חדשות

נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2007
  וולוו XC70
        
        

שתפו עם חברים: Share


XC כמו בקרוסאובר
נכון, מדובר בגירסת השטח של V70 החדשה, אבל השם השונה של הדגם
מחייב התייחסות נפרדת. ולא רק השם; מבין כל דגמי וגירסאות וולוו, דומה שזו
הסקסית והמאוזנת מכולם. במידה רבה, XC70 הראשונה המציאה ז'אנר שלם
של קרוסים, שרק הולך ומתרבה משנה לשנה. ואילו היא עצמה מצליחה
להשתפר מדור לדור - הנוכחי הוא כבר השלישי - בהופעה ובביצוע. המהדורה
החדשה מצויידת במנוע בנזין 6 צילינדרים 3.2 ליטר 238 כ"ס או בדיזל D5
הנודע (185 כ"ס) - שניהם מוצעים עם גיר אוטומטי בעל פיקוד ידני.

הטכנולוגיה מוכרת מ- S80 ו- V70 כשאת יכולת השטח הנוספת שלה מקבלת
XC70 בזכות הגבהת מירווח הגחון ל- 21 ס"מ - ניתוח המאפשר צליחת מים
בגובה 30 ס"מ וזוויות גישה ונטישה של 19 ו- 24 מעלות, נתונים עדיפים
משמעותית לעומת הדגם היוצא. בקרת גלישה אלקטרונית מגבילה את מהירות
השוודית במורד ל- 9 קמ"ש (המערכת פועלת גם בהילוך אחורי ודי בנגיעה
באחת הדוושות כדי שתחדל מפעילותה). סייעני שטח נוספים הם הגה בעל
תגבור משתנה להקלת התמרון ובלם חניה אלקטרוני המתנתק אוטומטית
בזינוק. כנהוג בוולוו, על ההנעה הכפולה אחראי מצמד הידראולי בעל פיקוד
אלקטרוני אוטומטי.

XC70 לא שכחה שהיא קודם כל סטיישן ומציעה תא מטען של 575 ליטר,
תוספת מרחב מאחור ומסעד אחורי המתפצל/מתקפל בשלושה חלקים. על פרק
הבטיחות אין צורך לחזור מחדש, אבל כדאי לציין שוב את הבוסטר הדו-שלבי
האינטגרלי שהוצג לראשונה במכונית האם.

למפרט המלא במדריך