חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2010
  פיג'ו 3008 היבריד4  
        

שתפו עם חברים: Share


ההיברידית דיזל הראשונה בעולם
עד שתיוולד הטכנולוגיה הנקיה האולטימטיבית, זו שתציל את הכדור מהאדם,
העולם מתחלק לשניים: ארצות-הברית ויפן מאמינות במנוע כלאיים ("היבריד")
המשלב בנזין וחשמל, בעוד שאירופה חושבת שהעתיד הקרוב נמצא בדיזל.
בניסוי חסכון בדלק שנערך לרוחב ארצות-הברית, היכה רכב שטח דיזל של
מרצדס את המתחרה ההיברידי מבית לקסוס. ובמקביל יש כמובן פתרון אורבני,
המשתמש בחשמל נטו.

אבל חסידי הדיזל, שעם השימוש במסנן חלקיקים יכולים להראות תוצאות
מרשימות לא רק מבחינת הצריכה אלא גם מבחינת הזיהום, החליטו שמה
שטוב למנוע בנזין יכול להיות טוב אפילו יותר לדיזל, שהוא מטבעו חסכוני יותר.
וכך נולד לו הרעיון של מכונית דיזל היברידית. פיג'ו 307 הראתה את הרעיון,
היורשת 308 הצהירה כבר לפני שלוש שנים שעד סוף העשור היא הופכת
מקונספטואלית לסדרתית ועכשיו מגיע תור הדבר הסדרתי, אבל לא ב- 308
אלא באחותה המוגבהת, שתגיע לכבישי אירופה באביב 2011 (ואולי טוב שכך;
3008 היא הפיג'ו המוצלחת ביותר מזה עשור).

3008 משתמשת במנוע דיזל 2.0HDI רגיל בעל הספק של 163 כ"ס, מתגברת
אותו בעזרת מנוע חשמלי אחורי המספק 37 סוסים ודואגת לכך שההספק
המשולב של 200 כ"ס עגולים יסתייע בגיר רובוטי עם שליטה מההגה. מנוע
הדיזל מעביר מומנט של 30 קג"מ לגלגלים הקדמיים בעוד שהחשמלי מספק
20 קג"מ לאחוריים. התוצאה: 21.0 ק"מ/ליטר ופליטת co2 של 99 גרם/ק"מ -
חסכון של 35 אחוז בהשוואה ל- 3008HDI נטולת חשמל. צעד גדול לאדם,
צעד קטן לכדור.

היבריד4 אינה רק חסכונית יותר אלא גם מתוחכמת מאחיותיה לדגם ולפי
הנחתום היא גם מהנה מהן (טענה הדורשת בדיקה, בהתחשב בגיר הרובוטי).
הנהג יכול לבחור באחד מתוך ארבעה מצבי נסיעה:
- אוטומטי: המערכת היא שמחליטה איזה מנוע ואיזו הנעה להפעיל;
- אפס זיהום: שימוש במנוע החשמלי בלבד, יעיל רק בעיר;
- ארבע-על-ארבע: כשהמנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים;
- ספורט: להעברות הילוכים מזורזות בטורים גבוהים יותר.
במצב האוטומטי, חלוקת העבודה די ברורה: מנוע דיזל לנסיעה בינעירונית,
מנוע חשמל לזחילה עירונית ולהאטה - ושילוב של השניים כשנדרשת האצה
חזקה.

מיקום המנוע החשמלי מאחור והאופציה שהוא מעניק לנהג להשתמש בהנעה
כפולה, מייצר בונוס לוואי נוסף: 3008 ההיברידית מצויידת במיתלה אחורי
נפרד. ומאחר שהמנוע החשמלי ממוקם מאחור, אין צורך בחיבור מכני בין שני
הצירים. עם מירווח גחון של 156 מ"מ, 3008 היא לא בדיוק רכב שטח, אבל
ניתן לקבל אותה עם צמיגי "בוץ ושלג" אופציונליים. הפתעה נוספת בסביבת
הציר האחורי היא הסוללות; פיג'ו בחרו בסוללות ניקל, כמו אלו המותקנות
בהיברידיות בנזין היפניות, ולא בסוללות לית'יום מתקדמות. פיג'ו טוענים שהן
מתאימות יותר לסדרות ייצור גדולות.

להיברידית דיזל הסדרתית הראשונה בעולם אין הופעה חיצונית שונה
משמעותית מזו של 3008 חד-מנועיות, אבל עדיין ניתן להבחין בשוני: שורת
לדים לתאורת יום, פסי כרום במסגרות החלונות, ספוילר אחורי - והיא גם
הפיג'ו הראשונה שזוכה לקבל את הסמל החדש של היצרן. ולא פחות חשוב:
כמו כל 3008 , גם היבריד4 מצויידת בתצוגה עילית נפלאה לנהג.

מדד הסקרנות