חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2009
  לנד-רובר דיסקאברי
        

שתפו עם חברים: Share


מתריינג'ר
מצד אחד, לנד-רובר נחשב למותג חזק, חזק מאוד אפילו; מצד שני, המפעל
שמאחורי השם עלה בעשור-ומשהו האחרונים על דרך חתחתים, שהיה צורך
בבקרת Terrain_Response כמו שיש לדיסקאברי כדי לצלוח אותה בשלום.
וכך מצאה עצמה לנד-רובר מחליפה בעלים בקצב שהיה מבייש בלרינה רוסיה:
מרובר לב-מ-וו, מב-מ-וו לפורד, מפורד לקונצרן ההודי טאטא (שבאותה
הזדמנות קיבל גם את יגואר כבונוס). גם המוצרים עצמם, עם כל ההילה,
סבלו ממוניטין לא מחמיאים של קשיי סיבולת. אפילו הדור הנוכחי של
דיסקאברי, שהצליח למזג יכולת כביש ושטח ללא תחרות הודות לשימוש
בטכנולוגיה בלעדית, נזקק ללא מעט "עדכוני תוכנה" בשנותיו הראשונות.
הוסיפו לזה את המאמץ המקביל שנדרש מטאטא בפיתוח וייצור פרוייקט נאנו
השאפתני (ע"ע). בקיצור, על ההודים הוטלה חובת הוכחה לא קלה.

שנה בדיוק אחרי הרכישה הפציצה לנד-רובר החדשה את תערוכת ניו-יורק עם
מקבץ שיפורים שדי להגדירו במלה בודדת: מרשים. במכה אחת עברו לא פחות
משלושה דגמים, דיסקאברי, ריינג' רובר וריינג' ספורט, מתיחת פנים רצינית,
שבמקרה של הדיסקו משיקה להגדרה של החלפת דגם. כמפגן יכולת, כהצגת
תכלית, לנד-רובר הותירו בימים קשים אלה לתעשייה בכלל ולתעשיית רכבי
השטח בפרט, רושם של יש בעל בית שאפשר לסמוך עליו. סקירה זאת
עוסקת בדיסקאברי (על הריינג'ים בסקירה נפרדת במדור זה), למרות
שעניינית נכון יותר היה לקבץ את כל השלישייה בסיפור אחד; בניתוח הזה
הופך היום דיסקאברי להיות יותר ריינג' רובר מלנד-רובר.

זו הכותרת ומכאן נגזר גם שינוי העיצוב החיצוני, שעם נשירת חלקי הפלסטיק
השחורים והוספת הניקלים קיבל הופעה יותר רכה ומהודרת ופחות מסוקסת.
שינוי דומה עברו גם תא הנוסעים וסביבת הנהג, שמחסור בפינוקים ריינג'יים
כבר לא נרשם בהם (הרשימה מתחילה בסוללת מצלמות היקפית ולא מסתיימת
בעמעום אורות אוטומטי). השילדה עברה שיפור שעיקרו הטבת ההתנהגות
בכביש בעוד שמערכת בקרת השטח שודרגה כדי למנוע סכנת התהפכות על
טרשים או שקיעה בדיונות. ואולם, לפחות מבחינה טכנולוגית, השיפור העיקרי
נעשה מתחת למכסה המנוע; את הדיזל 2.7 ליטר 190 כ"ס מחליף 3.0 ליטר
245 כ"ס. ואם שיפור בהספק של שלושים אחוז עדיין מותיר אתכם רעבים,
קבלו קפיצה של 36 אחוז במומנט, שעם 61.2 קג"מ הוא עכשיו הבשרני
שבמנועי דיזל 6 צילינדרים. מאחר שחמישים קג"מים מוזרמים כבר חצי-שניה
מהזינוק, הזמן למאה מתקצר מ- 12.7 ל- 9.6 שניות. באורח פלא, צריכת
הדלק משתפרת בעשרה אחוזים הודות לנקיטה במספר אמצעים מקובלים:
8.6 במקום 7.8 ק"מ/ליטר. וגם לערכת החסכון השכילו לנד-רובר להמציא שם:
Terrain-e . ממש כמו בימים הטובים.


למפרט המלא במדריך