מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
חזון העצמות היבשות
נובמבר 2017
סודות המכונית המהנה (ג)

חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה. סדנת סינגר ששיחזרה 
ושיפצה אותה מדמיינת מחדש מכונית ספורט, ששואלת איך ולא
כמה, שמעדיפה תחושות על מספרים. בדיוק מה שיצאנו לחפש


- דן טרנט / תצלומים: טים בראון -
 
בֶּן-אָדָם, הֲתִחְיֶינָה הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה?
הָעֲצָמוֹת הַיְבֵשׁוֹת, הנֵּה אֲנִי מֵבִיא בָכֶם רוּחַ – 
וִחְיִיתֶם. וְנָתַתִּי עֲלֵיכֶם גִּידִים וְהַעֲלֵתִי עֲלֵיכֶם בָּשָׂר,
וְקָרַמְתִּי עֲלֵיכֶם עוֹר, וְנָתַתִּי בָכֶם רוּחַ - 
וִחְיִיתֶם.



מכוניות ספורט מודרניות הן מהירות, נוחות, בטוחות וקלות לנהיגה, אבל כדי להשיג 
את זה הן הקריבו תחושה ונשמה שהעניקו הדורות הקודמים. האם כדי להיפטר 
לדוגמה מההגה החשמלי המסרס של פורשה 911 חדשה צריך למצוא משומשת 
ספרטנית ומתפרקת? ומה אם לא מוכנים להתפשר ולעשות את הוויתור שדורש כל 
אחד מהדורות? האם אפשר להימנע מהתשלום הסותר הכפול, מחיר הגיל והקידמה? 
האם לדילמה כזאת ייתכן בכלל פתרון?


           תהליך הרסטורציה של 'לדמיין מחדש'
        911-של-סינגר דורש 4000 שעות עבודה


סינגר, סדנה שנוסדה לפני שמונה שנים בקליפורניה, טוענת שיש לה תשובה. לא 
מדובר בעוד סדנת שיפורים ל-911 – כאלו יש כמו זבל – וגם לא אחת שמשפצת 911 
מהבציר הנכון. סינגר לא מוכרים פורשה ולא מייצרים 911. הם "מדמיינים מחדש" את 
ה-911 עליה חולם הלקוח שלהם, עם מפרט אישי הנתפר בעצה אחת איתו. לא מדובר 
ברסטורציה אלא בתהליך הרבה יותר מורכב (למילה רסטורציה אין תרגום עברי 
מדוייק; מדובר בצירוף של שחזור, שיפוץ ושיקום – ר'א'). הלקוח מביא לסינגר פורשה 
964 (דור שלישי של 911, שיוצר בשנים 1989-94), בת 25 שנה פלוס-מינוס. זו 
יכולה להיות המכונית הפרטית השמורה שלו, גרוטאה דולפת שנרכשה במיוחד עבור 
הניתוח בסינגר או אחת שהוא מעולם לא ראה והאמריקאים עזרו לו לאתר. אחרי 
המתנה של מספר חודשים – רשימת הממתינים הולכת ומתארכת משנה לשנה – 
מתחיל תהליך הרסטורציה בהחלפת רוב חלקי הגוף במשטחי סיבי-פחמן. וזה רק 
המבוא להתחלה. 

  

לפני מספר שנים ביקרתי בסדנת סינגר ונפעמתי מרמת הדיוק והירידה לפרטים של 
התהליך ומאיכות הגימור של התוצאה הסופית המלוטשת. שיחזור '911 על-ידי סינגר' 
דורש עד 4000 שעות עבודה(...) וכל מכונית חוזרת לכביש כשהיא נושאת את שם 
המקום בו חי בעל המכונית. המחיר ההתחלתי של פרוייקט כזה עומד על חצי מיליון 
דולר והזמן החולף מהכניסה לרשימת ההמתנה ועד רגע המסירה הוא שנה וחצי 
(בשנה הבאה תקים סינגר סדנה נוספת באנגליה, בשיתוף עם קבוצת הפורמולה 1 
וויליאמס, שמתכננת להנפיק 75 מכוניות עם מנוע 4.0 ליטר 500 כ"ס  – ר'א'). 
מאז אותו ביקור מרתק אני רק מפנטז על היום בו אוכל לנהוג באחת – ועכשיו 
הפנטזיה הזאת מתממשת. קוראים לה דורסט, כשמו של מחוז בדרום אנגליה על חוף 
התעלה, ולשם אני נוסע כדי לאסוף אותה. בעליה מחזיק בדעה שמכונית כמו דורסט 
נוצרה כדי שיוכלו ליהנות ממנה – ואם הוא עסוק מדי אז שמישהו אחר יהנה, מישהו 
שיהיה מסוגל להעריך אותה. ההנחיה היחידה שאני מקבל יחד עם המפתח היא, 
תעשה חיים.



