אוקטביה הספורטיבית דור קודם היתה מכונית די מיותרת. הדור החדש מתחיל
בעמדת פתיחה נחותה, תרתי משמע, עם פתחי מיזוג נמוכים הפוגמים בכל
גירסאות הדגם. הדור הקודם לא הציע בארץ גירסת סטיישן וגיר ידני, ועד
פרסום הביקורת של נטקאר העניש את לקוחותיו עם צמיגי חתך 35 מגוחכים.
צמיגים אלה מוצעים בחו"ל כאופציה גם בדגם החדש, לצד גיר ידני ומרכב
סטיישן. מנוע טורבו 2.0 ליטר 245 כ"ס המשודך להנעה קדמית וגיר רובוטי
כפול מצמד (6.7 שניות, 250 קמ"ש), הוא קומבו משותף לגולף GTI, כשגם
אוקטביה מציעה פיקוד אלקטרוני לגיר והגה מהיר יותר.