חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2007
  טויוטה אוריס
        

שתפו עם חברים: Share


צריבת תודעה
אגדה יפנית עממית מספרת, שכאשר קברניטי טויוטה ראו את הונדה סיוויק
החדשה (גירסת ההצ'בק לאירופה), כמעט שביצעו חראקירי בחברותא. כלומר,
הם ביצעו - אבל לא בעצמם אלא בקורולה 2008 ; וכי איזה פנים יהיו להם מול
סיוויק נועזת שכזאת עם עוד קורולה חיוורת-יותר-מחיוורון?

הבושה הובילה להחלטה: להכניס אותה למחסן נעול במרתף המוזיאון -
ולהתחיל לתכנן משהו חדש לגמרי. הפתרון בתצלומים שלפניכם: מהדורה
מנופחת של יאריס. כמה מנופחת? 4.22 על 1.76 על 1.52 מטר; קומפקטית
גבוהה ומרווחת. בסיס הגלגלים זהה לזה של הדור הקודם וגם המיתלה האחורי
נותר ללא השינוי המיוחל ולא הפך לנפרד (למעט בגירסת T הספורטיבית).
וזה מוזר, בהתחשב בכך שמיתלה אחורי נפרד במכוניות קומפקטיות הוא היום
הנורמה, שהוכנסה על-ידי פוקוס ואומצה בגולף ובאחיותיה; אפילו צמד
הקוריאניות, יונדאי i30 וקאיה סיד, אימצו את השכלול המבורך הזה.

ועוד ממשיכה האגדה, שטויוטה החליטו שמספיק זה מספיק. כלומר, עם השם
שהטיל ביצי זהב במשך 40 שנים א-ר-ו-כ-ו-ת ועכשיו הוא מפיל את העפעפיים:
קורולה. באירופה, לקורולה הצ'בק הבאה, כבר לא קוראים קורולה אלא אוריס,
בדומה ליאריס. ואולם, קורולה נמכרת לא רק באירופה אלא גם במחוזות פחות
אנינים מבחינה מוטורית, שם מעדיפים אותה דווקא בתצורת סדאן. גם לה יש
יורשת ולה ימשיכו לקרוא קורולה (ראו כתבה נפרדת במדור זה).

באוריס, כמו ביאריס, כבר אין אופציה לגיר אוטומטי; בשתיים מהגירסאות מוצע
גיר רובוטי, שהנסיון עם שכמותו ביאריס אינו מלבב במיוחד. ואלו כל גירסאות
האוריס:
בנזין 1.4 ליטר, 97 כ"ס, ידני, 13.0 שניות, 170 קמ"ש;
בנזין 1.6 ליטר, 124 כ"ס, ידני, 10.4 שניות, 190 קמ"ש;
בנזין 1.6 ליטר, 124 כ"ס, רובוטי, 12.1 שניות, 190 קמ"ש;
דיזל 1.4 ליטר, 90 כ"ס, ידני, 12.0 שניות, 175 קמ"ש;
דיזל 1.4 ליטר, 90 כ"ס, רובוטי, 14.7 שניות, 175 קמ"ש;
דיזל 2.0 ליטר, 126 כ"ס, ידני, 10.3 שניות, 195 קמ"ש;
דיזל 2.2 ליטר, 177 כ"ס, ידני, 8.1 שניות, 210 קמ"ש.
מה, יותר מנועי דיזל מבנזין באוטו יפני?! כן, זו הרי מכונית לאירופה.

למפרט המלא במדריך