מבחנים

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
טויוטה קורולה קרוס
הג'יפון האולטימטיבי?
BYD
הסערה המושלמת
ספורטיביות: משפחת קופרה
פורמנטו-מה?
חשמלית: רימאק נוורה
ההיפר-מכונית החזקה, המהירה – והמטומטמת – בעולם
ספורט סדאן בצבע: ב-מ-וו - אלפא - מרצדס
קלאסיקה מודרנית
משפחתיות: סקודה אוקטביה - מאזדה 3
הג'יפונים השתלטו על המגרש?
ספורטיביות: אלפא ג'וליה GTA
האלפא מהסיקסטיז היא היום מלכת הטרנד
כבישטח: אסטון-מרטין DBX
מנוע גרמני וכסף יהודי חוברים להצלת סמל בריטי
ספורטיביות: אסטון-מרטין DB5
המכונית הכי מפורסמת בעולם
ספורטיביות: פורד פוקוס ST - פורד מוסטנג בוליט
שתי גישות שונות לגמרי למכונית ספורטיבית
טרנד: המראה החלוד
אם האוטו שלך מחליד, סימן שיש לו עתיד
שטח: לנד-רובר דיפנדר - תרצדס G - ג'יפ רנגלר רוביקון
דיפנדר החדש פוגש בכביש ובשטח את שני יריביו
קומפקטיות: פורד פוקוס נגד פורד פוקוס
מי המוצלחת בין גירסאות הפוקוס
ג'יפונים: ניסן ג'וק - סיאט ארונה
הג'יפון הראשון מול מנצח מבחן הג'יפונים הראשון
ג'יפונים: פיג'ו 2008 - סיטרואן C3 איירקרוס - סקודה קאמיק - VW טי-קרוס
צרפת נגד גרמניה בעימות כפול
ספורטיביות: הצ'בק חמות
החמישיה הפותחת + עשיריית הספסל
ספורטיביות: פורשה 911 GT3 RS
הזירה המושלמת עבור המשוגעת שבמכוניות
ספורטיביות: אודי קוואטרו
40 שנה לקוואטרו, המכוניות והאייקון
מיקרוואן: סיטרואן C5 איירקרוס - פיג'ו 3008 - סקודה קארוק (וגם ב-מ-וו X3 וקיה ספורטאז')
מי הכי מומלץ למשפחה עם ילדים
ספורטיביות: שברולט קורבט C8
ממכונית ספורט למכונית-על?
ספורטיביות: מקלארן F1 - סנה - P1
עדיין המכונית הגדולה בהסטוריה?
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
שטח: למבורגיני LM002
נשבר מג'יפונים? קבלו את הדבר האמיתי
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
BYD
ספטמבר 2022
הסערה המושלמת
 השקה אטו 3 BYD
 

מעולם לא היה תזמון נכון יותר להשיק ג'יפון חשמלי עממי.

עדר צופה במחירים המטפסים, בעמדות הטעינה שצצות כמו פטריות אחרי הגשם וממהר לצאת ולסגור עסקה. מצויד בכרטיס האשראי הוא דופק על דלתות סוכנויות החשמ-סיניות (כמו MG או ג'ילי) אך אולם התצוגה ריק ממכוניות, הפאניקה רק גוברת, חיפוש מציאות באינטרנט מגלה מודעות למכירת חשמליות משומשת ביותר יקר ממחיר אחת חדשה. שם הוא כבר קורס טוטאלית. הרכבת החשמלית יצאה מהתחנה והוא הפראייר היחיד שאינו עליה, ממש כמו הפעם ההיא שהאחיין הציע לקנות ביטקוין בחצי דולר. הפעם זה לא יקרה שוב! 

 

לחץ, לחץ.

בחאן שחרות הישן, הזמן האט. שיחות מעוטות מילים החליפו את הקליטה הסלולרית ומסעות הגמלים של ספי הנגבי העניקו לאורחים הרפויים טעימה מהחיים שלפני המצאת הגלגל. השבוע, בחדר המצגות של המלון היקר בארץ- "ששת החושים", שנבנה על חורבות אותו החאן על פסגת מצוק הפונה לירדן, נפרסה התוכנית החפוזה להמשך הפלישה.

הטלפונים של קבוצת עיתונאי הרכב לא נחו לרגע, לכל אחד יש שכן, מכר, או ספר כלבים שקלט את שבבי המתרחש במדיה החברתית ומנסה להשתמש בקשריו כדי לדלות פרטים לפני כולם - כמה היא עולה? איך הסוללה? שווה לבטל את הזמנת הסינית הפלונית שביצעתי לפני חצי שנה? מהר, מהר, השעון דופק!

