חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2016
  רנו טווינגו
        
        

שתפו עם חברים: Share


ההחמצה הגדולה
טווינגו דור ראשון, מודל 1992 (למטה מימין), היתה מכונית העשור. העשור האחרון
במאה העשרים, המאה של המכונית. לצד משפחת הקטנות כולה ניצבה לה טווינגו
וחייכה מן הצד. זה לא שטווינגו הראשונה היתה בליגה אחרת: היא בכלל בענף ספורט
אחר. המכונית הגאונית ההיא לא היתה מיועדת למי שאינו יכול להרשות לעצמו מכונית
גדולה יותר. היא נהגתה ונוצרה עבור אלה שמעדיפים מכונית קטנה - ועושים זאת
מהסיבות הנכונות. טווינגו 1.0, יותר מכל מכונית אחרת בדורה, הצליחה ליישם את
כלל הזהב בתכנון מכוניות: קטנה מבחוץ, גדולה מבפנים. הודות לעיצוב מונובוקס
ייחודי, טווינגו המקורית הציעה תא נוסעים מרווח מהמקובל במכוניות גדולות ממנה
בהרבה - למרות שמימדיה צנועים מאלה של הקטנה במכוניות הסופר-מיני. העיצוב
שלה היה מבריק - בפנים כמו מבחוץ - והיא הקרינה על סגנון החיים של בעליה.

תפיסת הטווינגו, שרנו אימצו אותה גם בסיניק, הוכחה כהצלחה גדולה. הצלחה כזו
לא יכולה להישאר נחלתם הבלעדית של רנו. למעשה, הטווינגו נשכבה על הגדר
והכשירה את הקרקע עבור גל חדש של מכוניות בתצורת מונובוקס: דור המיקרוואן.
מה שהיה הופך אותכם לשפוטים של טווינגו המקורית הוא מינון ההומור שהיה במכונית
הזאת. זו בוודאי הסיבה שהצרפתים השתגעו עליה, בעוד שהישראלים חשבו שרק
משוגעים יכולים להרשות לעצמם להופיע בפרהסיה באוטו כל כך לא רציני והדירו אותה
מהארץ.

כל התפיסה של האורגינל הוחמצה ביורשת, טווינגו II; גופה היה ארוך יותר ב-17 ס"מ
- ששישה-עשר מתוכם הם סרחי עודף. טוויניגו 3, ילידת 2014 שמגיעה רק היום לארץ,
משתמשת בפלטפורמה של סמארט פור-פור החדשה; מנוע אחורי והנעה אחורית, פרי
רציני ראשון לשת"פ מרצדס/רנו. למכונית באורך 3.60 מטר יש חמש דלתות ומנוע 3
צילינדרים, המשודך לגיר ידני. גיר רובוטי חכם מוצע בגירסת הטורבו. מיקום המנוע
אמנם גוזל נתח מתא המטען, שנפחו נע בין 188 ל-219 ליטר, אבל תיאורטית הוא
מאפשר תא נוסעים מרווח התופס 80 אחוז משטח המכונית. למרבה הצער, זה נותר
תיאורטי. לכאורה, אותו רעיון שעמד מאחורי טווינגו הראשונה, אבל ביישום ותצורה
שונים. יישום כושל, כמו הניהוג שהיתה אמורה להעניק ההנעה האחורית. וזו אולי
האכזבה הגדולה במכונית שעל הנייר הבטיחה גדולות ונצורות. היא בכל זאת מציעה
בונוס קטן: רדיוס סיבוב קצר במטר מזה של המתחרות.

טווינגו משווקת בארץ עם שני מנועים וארבע רמות אבזור. הגירסה הידנית מצויידת
במנוע אטמוספרי 3 צילינדרים 1.0 ליטר 70 כ"ס ומסתפקת ברמת אבזור אחת.
דווקא הגירסה המוצלחת ביותר, GT החצי-ספורטיבית (לא, אין גירסת גורדיני חמה),
לא מיובאת ארצה. לאוטומטית מנוע טורבו 3 צילינדרים 0.9 ליטר 90 כ"ס ושלוש רמות
גימור. בחו"ל מוענקת בחירה בין שני סוגי מערכות מולטימדיה, עם מסך מקורי או
תומכת סמארטפון, אבל בארץ מוצעת רק השניה. אפשר לבחור בין גג סגור או מתקפל
ושתי מידות צמיגים (בכל אופציה, הצמיג האחורי רחב ונמוך מהקדמי). מאוד תמוה
שבמכונית כזאת יש הגה עור רק בשתי רמות הגימור היקרות - ולא בכל הצבעים...

 

למפרט המלא במדריך