוף מקרים? בתיק העיתונות המושקע של קופרה לאון - לא פחות
מ-21 עמודים לדגם שהוא לא בדיוק חדש לגמרי - חסר נתון בסיסי אחד, זה
שבגללו אני לא ממהר להצטרף לאופנת ההיברידיות הנטענות ("פלאג-אין"):
משקל.

לא כוח אלא משקל הוא ההבדל העיקרי בין מכונית מהירה למכונית מהנה. בכל
מה שקשור למשקל של מכונית, פחות הוא יותר. היברידי נטען אמנם מוסיף כוח,
אבל גם הרבה משקל. כמה? בירור עיקש אצל היצרן העלה שתוספת המשקל
בקופרה לעומת סיאט לאון 150 כ"ס היא לא פחות מ-310 קילו, שזה 24 אחוז
תמימים ממשקל המכונית. המון. 

קופרה נטלו את לאון החדשה עם מנוע 1.4 ליטר 150 כ"ס, הוסיפו מנוע חשמלי
115 כ"ס וקיבלו הספק משולב של 245 כ"ס - בדיוק כמו בגולף GTI דור קודם,
שלא זכתה לשום סיוע חשמלי. עם גיר DSG נדרשות לגולף 6.2 שניות כדי
להאיץ למאה. ללאון המחושמלת אורכת המשימה 6.7 שניות. כמובן שהיא גם
יותר חסכונית (50 ק"מ/ליטר תיאורטיים לעומת 12.7), אבל אין ספק שתוספת
המשקל גובה קנס כבד בסעיף ההתנהגות. למרבה המזל, לארץ מיובאת לאון
קופרה בגירסת סיאט, כלומר בלי אבן הריחיים החשמלית. אנחת רווחה.

למפרט המלא במדריך