דלת העץ של החניה הפרטית הצנועה חורקת על ציריה ומאחוריה נחשף ישבן 911 
החטוב ביותר שראיתי אי פעם. צבע כחול-תינוק יוצר כתם בהיר במוסך האפלולי, 
מבליט כיתוב PORSCHE כהה על מכסה המנוע, משטח אקרילי מנוקב מתחת לגריל 
וצמד צינורות מפלט מרכזיים קרמיים, סימן היכר של כל פורשה שעברה אצל סינגר. 
הצללית המתגלה היא של כנפיים אחוריות מנופחות, נמתחות מעל חישוקי 265X11 
עמוקים מתוצרת Fuchs. אני מת להיכנס כבר למכונית, אבל עוצר בעצמי, מקדיש רגע 
ארוך כדי להתבונן בה. יצירת אמנות.

הזמן להערכת הפרטים עוד יגיע, בינתיים אני משייט לאיטי ביציאה מהכפר, מתאקלם 
במכונית, תהליך שנדרש בכל 911 לא סדרתית, שלמרות הדמיון ביניהן כל-אחת מהן 
מיוחדת במינה, עם תכונות אופי אישיות הדורשות הסתגלות. עוד כמה קילומטר 
בכביש הפתוח ואני כבר מיודד עם המצמד מגירסת RS, עם פעולתו המשומנת היטב 
של מוט ההילוכים הקצר והתגובה המיידית של דוושת הקול. שלא כמו במנוע מודרני 
המתמיד בפעולתו, גלגל התנופה מתוצרת Aesco המותקן במנוע הדורסט דורש 
התאמה בין הטורים לגיר גם בהעלאת הילוך ולא רק בהורדה, משקל סוליית הנעל 
שעל הדוושה התלויה מספיק בדרך כלל כדי להימנע מטלטלה לא נעימה כשמטפסים 
במעלה הגיר. הבזק מביך של טורים רק ממתין שתהיו חמדנים מדי בלחיצה, ההליכה 
על החבל הדק שבין נסיעה מקרטעת ומצמד מסריח דורשת ריכוז מתמיד.



כשאנחנו כבר מיודעים, אני מתחיל ליהנות מהמומנט הבריא שמספק המנוע. הבוקסר 
מקורר אוויר המקורי, 3.6 ליטר, הומר ב-3.8 ליטר שנבנה בסדנת Ed Pink Racing
ופירוש הדבר שהוא שמח למשוך בהילוכים הגבוהים כבר מ-4000 טורים בלי להתלונן.


       לאף אחד מהקליינטים לא אכפת ממספרים
      של כמה כוח, אפס למאה או מהירות מירבית


הכביש הכפרי נפתח ואיתו הזדמנות לגלות מה מסתתר בהמשך פרצוף התפוז של 
מד הטורים העגול. הורדת הילוך – עדיין לא מושלמת אך כבר די מדוייקת – ורגל ימין 
דוחפת את הדוושה הקשה במהלכה הארוך בכיוון הריצפה. כשמחט הטורים חולפת 
על פני הספרה 5, המנוע מתחיל להפגין אופי שונה לחלוטין, אקורדים קולניים נפתחים 
ליללה מתוחכמת הנבנית בעוצמה לדרגה נוספת של פראות מעל 6000 סל"ד. הקסם 
האמיתי ממתין באלף הטורים האחרונים, רעם מהפנט ממלא את חלל הקוקפיט לפני 
השילוב להילוך הבא, כשצליל מתכתי של מנגנוני הגיר והדוושות ממלאים את ההפוגה 
הקלה ברעש המנוע עד המגע הבא עם הנקודה המתוקה של רצועת הכוח. אני לא יכול 
למחוק את החיוך; היומיים הבאים הולכים להיות חגיגה...



