אספאס הראשון, יליד 1984, טוען לזכויות היוצרים על תצורת המיניוואן.
הדור הרביעי שלו כבר טוען שהוא בכלל לא מיניוואן אלא קרוסאובר (מישהו
רואה בו שמץ של שטח?). מאז 2002 לא טרחו רנו להשיק אספאס חדש; היום
מיניוואן מגודל אינו להיט באירופה ואנשים מעדיפים כבישטח או מיקרוואן.
אז רנו הנמיכו את הגג על חשבון המרחב בשורת המושבים השלישית כדי לקבל
צללית ספורטיבית יותר ועכשיו אספאס הוא יותר 5+2 מאשר 7 מושבים של
ממש. בקדימון אינישיאל פאריז משנה שעברה (ע"ע) הלכו רנו על כיוון
הפרימיום וגם סביבת הנהג של הדגם הסדרתי מעידה על שימור המגמה.