הפעם מדובר בחברה סינית יחסית ותיקה, שהחלה דרכה בייצור סוללות לטלפונים ניידים בסוף שנות התשעים וצמחה די מהר להיות מעצמת תחבורה חשמלית, בעיקר בתחום האוטובוסים (כבר לפני עשור עלו כמה אוטובוסים חשמליים שלה ארצה), אך יתרונה העיקרי על היצרניות הסיניות הצעירות הוא בבעלות כל שרשרת האספקה, החל מכריית הליתיום (שלפעמים נעשית בצורה פחות הוגנת ), ייצור הסוללה, השבבים והמנועים. כלומר שבמגפה הבאה, שעלת הקרוקודיל למשל, היא לא אמורה להיתקע בלי חלקים. 

byd atto 3

יבואן חדש בשוק

כדי לייבא את המעצמה הסינית ארצה, מהר, ובכמויות, התאחדה קבוצת שלמה מחזיקת הזיכיון עם קבוצת אלייד, בעלת צ'מפיון מוטורס יבואנית קונצרן פולקסווגן, ומכאן השם המתוחכם - שלמה-מוטורס, ומה לגבי המותג עצמו? שמו הלא קליט הוא- B.Y.D - "בנה את החלום שלך". שלי בטוח לא נראה ככה, אבל יאללה, מה יש לכם להציע? 

שלמה מוטורס

בתור התחלה, לא פחות משלושה דגמים שונים

מיקרוואן (בעיצוב שטח כמובן) 7 מקומות בשם TANG, עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ו- 520 (!) כוחות סוס. הסוללה הענקית שלו אמורה להספיק ל- 400 קילומטר בנסיעה משולבת, או- 530 ק"מ בנהיגה עירונית, לפי תקן WLTP (מהניסיון שלנו, יש להפחית מהתקן 20-25 אחוזים כדי להגיע לטווח האמיתי). על טנג הזריז מבקשים BYD מחיר "צנוע"- 290,000 שקלים, 60 א"ש פחות ממרצדס חשמלית בעלת 7 מושבים וטווח דומה (אך מנוע חלש בהרבה)

byd tang   byd tang

HAN, סאלון-ספורטיבית, עם עיצוב מוצלח למדי ומכלולים חשמליים זהים לאלו שב-TANG, אך בזכות משקלה וצורתה ביצועים וטווח טובים בהרבה - 3.9 שניות למאה, 520 קילומטר משולב. 300,000 שקלים, מחיר זהה לטסלה מודל 3 פרפורמנס. עבורי היא המכונית המסקרנת שבחבורה, אך טרם התאפשר לנהוג באחת. 

byd han  byd han

המכונית השלישית היא המושכת ביותר לעדר - ATTO-3. עם מימדים דומים לקיה ספורטאז', מציע אטו-3 ספסל אחורי מרווח עם רצפה שטוחה ותא מטען לגמרי מספק. העיצוב החיצוני אירופאי לכל דבר אך בפנים התמונה לא יכולה להיות יותר שונה, עם עיצוב מאוד, נקרא לזה, אמיץ. יש כאן יציאות נחמדות כמו מיתרי גומי בדלתות שהילדים יכולים לפרוט עליהם (ועל העצבים שלכם) כמו על גיטרה קטנה, ומסך מרכזי שיודע לסובב עצמו פיזית 90 מעלות ובעצם להפוך מאופקי לאנכי וחזור חלילה, לפי צורך האפליקציה שבשימוש. מאוד מפתה לקרוא לזה גימיק מיותר, אבל זה די גאוני, למרות שבשלב זה עדיין אין אפשרות לשיקוף הטלפון במסך, וגם לא להתקין שום אפליקציית ניווט. B.Y.D מבטיחים שיתקינו בכל המכונית אנדרואיד-אוטו ואפל-קארפליי בעדכון תוכנה מרחוק תוך גג חצי שנה מהיום, מקווה שהם יעמדו בכך. ללא שיקוף, המסך הענק שווה לבריכה ריקה ממים. 

byd atto 3

סביב אותו המסך תמצאו שלל קווים, משטחים, מרקמים וצבעים, גלגל ההגה לבדו כולל חמישה צבעים שונים, ודרכו מתגלה לוח מחוונים שהוא בעצם מסך צבעוני קטן שנראה כמו מחשבה לאחר מעשה ואת הנתונים החשובים שבו יש לפעמים לחפש בצמצום עיניים. בנוסף, הדלקת הפנסים הראשיים מכניסה את צמד המסכים למצב "לילה", כך שבאור יום מאוד קשה לראות את התצוגה. 

סחורה חמה, לא לגמרי במובן הנכון.

