מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
נובמבר 2019
זנב לאריות



מכונית הספורט של אמריקה עושה רילוקיישן למנוע מהפרונט
לסנטר. האם זה הופך אותה ממכונית ספורט למכונית-על?


- מייק דאף / תצלומים: אנדי הנדריק

הדור החדש, השמיני, של שברולט קורבט, מספק ים של נתונים מרשימים. אבל אף 
אחד מהם אינו מרשים יותר מזה שסימן הדולר מתנוסס לפניו. המחיר הרשמי של 
קורבט הבסיסית הוא $59,995. כן, עודף משישים-אלף דולר עבור מכונית ספורט עם 
מנוע מרכזי 502 כוחות-סוס וביצועים הגובלים בטריטוריה של מכוניות-על. מציאה היא 
מילה נדושה, אבל קשה למצוא אחת שמתארת את C8 בצורה מוצלחת יותר. 

קצת פרופורציות: C8 בסיסית זולה בארה"ב ב-255 דולר מפורשה 718 בוקסטר 
(שמחירה בישראל 459,000 שקל, כולל מיסים – ר'א'). שדרוג לרמת הגימור 3LT 
מקפיץ את המחיר ל-$71,495 ואם תחשקו גם בחבילת ביצועים Z51 (אגזוז ספורט, 
דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מוגדלים, אווירודינמיקה משופרת וצמיגי מישלן 
פיילוט ספורט) תשלמו $5000 נוספים. אופציה אפשרית אחרונה היא בולמים 
אדפטיביים ($1895). קורבט עמוסה בכל התוספות עולה $78,390 – עדיין פחות 
ממה שפורשה מבקשים כאן עבור קאיימן GTS (שמחירה בארץ 683 אלף שקל).



שברולט מדברים על קורבט עם מנוע מרכזי מזה שני עשורים; התכנית המקורית 
היתה, שהדור הקודם C7 יעשה את המעבר, אבל פשיטת הרגל של ג'נרל-מוטורס 
ב-2009 גרמה לביטול הפרוייקט. בעוד שיש הרבה חדש ב-C8 גם מעבר לחידוש של 
הפיכת הסדר בין הנוסעים למנוע, יש גם הרבה מן המוכר. העיצוב ממחזר מוטיבים 
מהדור הקודם, כמו חרטום כריש ופנסים אחוריים. השלד בנוי מאלומיניום, אבל הגוף 
עדיין עשוי פייברגלאס. ולמרות שקפיץ העלים הרוחבי(...) בזנב C7 הלך לעולמו, מנוע 
ה-V8 העתיק עדיין משתמש בשסתומים עיליים ולא בגל-זיזים עליון. מחפשים חידוש? 
גיר רובוטי דו-מצמדי 8 מהירויות הוא שמעביר את הכוח לגלגלים האחוריים.



הרושם הראשוני חיובי לגמרי, קורבט החדשה נראית מתוחכמת ואיכותית, הקוקפיט 
כבר לא מדיף את אותו ניחוח של פלסטיק זול שאיפיין את קודמותיה. המכונית בה 
נהגתי באיזור דטרויט היתה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, 3LT, כשכל חומר מגע 
שאינו זכוכית הוא עור, אלקנטרה או סיבי-פחמן. הנדסת האנוש פחות מוצלחת: טור 
מתגי בקרת האקלים הארוך בין המושבים אינו קריא ומושב הנהג גבוה מזה של הנוסע 
– אפילו במצבו הנמוך הוא גבוה מדי. נהגים גבוהים יסבלו מתקרה נמוכה, למרות 
שגם C8 ממשיכה עם תצורת טארגה של לוח גג נשלף (גירסת ספיידר פתוחה לגמרי 
תשווק בשנה הבאה). גלגל ההגה הוא המרובע ביותר מאז אוסטין אלגרו והמפגש בין 
לוח המחוונים הארוך והשמשה השטוחה יוצר השתקפויות טורדניות.