ההרגשה הטובה גוברת ככל שמצטברים הקילומטרים וזו אולי ההתגלות הגדולה 
ביותר. היא מסבירה מדוע אנשים עם מספיק כסף כדי לרכוש כמה מכוניות-על חדשות 
שבא להם, עומדים בתור לפתח סדנת סינגר ומוכנים לשלם את אותו סכום עבור 911 
משופצת. זו אינה מכונית של מספרים – זו מכונית של תחושות. לאף אחד מהם לא 
אכפת ממספרים של כמה כוח, אפס למאה או מהירות מירבית. הם גם לא קנאים 
לעניין המקוריות. הם פשוט חושבים שהיא יפהפיה. אפילו אלה שלא שמעו על סינגר 
מבינים שזאת מכונית מיוחדת, די במראה הרטרו כדי לנטרל את מבטי הקנאה בהם 
נתקלים כשנוהגים במכוניות מודרניות יותר. לבעל הדורסט הזאת יש גם מקלארן 
ופורשה GT, אבל אחרי שהיו לו שתי 911 – 2.4S מודל 1973 ו-GT3 מודל 2012 – 
קל להבין מדוע הוא הוא בחר בסינגר כשילוב המושלם בין פורשה קלאסית כריזמטית 
לאחת מודרנית ומתורבתת.



בחינת ההופעה החיצונית של סינגר היא כמו לקחת שיעור בהסטוריה בנושא שבטח 
לא למדתם בתיכון: מה עשה את 911 לכזה אייקון מוטורי. שיעור שמעביר מורה 
מעורר השראה עם אהבה גדולה לנושא. אמנם יש בה לקט של רמזים חזותיים, אבל 
זה נעשה עם איזון בין כבוד לעליזות המעניק לה זהות משל עצמה. תמצאו בה 
קימורים דמויי RSR, מכסה חיצוני למיכל שמן של R המקורית, מכסה מיכל דלק 
בסגנון S/T, מראות כנפיים דמויות קליע וחישוקי 17 אינץ' של Fuchs. הכנף האחורית 
הנשלפת עוצבה בהשראת 2.7RS. אותו דבר בתא הנוסעים, כלוב המגן מצופה העור 
זהה למה שאפשר למצוא בגירסאות מסלול מהסיקסטיז, הגה Momo Prototipo 
בקוטר 350 מ"מ זהה לזה בו השתמשה 917 בלה-מאן בעוד שמושבי Recaro 
מעניקים תחושת רטרו דומה.

  

  

  

מה שמרומם את הפורשה של סינגר מעל עוד תרגיל הוקרה שדוף הוא הדרך בה זווגו 
אזכורים אלה עם חומרים מודרניים. המרכב כולו מרותך בטכנולוגיה הבדוקה ביותר, 
מכסה המנוע, הכנפיים והאין-מנוע עשויים סיבי-פחמן, החלקים המבריקים עשויים 
ניקל ולא סתם מצופי כרום ויחידות התאורה בעיצוב סינגר מקורי נוצרו לפי הזמנה. 
אותו קוקטייל רטרו נמשך במכלולים המכניים. המנוע הוא 964 מקורי אשר שופץ, 
הוגדל בסדנה המתמחה במנועי מירוץ ושולבו בו מיטב החלקים: ארכובה של GT3
מוטות של Carrillo, בוכנות של Mahle, ראשים של Xtreme וגלי-זיזים שייוצרו לפי 
המפרט של סינגר. מצערת 48 מ"מ שודכה לסעפת יניקה של 996 בעוד שמערכת 
ההזרקה נבנתה על-ידי Kinsler ומנוהלת על-ידי ECU של AEM. גיר 6 המהירויות 
נלקח ממדף החלפים של 993 עם יחסי-העברה מותאמים והדיפרנציאל מוגבל החלקה 
ביחס 40/60 הוא באדיבות Guard Transmission. גם מסרק ההגה מגיע מ-993 אך 
עבר שדרוג לטובת שיפור התחושה. התוצאה היא 350 כ"ס ב-7000 סל"ד ומומנט של 
37.4 קג"מ ב-5800 סל"ד, נתונים הנותנים מושג כיצד המנוע הזה מתנהג.

