|
מכוניות ראווה, דגמים עתידיים - 2013 |
|
סיטרואן C4 קקטוס |
|
|
שתפו עם חברים:
Share
|
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת |
זוכרים את סי-קקטוס מ-2007 (למטה מימין)? רעיון המכונית האקולוגית,
המינימליסטית, לא הבשיל למכונית סדרתית ובמקומו הלכו סיטרואן דווקא
לכיוון הפרימיום עם קו דגמי DS שלהם. עכשיו חוזר לו הצמח הקוצני, אבל
בלבוש שונה; C4 תהיה כבר בשנה הבאה הסיטרואן הראשונה שתזכה לגירסת
קקטוס, אשר תשיק ליין דגמים חדש ומקביל.
הקדימון הזה מצייר קווים ברורים לרוח הרעננה והמקורית אשר תאפיין את
דגמי קקטוס. בניגוד להשערות המוקדמות, הקקטוסים לא יהיו דגמי באדג'ט
נוסח דאצ'יה של רנו, אלא חצי-פרימיום לקהל שיאהב את האופי הקקטוסי.
למה דווקא קקטוס? כי זה צמח חסכוני, אשר מסתפק במעט דלק, משקלו קל
וקוציו מעניקים לו הגנה (ה"קוצים" במקרה הזה הם קפסולות אוויר קטנות
סביב המכונית, שמעניקות הגנה נגד פגיעות ושריטות בחניה).
בנוסף לעיצוב שאינו מתחנף לטעם ההמון, C4 קקטוס מתבדלת גם במירווח
הגחון הגבוה שלה, 21 סנטימטר, כי הרוב רוצה היום אם לא לנסוע בג'יפון אז
לפחות לשבת גבוה. קקטוס קצרה בתריסר ס"מ מ-C4 הרגילה, אבל לא חוסכת
במרחב הפנימי הודות למושבים דמויי ספה, לוח מחוונים דיגיטלי דק עם מסך
פיקוד מרכזי, כפתורים ומנופים במקום מוט הילוכים וכריות אוויר בתקרה.
הגירסה הסדרתית אמנם תקבל קורה מרכזית, אבל רוב רעיונות הקדימון
עשויים לשרוד את המעבר מדוכן התערוכה לאולם התצוגה. לפי סיטרואן,
קקטוס מחזיר את היצרן לשורשיו הרעיוניים של מכוניות ייחודיות ומקוריות:
"DS היתה מכונית נשיאותית, דה-שבו היתה מכונית עממית; עם קקטוס אנחנו
שבים וסוגרים מעגל." אמן.
|
|
|
|