חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2006
  קיה מאג'נטיס
        

שתפו עם חברים: Share


סונטיס
ואלה תולדות קאיה. הקטן ביצרנים הקוריאניים החל את הסלאלום שלו בעולם
הרכב תחת כנפי מאזדה, כפי שהעידו הפרייד (121) והספיה (323) . הנסיון
לעבור ליצירה מקורית הסתיים בטוטאל-לוס, וקאיה הפכה לבת-חסות של
המתחרה המקומית הבכירה, יונדאי. יונדאי מצידה היתה מחוברת אז
למיצובישי - שהלכה ונבלעה על-ידי דיימלר-קרייזלר, הידועה יותר בשם
מרצדס. בינתיים, מרצדס התנתקה מהקוריאנים וגם מיצובישי כבר לא בעמדה
להיות ספונסרית. נשארה יונדאי.

הבלבול באופרת הגריז הזאת התחיל להתבהר במאג'נטיס המקורית, שהיתה
אז ספינת הדגל של קאיה. יונדאי השאילו עבורה את שילדת ומכלולי הסונטה,
מכונית הסאלון שלהם - כולל מנוע 6 צילינדרים שמקורו ב...גאלאנט. ומה עשו
קאיה עם המתנה? הדביקו חצי-דונם ניקל על הפרונט, שלא היה מבייש ביואיק
מודל 74' , ביצעו פלאגיאט ברשות ובסמכות לזנב של הגאלאנט, ציפו את
הדשבורד בשטיח פלסטיק דמוי פורמייקה מדלת-לדלת - ולטובת הסטאטוס
היא נשאה עימה כמות של "עץ" וכרום שיכלה להשביע תריסר מכוניות מנהלים.
מאג'נטיס הראשונה היתה יצירה תמוהה עד כדי מבוכה.

בספטמבר 2005 משיקה קאיה מאג'נטיס חדשה. נו, ומה השתנה? למרות
הכחשותיה הנמרצות של קאיה, כל העולם ואשתו משוכנעים שמאג'נטיס 2006
אינה אלא סונטה נטו, ללא גאלאנט (היום, מיצובישי הם שרוכשים מנועים
מיונדאי), וגם בעיצוב נלמד פרק באיפוק, אם כי עדיין לא ביצירתיות. בסיס
הגלגלים ארוך ב- 2 ס"מ לעומת הסונטה, הגוף קצר ב- 6 ס"מ ונפח תא המטען
קטן ב- 100 ליטר תמימים. באירופה תציע מאג'נטיס 3 מנועים, כולם עם גיר
אוטומטי:
בנזין 2.0 ליטר, 144 כ"ס, 11.2 שניות, 9.9 ק"מ/ליטר;
בנזין 2.7 ליטר, 188 כ"ס, 9.1 שניות, 8.7 ק"מ/ליטר;
דיזל 2.0 ליטר, 140 כ"ס, 11.7 שניות, 11.0 ק"מ/ליטר.

למפרט המלא במדריך