  



ערימת התלונות האלו מתגמדת מול מעלותיה של המכונית החביבה. החלטת GM 
לשמור על המנוע המיושן עבור הגירסה הבסיסית של קורבט נראית מוצדקת תוך 
מספר דקות. הוא אמנם חסר תחכום, אבל הוא יעיל, נמרץ ומאוד כריזמטי. למרות 
הרילוקיישן של המנוע מהפרונט לסנטר, רמת הרעש לא עלתה והטרטור בתדר נמוך 
אפילו פחת לעומת דורות קודמים. עם מומנט של 65/5150 קג"מ ומשקל של 1530 
קילו, תגובת הדוושה מיידית גם בטורים בינוניים ולמרות שהמנוע לא יטפס מעבר 
ל-6600 סל"ד, סמוך לקו האדום הוא נשמע טוב יותר מאשר כמה מתחרים נוצצים 
במאות ואפילו אלפי סל"ד גבוהים יותר.

במונחים של ביצועים טהורים, קורבט החדשה לא מותירה רושם שהיא מהירה 
משמעותית מהקודמת, למרות שנתוני התאוצה השתפרו. שברולט טוענים שבסיוע 
בקרת שיגור היא תגיע למאה קמ"ש תוך 3 שניות ויש גם אפשרות לפרפר ולחמם את 
הצמיגים האחוריים על-ידי שחרור סימולטני של מנופי הגיר. ויתור על שני תרגילים 
אגרסיביים אלה יאריך את הזינוק התקני בחצי שניה.



השינוי הגדול באמת מתבטא בשיפור קיצוני הן ביציבות והן בתחושת הבטחון של 
הנהג. בעוד ש-C7 היתה עצבנית כל אימת שהתבקשה לטוס בכביש מפותל, ל-C8 יש 
אחיזה עצומה והיא לא עושה רושם שהיא זוממת לבגוד בכם בעיקול הקרוב. רק 
מעיכה בריאה של המצערת בפנייה הדוקה תערער את אחיזת הצמיגים האחוריים; 
בפניות מהירות יותר הוא דבוקה לאספלט. בשני מצבי הפעולה שלהם, תיור וספורט, 
הבולמים האדפטיביים מסייעים להעניק נסיעה נוחה, בין אם המכונית נדרשת לנסוק 
או לצלול. לאחיזה הגבוהה יש גם חסרון: תחושה מוגבלת בהגה במהירויות מתונות. 
ההגה מהיר ותגובת החרטום נלהבת, מה שמאפשר לבנות אמון ביכולתה של המכונית 
לייצר כוחות-ג'י, אבל ההיזון החוזר דרך ההגה עמום. לא בדקתי, אבל ייתכן שזה 
משתפר במהירויות ובעומסים המושגים רק על מסלול.



הגיר הרובוטי הוא הישג נוסף במכונית במחיר הזה. הוא אמנם פחות נמרץ ודרמטי 
ממה שמאפיין העלאת הילוכים במכוניות-על, אבל ההחלפות מהירות כברק בכל 
המצבים והגיר מעודן במצב אוטומטי. יחס ההעברה נותר גבוה, כמקובל בקורבטים; 
רק 1500 טורים ב-115 קמ"ש בהילוך הגבוה. זה טוב לצריכת הדלק, אבל מצריך לא 
מעט הורדות הילוכים כשנדרשת האצה פתאומית ממהירות שיוט. 

מעבר למחיר, השוני הגדול לעומת מכוניות-על טהורות הוא השימושיות; הקסם 
המסורתי של קורבט הוא היותה מכונית ספורט לשימוש יום-יומי. חלל המטען, 356 
ליטר, מתפצל בין שני קצוות המכונית. תא המטען האחורי בנוי לאחסן את לוח גג 
הטארגה.



המעבר למנוע מרכזי לא הופך את קורבט ממכונית ספורט למכונית-על. משימתה 
הראשונית של C8 אינה שונה מזו של אבותיה: מכונית ספורט חזקה המשלבת יחס 
כוח/כסף ללא תחרות עם פרקטיות נאותה. אין לה מיקוד הדינמי או תחכם טכנולוגי של 
סופרקאר אמיתית, אבל היא גם לא ממש שואפת להיות כזאת. למעשה, הסנונית 
הראשונה בדור השמיני היא גם האיטית במשפחה; גירסאות עתידיות חזקות יותר 
כוללות מנוע טורבו מודרני והיברידית עם קרוב ל-1000 כ"ס, שתשחק במגרש של 
הגדולות. 


__________________________________________________________


אלבום. 66 שנות קורבט