חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2008
  ניסן קיוב  
        

שתפו עם חברים: Share


יופי, הגיע הזמן
שש שנים מבוזבזות היינו צריכים להמתין עד שניסן הואילו להפשיר את קיוב
הנהדרת לייצוא. האמת היא, שבמקרה שלה זה לא היה קל; המבנה
האסטימטרי (אין חלון צד אחורי בצד הנהג) מאלץ מבנה שונה למדינות
המפגרות האלו המעדיפות הגה שמאלי. בשנת 2001 הדהימה ניסן עם מכונית
תצוגה בשם שאפו (ע"ע בארכיון החדשות), שאכן היתה ראויה להסרת הכובע:
"היא נראית כפי שרק מכונית תצוגה יפנית יכולה להיראות ומצליחה למלא את
ייעודה היחיד עלי אדמות: לגרום לכם לחשוב, שאולי המכונית המשפחתית
המוכרת היא בעצם החמצה טוטאלית. "

שנה לאחר מכן הפכה שאפו הווירטואלית לקיוב הסדרתית אך לא הגלובאלית;
ניסן סברו שהקוביה, המבוסססת על מייקרה, קטנה מדי עבור העולם המנוכר
לתרבות הממזערת היפנית. היום, כשיוצאת קיוב חדשה וגדולה יותר - שעדיין
מקפידה לא לסגת מהעיצוב הגאוני של המקור - היא מושקת גם בארה"ב
ותגיע גם לאירופה. קיוב לא ממש תפחה; אורכה זהה לרנו קליאו ובסיס
הגלגלים שלה, 2.53 מטר, מאפשר יצירת תא נוסעים גבוה ומרווח, שלדברי
הנחתום משרה אווירה של ג'אקוזי...
הנתונים הטכניים הבסיסיים הם מנוע 1.5 ליטר 109 כ"ס המשודך לגיר רציף
אך זה יכול להשתנות בהתאם לשוק (ביפן יש גם גירסת הנעה כפולה וגירסה
ארוכה 7 מושבים). אבל במקרה הזה, הפרטים הרבה פחות חשובים
מהקונספט עתיר ההשראה. שאפו, קיוב.

מדד הסקרנות