מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
למפרט המלא במדריך
ינואר 2018
שוני זהה


300 אלף שקל יכולים לקנות כמה מכוניות נהיגה מרתקות.
עימות בין שתיים עם תשובה מאוד שונה לאותה התלבטות.
מי עדיפה?


- אנדרו פרנקל / תצלומים: וויל וויליאמס -

בניגוד למה שכתבי רכב רבים היו מקווים שרוכשי מכוניות יעשו, הם לא תמיד חושבים 
לפי אותו הגיון. הם לא מארגנים את המכוניות המועמדות בקטגוריות מעורפלות ואז 
מגבילים את הציד שלהם רק לאלו העונות על הדרישות באיזור הבחירה הרלוונטי יותר. 
לא מזמן היתה לי שיחה עם מישהו המתייסר בשאלה, אם לרכוש פורשה 911 או את 
גירסת הסופר-צ'ארג'ר של ריינג'-רובר ספורט. מישהו אחר שיתף אותי בהתלבטות קשה: 
איך החיים שלו יקבלו יותר פלפל, עם פרארי 488 או מטוס קל. למען האמת, הדבר היחיד 
המשותף לכל המועמדות בכל רשימת קניות הוא, שהמכונית הנבחרת צריכה להיות 
במסגרת התקציב.

אז אולי אנחנו לא צריכים להיות מופתעים למצוא כאן מבחן השוואתי בין שתי מכוניות כה 
שונות. מבחינת התפיסה; המשותף בין הונדה סיוויק טייפ-R לאבארט 124 ספיידר אינו 
רב מזה שבין טראמפ לאובאמה. ואולם, שתיהן קיימות בראש ובראשונה כדי לספק הנאה 
מנהיגה עבור סכום דומה של 300 אלף שקל (בארץ ההונדה זולה יותר – ר'א'). המסקנה 
היא, שמדובר בשתי יריבות לגיטימיות.



נימוק טוב לערעור על העימות הזה הוא, שאפילו לפני שהשתיים נפגשו יכולתי לדעת 
בדיוק מדוע סיוויק עומדת לרצוח את ספיידר. ולהיפך. ההונדה הרבה יותר מהירה ויש לה 
ניהוג עוצר נשימה עבור הצ'בק הנעה קדמית, ויחד עם זאת יש בה מקום לחמישה ובגאז' 
עצום. כמובן שזאת המכונית הטובה יותר. למעט העובדה, שכאשר מגיעים לנושא למענו 
הן נוצרו, הנאה מנהיגה, מה שקובע לא נמצא על הנייר אלא על הכביש. ואיזה סיכוי כבר 
יכול להיות למכונית שאינה מאוזנת מטבעה, עם ההנעה הלא נכונה ושמוצאה ברכב 
שתוכנן לנסיעות לבית-ספר ולקניות, מול רודסטר דו-מושבית קלת משקל עם הנעה 
אחורית? כנראה שלא הרבה.



הגעתי לנקודת המפגש כשאני נוהג בסיוויק, משבח את המלאכה המופלאה שביצעו 
הונדה במכונית הזאת ותוהה מדוע הם נזקקו לכל כך הרבה נסיונות לפני שגילו מחדש 
את הניצוץ של טייפ-R המקורית. הונדה מדביקים את לוגו Type R על סיוויקים כבר 
עשרים שנה וחמישה דורות, וזה השני מאז שהיצרן נטש את המנוע האטמוספרי תאב 
הטורים לטובת מנוע טורבו. אני חושש שהם ידעו כל אותו זמן ש-R מבלפת אך פשוט לא 
התייחסו, עד שנוכחו לדעת שאי אפשר להמשיך לעבוד על הקהל עם מכוניות שרק נראו 
משגע ונסעו מהר. הדגם החדש הזה יכול היה להגיע רק מצוות שהבין את הונדה הישנה, 
הונדה חולת ההגה, הונדה שהוא עדיין היצרן היפני היחיד שזכה באליפות העולם 
בפורמולה 1. בין ההצ'בקיות היא זריזה כפי שגולף R זריזה, אבל בעוד שהפולקסווגן 
מסתפקת בלהותיר אותכם שמוטי לסת לנוכח יכולותיה, ההונדה תופסת את קצוות פיכם 
ומושכת אותם לעבר אוזניכם. יש לה אחיזה שגורמת לכם לצחקק ומיתלה אחורי – הפעם 
כבר נפרד, תודה לאל – שמספק מידה של שליטה ודיוק שלא תמצאו אצל שום מתחרה. 