    

    

מערכת המיתלים הסטנדרטית של סינגר משתמשת במכלול בולם/סליל של KW, אבל 
הדורסט מרחיקה מעבר לזה ומצויידת ביחידת מיתלה מתוצרת Ohlins של RS עם 
תותבים ומוטות מייצבים משודרגים. גם הבלמים בדורסט אופציונליים ומקורם ב-993 
טורבו, עם קאליפרים בצבע תואם למדבקות שעל הגוף. אפילו תיבת הדוושות 
משודרגת עם קלאץ' של 911 טורבו. צמת מערכת החשמל הושלכה לפח והוחלפה 
במערכת בתקן צבאי, שמחירה חמש ספרות. בדולרים.

  

די ברשימת החלקים לבדה כדי להתחיל להבין איך מגיע מחיר הסינגריות לשמיים, 
אבל מה שבאמת מייחד את המכוניות שלהם זה הזמן והמאמץ המושקעים בתהליך 
הרסטורציה. הרוב חבוי מהעין, אבל הסדר והנקיון המחליפים את הבלגן המקובל 
מתחת למכסה מנוע 6 הצילינדרים מפגינים היטב את הדאגה האופיינית לפרטים. 
החלקים שנבחרו ממחישים את האיזון בין 911 מסורתיות ומודרניות. דוושות על 
העוקם ומתגים שבריריים הם שרידים מוזרים מ-911 קלאסיות, אבל הכל מוברג, 
מהודק ומגומר כאילו זו מכונית חדשה.

  

אותו דבר מאפיין את הנהיגה. בחנייה, בהתחשב במאמץ שנדרש כדי לסובב את 
ההגה העבה, הייתי מוכן להישבע שהוא חסר תגבור כוח. נסיון נוסף כשהמנוע כבוי 
גילה שהוא אכן מוגבר, אבל סינגר עבדו קשה על מסלול הניסוי כדי להעניק לו אופי 
ותחושה של הגה מהעידן שקדם למנגנוני תגבור, בעודו ניחן בישירות ובשימושיות של 
הגה כוח הידראולי משובח. בנסיעה, ההגה משוחח איתכם כאילו מדובר בפורשה 
ישנה, אבל בלי שהוא יקפץ וירעד וימשוך לעייפה. 



בכבישי מחוז דורסט הצרים זה תענוג אמיתי, ה-964 הקומפקטית נותנת תחושה 
שהיא קטנה ונחושה בעוד שההיזון החוזר דרך הידיים והמותניים מספק לכם את כל 
המידע שאתם צריכים על מה שהמכונית עושה ומתכוונת לעשות – מבלי להיות 
פולשנית, מאיימת או מסיחת דעת. הכל מעיד שאתם נוהגים ב-911 קלאסית; איך 
שהיא נראית, צליל המנוע או התנועה הזורמת על הכבישים המפותלים. אבל היא 
נתמכת על-ידי תחושת הבטיחות וההתנהגות המיושבת של 911 מודרנית, טריק 
שאפילו פורשה לא מצליחים לשלוף מהדגמים המודרניים שלהם.



בכבישים דורשניים מהירים יותר, האיזון המושלם בין שינויי כיוון חדים ב-911 קלת 
חרטום ויכולת המשיכה של מנוע אחורי מסורתי מאפשר לסינגרית לציית לנהג בלי 
לגרום לו להזיע או לחשוש שיעוף מהכביש. זו מכונית בה אתם יכולים לנהוג בזריזות 
ולהרגיש שאתם צריכים להשקיע מאמץ, אבל שזה מאמץ כדאי. 



יחסי ההעברה הקרובים של ההילוכים עוזרים כאן מאוד, וזה עוד הבדל מוחשי עם 
פורשה מודרניות. הילוכים קצרים ומיתלים הדוקים מאפשרים לדורסט לזלול עיקולים. 
כיול המיתלים קשוח וריסון הגוף מצויין, אבל הבולמים מעניקים רכות קטיפתית. גם 
כאן, הסוד הוא בבחירת מכלולי בוטיק ובכיולם המקצועני הודות לניסויים ממושכים 
ומפרכים. הסינגר הזאת אינה מכונית מירוץ וגם לא נבנתה עבור המסלול אלא לנסיעת 
כביש שהיא פשרה מושלמת בין מהירות לנוחות. היא מצליחה להשיג את הבלתי 
אפשרי, את הטוב משני העולמות – השגיונות שאנחנו אוהבים ב-911 יחד עם גיזום 
הקוצים שלהם.



