חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2007
  ב-מ-וו X6  
        
        

שתפו עם חברים: Share


עוד נצחון לצורה על המהות
מכונית הקופה הדינמית הזאת, על בסיס X5 המרובעת, היא קרבן נוסף
להצלחתה המסחרית של מרצדס CLS , מכונית שהפכה את הסגנון לדגל.
אפשר היה לפטור את X6 - שבעתיד הקרוב תעבור מראוותנית לסדרתית -
כעוד צעצוע מטופש לעשירים-שאין-להם-חברים (או ילדים גדולים). ואולם,
המכונית מציגה שתי מערכות חדשניות מבחינה טכנולגית: בקרת ביצועים
דינמית ומערכת הנעה היברדית, המכונה אקטיב-היבריד.

המערכת הראשונה היא מין השלמה של בקרת היציבות המוכרת; בעוד ESP
משתמשת בהחלשת המומנט כאמצעי ראשון ומגייסת את הבלמים כאמצעי
אחרון - שתי פעולות הפוגמות כמובן בביצועים - באה המערכת האקטיבית של
ב-מ-וו ומשתמשת בכוח. בשילוב עם מערכת ההנעה הכפולה, DPC ("דינמיק
פרפורמנס קונטרול") מחלקת את המומנט בין הגלגלים האחוריים בהתאם לצורך
לטובת שיפור היציבות. שם מסחרי לדיפרנציאל חכם? נראה על הכביש.

המערכת השניה היא מערכת הנעה משוכללת, שמשלבת מנוע בנזין, מצבר
חזק, צמד מנועים חשמליים ושני מצבי תמסורת רציפה כדי "להשיג ביצועים
עדיפים לעומת מכוניות היברידיות מקבילות" (ע"ע לקסוס RX) - וזאת בנוסף
לצריכת דלר נמוכה בעשרים אחוז לעומת מנוע בנזין. השיטה מאפשרת
למכונית להשתמש בבנזין ובחשמל בנפרד או במשולב, כשהמנועים החשמליים
משמשים מעין מגבר למנוע הבנזין, לטובת התגובה והחסכון. אבל כשהיום יש
בעולם שני יצרנים המציעים טכנולוגיה היברידית שפועלת, אפילו אם בצורה די
מוגבלת, דיון בטכנולוגיית כלאיים עתידית נראה קצת פאתטי. גם את הפתרונות
ההיברידיים - שזמנם קצוב בכל מקרה - צריך לשפוט בכביש ובתחנת הדלק
ולא על הנייר.