חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2006
  טויוטה ראב4
        

שתפו עם חברים: Share


כולם הם בניו
מה משותף לכל הכבישטחים ברשימה שלהלן:
אודי Q7
ג'יפ ליברטי
ב-מ-וו X3
ב-מ-וו X5
דייהטסו טריוס
הונדה CRV
וולוו XC90
יונדאי טוסון
יונדאי סנטה-פה
לנדרובר פרילנדר
לנדרובר דיסקאברי
לנדרובר ריינג' ספורט
לנדרובר ריינג'
מיצובישי אאוטלנדר
מיצובישי פאג'רו
מרצדס M
ניסן אקס-טרייל
סובארו פורסטר
סוזוקי גרנד ויטארה
פולקסווגן טוארג
פורשה קאיין

כולם משתמשים בשילדה אחודה, כמו במכוניות כביש - וכמו בראב4 , הכלי
ששבר את כללי המשחק. טויוטה, שנסיונם העשיר עם רכבי שטח נופל רק מזה
של ג'יפ ולנדרובר, הכירו היטב הן את יכולתם המוגבלת על הכביש והן את סוג
השימוש המקובל בהם. הם הגיעו למסקנה שרכב השטח מבלה הרבה יותר זמן
על הכביש, ושינו את סדר העדיפויות בתכנון הרב-תכליתי החדשני שלהם.
ראב4 המקורי, יליד 1994 , היה רכב השטח הראשון שזנח את מבנה הטנדר
המסורתי ונבנה כפי שבנויה כל מכונית מודרנית - עם שילדה אחודה ולא עם
שילדת סולם. מבנה השילדה האחודה, יחד עם הנעה כפולה קבועה משוכללת
ומערכת מיתלים עצמאית לכל גלגל, הקנה לטויוטה החטובה התנהגות כביש
שהזכירה GTI ספורטיבית ולא רכב שטח מסורבל. עד הופעת ב-מ-וו X5 ,
הניהוג, אחיזת הכביש ונוחות הנסיעה של ראב4 היו ברמה שטרם נראתה
כמותה בחבורת הג'יפים. וכל היצרנים מיהרו כמובן להעתיק את הנוסחה
המנצחת.

בספטמבר 2005 מושק הדור השלישי של ראב4 . בניגוד לדור הראשון, שהושק
קודם בגירסת 3 דלתות חמודה, הפעם מקדימה(?) הגירסה הארוכה. הדגש
השתנה, וגם המראה. שלא כמו במקרה היאריס, כאן בהחלט טוענים טויוטה גם
לנהיגה מהנה יותר (בנוסף למרחב, בטיחות, איכות וכו'). מדוע? הודות
למערכת הנעה כפולה משופרת (בזינוק ובמקרה החלקה; בנסיעה רגילה היא
פועלת כהנעה קדמית אך הנהג יכול לנעול אותה בכפולה, עם יתרון של 10
אחוז לטובת הפרונט), למערכת בקרת יציבות מתקדמת, להגה חשמלי - ציטוט:
On-road precision is enhanced by the electric power steering
- ולמנועים מחוזקים (בנזין אחד עם אופציה אוטומטית, צמד דיזלים ידניים):
בנזין 2.0 ליטר 152 כ"ס, 10.6 שנ' (12.0 באוט'), 9.1 ק"מ/ליטר (8.8);
דיזל 2.0 ליטר 136 כ"ס, 10.5 שנ' 11.9 ק"מ/ליטר;
דיזל 2.0 ליטר 177 כ"ס, 9.3 שנ' 11.1 ק"מ/ליטר.

השוואת הנתונים דווקא מלמדת על נסיגה בביצועי הבנזין האוטומטי לעומת
הראב הקודם. בשטח נהנית רק גירסה זאת מבקרת גלישה אלקטרונית. הילוך
כוח? אל תגזימו, אבל יחס ההעברה הסופי בהילוכים חמישי ושישי בדיזל
משתנה לגבוה יותר. עם תוספת אורך של 15 ס"מ, שרק חציה בבסיס הגלגלים
והיתר מאחור, נראה שהמורווחים העיקריים מחידוש הראב4 הינם דווקא
הנוסעים ולא הנהג.

למפרט המלא במדריך