הילוכים קצרים מאפשרים לכם ליהנות מהמכונית במהירויות שפויות יחסית, משהו 
שנמנע מבעלי מכוניות-על חדישות. רכישת פורשה סינגר "ישנה" פירושה העדפת 
נהיגה מהנה על עיסוי אגו שנותנים דריפט-מוד, פליפרים, אקטיב-אירו ויוצא באלה 
גיזמוז. כדי להשיג תחושות דומות ב-911 מודרנית, אתם צריכים לראות מספרים 
כפולים על הספידומטר. סינגר ממחישה שהרגשה חשובה ממספרים. במכונית כזאת 
קובעת איכות הביצועים ולא הכמות שלהם. 


זו אינה מכונית של מספרים – זו מכונית של תחושות

הפורשה החדשה הכי טובה היא אחת ישנה. 'פורשה של סינגר' היא מכונית מודרנית 
המצויידת במיטב המכלולים, אבל מצליחה לשמור על התחושה הגולמית של מכונית 
ספורט בשלה מבציר משובח. היא תגובה ישירה ל-911 מודרניות – ולרוב מכוניות 
הספורט בנות זמננו – אשר משנה לשנה יותר ויותר מבודדות את הנהג מההרגשה 
הבסיסית של שליטה במכונית חזקה. הזמר כתב שיר אהבה למכונית. 


_________________

הפורנו שלי


- דור אהרנוביץ, ז'נבה -
המכונית המהירה בעולם, פורשה 911 צהובה של סדנת RUF מקיפה את מסלול 
נירבורגרינג הישן, הארוך, בצורה משכרת חושים. השנה היא 1987, המסלול בוגדני,
 הנהג לובש ג׳ינס וטי-שירט ו'הציפור הצהובה' מחליקה בפראות מעיקול אחד לשני 
כאילו קווים ישרים אינם קיימים. תענוג צרוף. זו אולי לא הקפת המסלול הכי מהירה 
שהרינג ידע, אבל ללא ספק הכי מעניינת שאני חוויתי בתור נער שגילה את האינטרנט. 
זה היה הפורנו שלי. והנה היא מולי, אותה ציפור שכיכבה בסרטון הידוע קסם 
בנירבורגרינג
 (בגרמנית זה נשמע יותר טוב, Faszination at the Nurburgring). 

הצבע הצהוב שלה בהחלט לא הגוון הכי מעניין או בולט בתערוכת ז'נבה 2017, אבל 
לעומתה מחווירות כל המכוניות האחרות. סדנת 'רוף' היא יותר משפחה מאשר חברה 
ו-30 שנה של עבודת קודש בשדרוג ושחזור פורשאים הביאו אותם לראות את 
הכתובת שעל הקיר; העולם מתגעגע לימי הזוהר של המכונית. לצד פורשה מנופחות 
עם כנפי חללית שמציגות סדנאות שיפורים אחרות בז'נבה, משיקה משפחת רוף את 
CTR 2017, הומאז׳ צנוע ומוגדל במקצת לאותה Yellow Bird 911 המקורית.

    

היצירה החדשה נראית כמעט אותו הדבר אך אין ולו חלק אחד שהגיע ממפעל פורשה, 
הכל מיוצר במפעל הקטן של רוף, הפעם עם טכנולוגיה מודרנית; גוף שרובו קרבון, 
שילדת פלדה עם מיתלים חדשים, מנוע פורשה טווין-טורבו שמפיק 710 כ״ס (על 
1,200 קילו בלבד), הגיר כמובן ידני 6 מהירויות (למקורית היו חמש). כל חלל הפנים 
עטוף זמש שחור ולוח המחוונים הוא רטרו אותנטי, קונטרה נדרשת לאורגיית המסכים 
והפלסטיקה שחוגגת בסביבתה. 

נשיא החברה, אליוס רוף, מצנן את ההתלהבות שלי עם דלי קרח ומצהיר בקול רם 
שאין צורך להיות sideways driver  כדי לנהוג ב-911 הזאת. אני רוצה להאמין שהוא 
אומר זאת אך רק כדי להרגיע את הקליינט המבוגר והמאושר שעמד לצידו, שרכש 
אחת מתוך שבע המכוניות שנמכרו באותו יום (25 מתוכננות לייצור). המחיר: 3 מיליון 
שקל, לפני מיסים. פי-6 מהאם הרוחנית לפני שלושים שנה. 


______________________
חובבת 'שיפורים' (גלריה)
bb



    

Gemballa




  


RAUH-Welt