חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2010
  סיטרואן DS3
        
        
      

שתפו עם חברים: Share


ובאיזה צבע תרצי את הגג, גבירתי?
גירסת הבמאי לסיטרואן C3 החדשה (ע"ע) היא גם הראשונה בשושלת DS
המחודשת. לא, לא מדובר בהחייאת המקור המיתולוגי וגם שמץ של מקוריות
טכנולוגית לא תמצאו בדי-אסים החדשות, שאינן אלא מהדורות מעוצבות
ומצוייצות לשלוש משפחות דגמי סיטרואן. במקרה של DS3 מדובר בתשובה
הצרפתית למיני ולחיקוי האיטלקי שלה. המשותף: התאמה אישית של אבזור
וגאדג'טים (וכאלה יש בשפע במכוניות שאינן מהות אלא צורה וסטייל). השונה:
DS3 לא משתמשת בעיצוב רטרו, רק בשם המיתולוגי.

הפריט העיצובי הבולט במכונית 3 הדלתות הוא "הגג הצף" שנראה כזה הודות
להסתרת הקורה האחורית מאחורי חיפוי זכוכית כהה. וכדי להמחישו מציעים
סיטרואן את הגג באחד מארבעה צבעים, כפי שניתן לראות בתצלום. שעשועי
עיצוב נוספים נמצאים בקורה האמצעית ("סנפיר כריש") ובמחרוזת הלדים
מתחת לפנסים הקדמיים. איכות חומרים גבוהה, משחקי צבע ובחירת "נושא
אישי" לפי הזמנה (מי חפצה בסגנון זברה ומי מעדיף דווקא את מוטו הגל?),
אמורים לקסום לקהל שפוטי האופנה, שבטוחים שייחוד הוא משהו שקונים, לא
שמטפחים.

במהותה DS3 אינה אלא עוד גירסה של פיג'ו 207 והיא גם משתמשת באותם
מכלולים ופלטפורמה. פירוש הדבר מכונית מרווחת למדי, באורך 3.95 מ' ועם
תא מטען נאה אך לא יוצא דופן של 285 ליטר. גם את המנועים והגיר תוכלו
למצוא מתחת למכסה המנוע של 207 וזה אומר מנועי הבנזין של פיג'ו-ב-מ-וו.

בינתיים אין דיבור רשמי על גירסה ספורטיבית, שתנסה לממש קמצוץ
מהמוניטין שרוכשת סיטרואן במירוצי הראלי, אבל מעבר אליפות הראלי
העולמית למכוניות קטנות יותר ודאי שלא יפעל לרעת סיכויי בריאתה.
סביר להניח, שבמקביל להשקת גירסת הראלי בסוף השנה נראה גם DS3
חזקה יותר.

למפרט המלא במדריך