       כאשר רובנו יושבים גבוה כדי להשיג נקודת תצפית 
   שולטת, קל לשכוח את ההנאה שבישיבה כה קרובה לכביש


כמובן שספיידר היא מכונית שונה לגמרי. גם לה יש מנוע טורבו 4 צילינדרים המניע רק 
שני גלגלים דרך גיר ידני 6 מהירויות, אבל כאן מסתיים הדמיון. לאבארט מבנה טהור עם 
מנוע קדמי, הנעה אחורית ושני מושבים, בעוד שההורות שלה מסובכת – מאזדה עם 
מנוע פיאט המיוצרת ביפן ועונדת סמל של מה שהיתה פעם אחת מסדנאות השיפורים 
הגדולות באירופה. ואולם ל-124 יש צידוק בסיסי שאף מכונית מסוגה של סיוויק לא יכולה 
אפילו לחלום לחקות. בימים אלה, כשרובנו יושבים גבוה כדי להשיג נקודת תצפית 
שולטת, קל לנו לשכוח את ההנאה שבישיבה כה קרובה לכביש בקוקפיט הדוק, מוקפים 
רק בעזרים חיוניים. אפילו לפני שאתם זזים מטר, האבארט נותנת תחושה יותר 
ספורטיבית, יותר מתאימה למטרה המסויימת הזאת: מכונית טהורת גזע המשכיחה 
שהיא אינה אלא בת-כלאיים.  



לפחות עד שמתניעים. מנוע ההונדה אינו ציפור שיר, אבל רוב הזמן הוא הוא חוסך ממכם 
את קולות המפוח המקדמים את נהג האבארט. שוב ושוב אינכם יכולים לשכוח את המנוע 
האטמוספרי במאזדה MX-5, שעולה 65 אלף שקל פחות. הרושם הראשוני הוא, 
שספיידר הוא כלי נעים, אבל לא בצורה המכשירה אותו להתמודד עם האתגר שבעימות 
הזה. יש לה גיר מצויין – טוב בהרבה מזה שבסיוויק – ותחושה מלבבת של מיידיות 
המאפיינת מכוניות קלות עם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50 לפנים-אחור. היא פשוט 
ממקמת אותכם במרכז העניינים, במובן המילולי. אבל נוחות הנסיעה פושרת, ההגה חסר 
איכשהו את התחושה שיש ב-MX-5 והמנוע מזכיר לכם ללא הרף את המיגבלות של 
טורבו קטן. 



סיוויק, לעומת זאת, משעשעת כבר מהזינוק, בין השאר מאחר שאינכם זקוקים ליותר 
מאשר חתיכת כביש ישר ופרפור של בוהן ימין כדי שהכיף יתחיל. כשאתם קוראים 
שהאפס למאה שלה קצר בשניה תמימה מזה של 124 (בגירסה הידנית, שלא נמכרת 
בארץ – ר'א'), קחו בחשבון שהמקדמה הזאת מושגת למרות מיגבלות המשיכה של הנעה 
קדמית. אילו היא היתה מסוגלת לזנק כמו האבארט, היא היתה מתקרבת לחמש שניות 
עגולות – רמת ביצועים שונה לגמרי המבדילה בין מהירה למדי למהירה בטירוף.


     אתם בספיידר ומנסים להישאר צמודים לסיוויק הממהרת, 
    מגלים שאתם לא מסוגלים - אבל זה פשוט לא אכפת לכם


ואז אתם עדים למשהו מוזר. אתם בספיידר ומנסים להישאר צמודים לסיוויק הממהרת. 
דבר ראשון מתברר לכם שאתם לא מסוגלים – שום דבר מפתיע – ואחרי זה שפשוט לא 
אכפת לכם, מפני שברגע שאתם מתחילים ממש לנהוג בפיאט הקטנה, האופי שלה 
משתנה. לפתע היא נותנת תחושה חדה ועירנית. למנוע יש את החסרונות שלו, אבל 
גמישות בטורים נמוכים אינה אחד מהם, וככל שגוברת האנרגיה שהוא מזרים לשילדה 
נעשית המכונית חיה יותר. 



