חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2003
  וולוו XC90
        
    

שתפו עם חברים: Share


שני קהלים במכה אחת
מכונית הראווה, שהיתה קדימון לרכב השטח הראשון של
וולוו, נקראה אדוונצ'ר. הרפתקה? מה פתאום. וולוו זה פורד,
פורד זה אמריקה. באמריקה, אם אין לך היום "רכב ספורטיבי
שימושי" - שזה בעגה האמריקאית רכב שטח, מיניוואן או
טנדר - אתה פשוט נעלם מהשוק, שרק חציו מורכב מפרייבטים
אולד-פשן. לכן ערך XC90 את הופעת הבכורה שלו בתערוכת
דטרויט, ינואר 2002 , ושני-שלישים מהייצור השוודי מיועדים
לשוק האמריקאי. לארץ יתחיל לטפטף הדגם החדש רק
בראשית 2003 , במחיר התחלתי של 340 אלף שקל.

אז וולוו, לצד מכוניות שרד למיניסטרים, יתכבדו וייצרו גם
רכב שטח - יותר שטח מדגם V70XC הנוכחי, שנראה יותר קרבי
ממה שהינו. XC90 מבוסס על דגם S80 המוכר. כלומר, לא
תהיה לוולוו הזה יכולת שטח אמיתית, מאחר שפורד זה גם
לנדרובר ואינם זקוקים למתחרה מבית. לאקס-סי-תשעים אין
שילדה נפרדת, הילוך "כוח" או מירווח גחון משתנה. הוא
מיועד לתת קרב לב-מ-וו X5 , למרצדס M , לגרנד-צ'ירוקי
ולפולקסווגן טוארג - כשלראשונה אמור להיות יתרון בכביש
ולשלוש האחרונות בשטח. זו גם הסיבה לחשיפה המוקדמת
מהרגיל של הדגם החדש, שנועד לפתות יותר לקוחות
מהקונקורנציה מאשר מבית.

אבל לא רק על רכבי שטח מטווחים וולוו את התשעים. הם
מדגישים, ושבים ומדגישים, שבניגוד למתחרים הנ"ל מציע
הדגם שלהם גם גירסת 7 מושבים. ולא סתם שבעה מושבים
אלא שכולם פונים לחזית. כידוע, לוולוו אין עדיין מיניוואן
וה- XC90 ינסה לרקוד על שתי החתונות. בשנים האחרונות
נגסו רכבי השטח הארוכים, מרובי-המושבים - האופנתיים -
במיניוואנים מהוהי התדמית. אבל לפחות על הנייר רק לוולוו
יש עכשיו רכב שטח מרובה מושבים שניחן בהתנהגות כביש
תרבותית. הפן המיניוואני של XC90 מודגש בעזרת אבזור
אלקטרוני עשיר, כזה שיהיה מסוגל לבדר את עדת הזאטוטים
בעזרת סטריאו דולבי משוכלל או DVD ואפילו לספק שירותי
משרד מלאים למי שישכיל להשתמש בו ככזה. עבור אלופי
צה"ל, למשל, הוולוו החדש מצטייר כרכב השרד
האולטימטיבי.

כאשר XC90 עדיין נקרא אדוונצ'ר ושכן באגף הווירטואלי של
מדור החדשות, משפט הסיכום היה, "מבחינתנו, שרק ייראה
כמו הקדימון". כדרכן של מכוניות ראווה, הדגם הסדרתי עושה
פשרות עיצוביות, אבל במקרה זה הפשרות זניחות והרושם
הכולל לא השתנה: וולוו טיפוסית, אגרסיבית אך לא
מאצ'ואיסטית - ומה שחשוב יותר, מאוד מאוד עכשווית
ומגרה. למרבה הצער, העיצוב הפנימי, למרות נקיונו האופייני
וארגונו הרהוט, הרבה פחות נועז וחדשני מזה שבגירסת
הראווה.

האקס 90 ארוך מהב-מ-וו X5 - 4.80 מ' - וריצפתו היא גירסה
מוארכת ב- 6 ס"מ של זו המשרתת את S80 . כמו אחותו
הבינונית S60AWD הוא משתמש בהנעה כפולה קבועה מתוצרת
האלדקס השוודית. הוא אינו מצוייד בסייענים אלקטרוניים
מתוחכמים לטובת יכולת העבירות, כדוגמת אלה המותקנים
היום בלנדרובר, אך כן מצוייד במנגנון חדש, RSC שמו, המגייס
את מערכת בקרת היציבות כאשר זווית הגלגול מתחילה
להיראות מאיימת. אין ספק שפורד-וולוו מפיקים את לקחי
פרשת האקספלורר... והיה אם XC90 בכל זאת יוכרע על-ידי
השילוב של מירווח גחון נדיב - 22 ס"מ - ונהג שאפתן מדי?
בוולוו חשבו גם על אפשרות זו וחיסנו את הגג בעזרת קשתות
הגנה מפלדה.

בשלב זה מצוייד התשעים בשלושה מנועים: 5 צילינדרים 2.4
ליטר טורבו 210 כ"ס, 6 צילינדרים 2.9 ליטר טורבו 272 כ"ס -
שניהם מנועים מהקו המוכר של וולוו - וכן מנוע דיזל מסילה
משותפת 5 צילינדרים 2.4 ליטר 163 כ"ס, D5 שמו, אותו חנכו
וולוו לא מכבר. כל הגירסאות מצויידות בגיר אוטומטי מסוג
גירטרוניק, המאפשר פיקוד ידני נוח. כנראה שאת פריצת הדרך
המקומית עבור וולוו ידנית יאלץ כבר לבצע דגם אחר.

למפרט המלא במדריך