חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2013
  סקודה אוקטביה
      

שתפו עם חברים: Share


הגיע הזמן
כמו הדור הראשון, יליד 1996 והשני, יליד 2005 , גם אוקטביה III מבוססת
על אחותה הבכירה, VW גולף. פירוש הדבר שגם הצ'כית נהנית מהפלטפורמה
המודולארית החדשה של גולף VII וזוכה להשתתף עימה במכלוליה העדכניים,
כמו מנועי TSI (בנזין הזרקה ישירה), TDI (דיזל הזרקה ישירה) וגיר DSG
רובוטי כפול מצמד. לפי סקודה, הגדלת הממדים החיצוניים של הדור החדש
(9 ס"מ באורך, 5 ס"מ ברוחב, 11 ס"מ בבסיס הגלגלים), צעד המתבקש כדי
לבדל אותה מראפיד הקטנה ממנה, מביא לתוצאה הבלתי נמנעת, לפיה גם
אוקטביה החדשה היא המשפחתית המרווחת ביותר בקטגוריה (פלוס 18 ס"מ
באורך תא הנוסעים, 8 ס"מ במרחב הראש מלפנים, 10 ס"מ במרחב הראש
מאחור, 4 ס"מ ברוחב המושב). בנוסף, אוקטביה ממשיכה להציע תא מטען
ענק, המסתייע בדלת חמישית: עכשיו זה כבר 568 ליטר עם צמיג רזרבי.

כמו הדור הקודם, גם אוקטביה החדשה מציעה מרכב שנראה כמו סדאן אך
למעשה הינו הצ'בק 5 דלתות. העיצוב החיצוני נותר יעיל ופונקציונלי אך חסר
כל השראה חזותית, ציוד הבטיחות והבידור מתעדכן בהתאם למגמה העכשווית
בקונצרן ושתי הגירסאות הראשונות שהגיעו ארצה, בנזין 1.2 ו-1.4 ליטר,
מצויידות במערכת עצור-סע לחסכון בדלק. כמו בדור הקודם, אוקטביה מוצעת
בשתי רמות אבזור, שהיקרה בהן מצויידת בבקרת אקלים ובחישוקי סגסוגת.

בשתי גירסאות המנוע הבסיסיות לא מוצע מיתלה אחורי נפרד, בשבילו יש
צורך להמתין לגירסת 1.8 ליטר, שתיובא בעתיד לצד גירסת RS.

למפרט המלא במדריך