בוני החלומת מתפארים במערכת ויסות תרמי של הסוללה, כדי לאפשר לה לעבוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, הרבה יותר קיצוניים מאלו ששררו ביום ההשקה, אך את המזגן כנראה לא עדכנו על תנאי העבודה, ושילוב של פתחי מיזוג מאוד-מאוד נמוכים (הכי נמוכים שנתקלנו בהם למען האמת) עם יחידת קירור שלטענתם מיועדת לשווקים אירופאים קרירים, פשוט לא עושה את העבודה בצורה מספיק טובה. תחת השמש היוקדת, את הדממה החשמלית מפר רעש מפוח הנסחט למקסימום. 

יש בכלל מה לדבר על התנהגות?

האמת שכן. אמנם אין לאטו-3 שני מנועים כמו בדגמים האחרים, אלא רק מנוע קדמי עם 200 וטיפה כוחות סוס, אבל יחסית לחשמלי הוא לא כבד מדי (1,750 ק"ג) ויש בו איזון לא רע בכלל, שזה מה שבאמת חשוב. רגישות הדוושות נכונה, הבלימה שהיא נקודת תורפה רצינית בחשמליות די צפויה, ההיגוי סביר לגמרי ואם לא ידחק לגבול הטעם הטוב, אטו-3 לא יאבד את קור רוחו. הודות למתלה אחורי נפרד, נוחות הנסיעה הבין-עירונית לא רעה בכלל, ויכול מאוד להיות שגם זו העירונית, אך לא פגשתי בשום עיר אמיתית (סליחה, מצפה רמון) בדרכי כך שלא אוכל להתחייב על כך. 

בתחילת הדרך סוללת אטו-3 הבטיחה שתתן לי גב 420 קילומטרים, אך אחרי 300 בלבד של נסיעה בין-עירונית במהירות יום-יומית ריאלית היא הוציאה לשון והתחננה למנת הטעינה שלה. יכול להיות שאחרי כמה מחזורי טעינה היא תתבגר ותשתפר (זו הטענה הרווחת, אני בינתיים חושב שזה בולשיט של אנשי מכירות) אך אפילו אם זה יקרה, קשה להאמין ש- 400 קילומטר בטעינה אחת זה משהו אפשרי כאן. 

אטו 3  אטו 3

פערי תרבות

נכון, המזרח יודע לייצר ג'אנק, כמו רובה המים הזה שקניתם בפורים, והפסיק לעבוד אחרי שלוש לחיצות, אבל בסופו של דבר הכל עניין של ביקוש, אחרי הכל זה בדיוק מה שהיה צפוי ממנו, אך כאשר מתבקשים לייצר מחשב של אפל למשל, שיעבוד יותר שנים מהלברדור שלכם, הם לגמרי מסוגלים. 

אופן הפעולה הזריז של היצרנים הטריים תפס את יצרני הרכב הוותיקים ביותר עם המכנסיים למטה, אך ברור לכולם שדגל לבן אינו מונף ואת פער יכולת הייצור (והמחיר לצרכן שנובע מכך) ידביקו רוב המותגים המבוססים תוך שנים בודדות. זוהי שעת השין של היצרנים הסיניים להתנפל על שווקים חדשים, אך התחרות האמיתית תהיה להוכיח את זכות קיומם לאורך זמן, ולשם כך יהיה עליהם לבנות איזשהו חיבור מותג-לקוח או נחשקות ייחודית. את התוכנית הזו טרם ראינו. 

byd atto 3

אה כן, המחיר!  

שלמה-מוטורס הוקמה והצליחה להביא ארצה מותג שלם בפרק זמן חסר תקדים, זה לא פשוט כלל ועשו זאת כך מכיוון שהם מבינים טוב מאוד בדיוק כמה התקופה הזו עשויה להיות מכריעה עבורם, ממש עכשיו לפני העלאת המס הצפויה על מכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות בינואר הקרוב (ככל הנראה, בעשרה אחוזים בערך), בזמן ששאר היבואנים ריקים ממכוניות. זהו הרגע לרכב על הגל ולהציף את השוק במכוניות, אבל כדי למכור כמו לחמניות אסור לבקש מחיר גבוה מדי, מצד שני צריך גם להשאיר מקום תמרון להנחה עבור ציי-רכב ואפס קילומטר למיניהם (התמחות של שלמה אחרי הכל) ואולי גם להתכונן למחיר של שנה הבאה. 156,500 הוא תג המחיר שהוצמד לאטו-3, אם תרצו מסך גדול יותר כמו בתצלומים, תא מטען חשמלי ותאורת אווירה רוקדת (איך אפשר בלי) זה יעלה לכם עוד 8,500 שקל, המחיר לא כולל עמדת טעינה.  

הרכבת יוצאת מהרציף.