זה הרגע בו מתחילה האבארט לעשות דברים שההונדה לא מסוגלת. אתם מבחינים 
ברוחב שלה, יותר נכון בחסרונו: 124 צרה ב-14 סנטימטר מ-R, כך שאפשר לקחת קו 
נכון בפניות שסיוויק מסתפקת בלעבור דרכן. ואז אתם מרגישים, שלא משנה מה תעשו – 
החרטום תמיד מוצא את שיא הפנייה, מפני שמי שכייל את השילדה ידע שלתת-היגוי אין 
מקום במכונית כזאת. ובסוף היא מציעה את החומר הטוב באמת, בצורת אינספור 
אפשרויות לנווט את תנועתכם תוך שימוש בקצה האחר של המכונית. דיפרנציאל מוגבל 
החלקה אמנם מאפשר החלקות מיותרות אך פחות מספקות מאשר שמירה קלאסית על 
קו נייטראלי כדי להפחית את זווית הפניית ההגה לאפס מעלות - לשני הכיוונים - תוך כדי 
האצה אל מחוץ לעיקול. והכי טוב, רמת אחיזה צנועה פירושה שכל זה זמין כבר 
במהירויות צנועות יחסית. 

    

    

סיוויק טייפ-R נותנת תחושה כבדה בהשוואה, אתם מרגישים כל אחד מ-320 הקילו 
הנוספים שהיא חייבת לסחוב. לוקח קצת זמן עד שהיא חוזרת למיטבה, אבל כשזה קורה 
אינכם יכולים שלא להיווכח שזו חווייה פחות אינטראקטיבית, שההנאה נרכשת יותר 
מהערכה של מה שהיא מסוגלת לעשות מאשר ממה ששניכם יכולים להשיג יחד. זה לא 
נעשה פחות אמיתי, אבל גורם לכם להיות מודעים למיגבלות של מכונית כבדה עם הנעה 
קדמית. 

          סיוויק טייפ-R היא ביצועיסטית בלתי מתפשרת,
         כשרונותיה רחבים כפי שאלה של ספיידר עמוקים
  

נעשים כאן ויתורים וכדאי להיות מודעים להם לפני שמושחים את המנצחת. אני לא בטוח 
מדוע אני מרגיש קצת מופתע לומר זאת, אבל בסופו של דבר האבארט היא מכונית מהנה 
יותר לנהיגה. הבעיה היחידה היא, שחייבים לנהוג בה חזק לפני שהיא לוקחת אותכם 
לאותו מפגש אינטראקטיבי בין מכונית לנהג, שההונדה לא יכולה להתקרב אליו. טייפ-אר, 
לעומת זאת, תמיד שומרת אותכם מבסוטים. בין אם אתם חורכים אספלט במהירות או 
חותכים פניות בקצב, היא ביצועיסטית בלתי מתפשרת, כשרונותיה רחבים כפי שאלו של 
ספיידר עמוקים.  



וכאן הבעיה. עד הנקודה הזאת עמדתי להפתיע אותכם ולבחור באבארט. רק כשאתם 
נוהגים במכונית ספורט קלה ומסורתית, שתוכננה כהלכה, אתם נוכחים לדעת שאפילו 
במהירה שבהצ'בק החמות הרבה הלך לאיבוד. אבל סיוויק פשוט טובה מדי יותר מדי זמן. 
נכון, בתנאי נהיגה אידיאליים האבארט היא מכונת נהיגה עדיפה, אבל לא לעיתים קרובות 
יוצא לנו ליהנות מכאלה. גם נסיעה בספיידר עם גג פתוח היא כיף לא קבוע. לעומת זאת, 
בעולם האמיתי מההונדה תמיד אפשר ליהנות, אם רטוב או יבש, בכביש ריק או עמוס, 
ובחברת אחד, שניים או שלושה. אז בואו נעניק את הנצחון המוסרי לאבארט וננסה לא 
לחשוב יותר מדי עד כמה אפילו MX-5 הזולה ממנה מהנה אפילו יותר. אבל הנצחון 
הכולל שייך להונדה.